Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1027 ggr
MyTwiggs
0

Månadens cornish Juni 2010!

Tema för Juni månads cornish: Ett foto från ett oförglömligt tillfälle med din cornish. Tittar du ibland igenom dina kattbilder och fastnar vid någon bild från ett helt oförglömligt tillfälle? Berätta kort och visa upp din bild här! Varje månad koras en vinnare som får ett iFokus plus- eller iFokus minus-medlemskap. (Ifokus minus innebär att du slipper reklam på sidan)

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den bilden ska bli den vinnande! Endast en bild per katt!

Juryn består av
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Fler jurymedlemmar kommer

Sista dagen att skicka in bidrag 26 Maj!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Salmissra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag såg tråden och ämnet kom jag direkt att tänka på min absoluta favoritbild!

Juno är min första cornish och innan henne hade jag aldrig hört talas om utställning. Jag åkte med min uppfödare på den första och sen var jag fast.

I september -09 åkte jag och Juno iväg alldeles på egen tass och det var även då hon blev Champion!

Oj så stolt jag var! Kommer alltid minnas min första Champion och den utställningen, det var riktigt stort för mig!

Sen dess har det bara rullat på och nu heter hon så mycket som IC S*Meklagaards Salmissra. Hon är född 2008-08-22 och är Svart smoke och icke att förglömma, mattes ögonsten!

Bilden är tagen precis efter bedömningen på väg tillbaka till buren! Jag var gladare än någonsin och Juno blev riktigt fin också :)

Gittan
0

Oj vad få bilder det kommit!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

MyTwiggs
0

Nu är det två dagar kvar Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ulle
0

Första mötet
Vi har inte kunnat ha husdjur eftersom sonen är allergiker. Vi har dock alltid önskat oss en katt. En dag i februari bestämde vi oss för att åka och provnosa på en kull med Cornish Rex för att se om det kunde funka. Och det gick bra!! På bilden ser ni första mötet mellan sonen och vår underbare Kayin som nu bor hos oss tillsammans med sin brorsa Chima.

Namn: Torplidens Dada Kayin
Född: 23/12 2009
Kön: Hane
Färg: Chokladbrun

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

AnneAlva
0

Det var den 17:e februari 2007, jag och C, vår blivande fodervärd, hade precis varit på ett stort äventyr i Åbo och var på väg hem med vår (s)katt Steve. Det var kärlek vid första ögonkastet och C vek aldrig från Steves sida från det att hon träffade honom. På båten på väg hem tog jag den här underbara bilden som för mig representerar hela vår resa, kärleken mellan C och Steve och det härliga äventyret det var att importera vår första katt!

Namn: Alchemist Remus                                                                                                                                           Född: 2006-11-20                                                                                                                                                                 Kön: hane                                                                                                                                                                                 Färg: röd med vitt (d 09)

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Inlägget är låst för nya kommentarer