Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 456 ggr
MyTwiggs
0

God morgon 20 Maj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redan tjugonde! Tiden flyger fram här! Kattungarna växer, äter, sover och öppnar ögonen! De är brådmogna och öker med tämligen ansenliga antal gram om dagen. Första dagen ökade de 20 g var (minst) SkrattandeFörvånad (och så var de ju stora redan från början)

Idag ska jag in till katrineholm och träffa Myra och Julia igen. Ha en underbar dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnicaB
0

God morgon!

Denna morgon bjöd på mer vardagsdramatik än jag kanske önskat. Yngsta dottern skulle iväg på klassresa till Stockholm (slutar 9:an) och maken är med på resan. Tåget gick 05:10 så det var verkligen upp med tuppen, hämta upp ytterligare förälder och klasskamrat.

Kom hem och såg fram emot 1,5 timmas ytterligare sömn innan jag behövde gå upp. Då ringer maken i panik! Vid tågbyte i Herrljunga har han i villervallan glömt sin datorväska med just jobbdator och plånbok, bankdosa och annat nödvändigt… Tåget var på väg tillbaks till Borås…. Som tur var ringde tågvärdinnan honom och meddelade att hon hade väskan och att hon hittat visitkort med telefonnummer i. Jag fick slänga på mig kläder igen och ruscha ner till stationen ytterligare en gång, för att avhämta väskan, tåget skulle direkt vidare till Varberg….

Sitter nu på jobbet och vilar upp mig! Såg läntansfullt på katterna som låg och myste i vår säng när jag gick hemifrån… Ser dock fram emot kvällens dressyrträning med hästen.

*** Qui vivrqa verra ***

MonicaLagerquist
0

God mrgon
eller vad man ska kalla det.Hade bestämt mig för att åka ner och lämna lite blod för boreliatestet.När jag morgon kissade insåg jag att jag nog skulle lämna lite urinprov också.Det känns som om  jag fått UVI.
Det grusade ju mina planer för idag.Men solen skiner och det är shortsväder.

Fast jag kan ju passa på att lägga på ett paket som förhoppningsvis ska glädja någon här på Cornish I Focus.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

God morgon

Efter en underbar kväll på Odinsborg här i Uppsala vaknade jag utsövd! Så mer visor till folket! Lyssnade på två skickliga musiker och tillika trubadurer som underhöll med allt från en ljuvlig visa från 800-talets Irland till John Fogerty.Jag njöt i fulla drag av allt.

Idag blir det mer vardagliga sysslor,men musiken finns kvar i minnet!

Sköt om er.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Salmissra
0

Plugga, plugga, plugga, plugga, plugga, plugga och plugga lite till.

Ha en bra dag!

MonicaLagerquist
0

Jo mycket riktigt så har jag UVI.Nu har jag hällt i mig en liter tranbärsdricka och sitter och väntar på att doktorn ska ringa och tala om ifall att jag ska medicinera eller inte.

Xenomorphs
0

Håller på att fundera vad som skall med till Norgeresan imorgon. Jag måste nog hem och tömma bilen på sånt som INTE skall med. Jag har en mycket liten bil så med mig, dottern och tre katter så blir det trångt även utan den där extra dyngan :-). 

Det är ändå lite nervöst när man skall iväg sådär och det är ju en bit att köra också. Strax under 30 mil. Men efter en vecka som började i Köpenhamn så lär de där 30 milen kännas i kroppen.

Ha en fin dag allihop.

-- Eternity is a very long time --

Salmissra
0

Lycka till nu Marie! Är övertygad om att det kommer att gå superbra!

30 mil går fort ;) Jag gjorde det själv tur och retur i mån/tisdags ju :)

Eine
0

#5 Monica din stackare,dj…. skit du ska råka ut för! Det är inte bara ett…Transbärsdricka är ju nyttigt och gott,men undrar just om det hjälper tillräckligt snabbt?

MonicaLagerquist
0

Nej det hjälper inte enbart jag ska in till stan och nämta lite piller också.

Eine
0

#9 Sköt om dig.

Heaven1
0

Du får ta hand om dig Monica…Hoppas du får bli frisk..Kyss