Honor = terrorister??
Undrar på förekommen anledning..
Hur är det med er som har honor-är dom sociala,trevliga , gosiga, visar inga klor, lekfulla…mm Ja alla dessa egenskaper har mina kastrater..
Jag går i funderingar på att ev. bli fodervärd-då vore en hona bäst till mina kastrater..
Men jag vill inte ha en terrorist!!
Leffe-jag vet…Du har en!!
(berätta gärna ändå..)
Men ni andra som har honor-hur är dom-har ni haft/hannar- kastrater också och kan jämföra??
Berätta!
Jag har fyra fertila honor. En av dem är terrorist inte de övriga
Vad jag vet så är oftast honorna mer självständiga än hanar även efter kasrering, men terrorister är väl inte så vanligt. Men det är väl alltid en hona som bestämmer i ett katteri.
Oftast är det den äldsta honan som bestämmer och min terrorist är nu den äldsta honan. Men har någon av de yngre honorna kattungar så drar sig min terrorist undan och honan med kattungar blir högst i rang medan hon har ungar. Sedan blir rangordningen den rätta igen
Jag märker stor skillnad mellan mina katter. Doris är en riktig dam som vet precis vad hon vill och kan vara riktigt krävande.
Findus däremot är en rätt lugn kille som är nöjd bara han får vara med och bli lite kelad med.
Det är Doris som hittar på allt bus här hemma och Findus är inte sen att hänga på, men det är aldrig han som börjar.
Hon kan tex sitta på köksbänken och "råka" peta ner saker som ligger där, bara för att hon ska få lite uppmärksamhet osv…. Självklart måste ju Findus gå upp dit och göra likadant, han är verkligen en liten härmapa!
#5 ja,ha ha jag har ju bara han-kastrater att jämfölra med..är bara rädd för att få en terrordam om jag skulle skaffa en hona!
Vill ju ha dessa gosiga, keliga, barnsliga typer!
Men Doris verkar ju vara gosig hon med eller??
Buset- som att putta ned saker det har varit Dannes stora favoritsysselsättning..Buffy är mer finlirare och försöker låta bli att ha ned saker!
Det går nog bra med en hona ändå..man får väl truga dom lite mera kanske…ställa sig in så att man blir godkänd
Dock ej aktuellt just nu-men om kattunge skall komma hit så funkar det ej med en hane som sedan börjar strila-då har jag 3 som gör det snart…fastän mina är kastrater…
Min "terrorist" är bara terrorist mot de andra katterna. Mot människor går hon nästan till överdrift åt andra hållet. Vill inget annat än kelas. Hon älskar kattutställningar för då får hon uppmärksamhet från andra människor. Glömmer inte den gången hon ställdes ut och började "stångas" med domaren och ramlade ner på golvet. Folk skrek "Stäng dörrarna! Katt lös!" Då hoppade hon själv direkt upp på bordet igen och fortsatte kelas med domaren. Hur det gick på utställningen. Hon fick sitt certifikat och dessutom Bäst i variant BIV.
Tja, allt beror ju på vad man menar med terrorist… Högst i rang är min enda fertila hona här hemma, men terrorist kan jag inte kalla henne . HOn är gudagod så snäll så snäll - jag kan göra vad som helst med henne. Sin numera kastrerade mor och far håller hon däremot på mattan även om hon också är väldigt snälle med dem. Men hon äter först, tar bästa liggplatsen och alla leksaksmöss så att hon är ranghög det råder det ingen tvekan om.
Kastrathanen här hemma är vår älskade terrorist och kräver näst intill 100 % uppmärksamhet han pratar han sitter på mina axlar han tar för sig av sina människor - terrorist eller alldeles fantastiskt underbar - det är bara att välja - jag väljer det sistnämnda 
Personlighet och attityd kallar jag det…Alla mina flickor har det, och jag bara älskar *bitchar*.De är som vi kvinnor, medan hannar är som killar är mest…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det var väl ungefär så jag tänkte, men jag var inte så modig så jag vågade skriva det Eine!
#9 Preciiis Eine!!!
Hannar (gäller även hundar..)är som män-de blir aldrig vuxna!!
…det är ju dock gulligt att ha en sådan katt att gosa med, som är lekfull, barnslig och mysig, och som aaavgudar matte -men en sådan man??
Honor - tikar har lite mer skinn på näsan och säger ifrån!!
(precis som vi…)
Som min cockertik-hon är polisen i kvarteret-snäll men…"bitchig"
- "nu får det väl ändå vara nog-nu får ni sluta"
-säger hon om andra hundar i kvarteret gruffas.."nån ordning ska det väl vara här iallafall….!" Det är Smilla det.. 
Har du någon kommentar till detta Leffe? 
Det är väl så att hanar låter honor bestämma för husfridens skull. Hanarna vet ju ändå att de är "The Boss" och behöver inte visa det
Dagens skratt fick jag! Kram till dig Leffe!
Och du vet ju att jag gillar män,fast de får inte bestämma över mig…i alla fall inte så att jag märker det..
Jaja Leffe, det kan du ju tro! 

Här hemma är det damerna som bestämmer och killarna vet vad som är bäst för dem..Att låta tjejerna styra så vad kallas det..Kvinnligt styre…

Han katter är bra mysiga och lite barnsligare tycker jag..Ett talesätt är att killar utvecklas till det är sju år sedan växer de bara
Ha Ha vilket roligt snack!! Men jag måste säga att min Yngsta hona Pyret är honan med attityd, henne sätter sig ingen på inte hanen eller kastrerade huskatten Esther ej heller hunden. För Pyret VET vad hon vill..
Men jag måste säga att det är så stor skillnad på katterna!! jag har en som bara älskar allt, kel, kloklippning,bad och allt annat otrevligt som man gör med henne, hon vill bara bli hanterad och älskad oavsett vad du gör.. medans man knappt kan klappa en av flickorna för det är som om man har pesten, slickar sig efteråt och tittar på en med "jag ska DÖDA-dig-ögon"
Å så har vi HANEN, underbarsate djuret på jorden han är passionen personiferad. Kan givetvis försöka göra sig tuff och häftig inför flickorna men det brukar räcka med en blick eller ett frääs från flickorna så säger han bara JA JA du bestämmer (tror du ja). så går han sin väg och LER…
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Stackars kille men hon tycker nog att han ska läras upp,,Go girl
Vilket häftigt kort, Rexann!
Oh ja! Är han lite trög….?

Underbar bild, Rexann!

Vi får väl skylla på att han inte var så gammal på det där kortet…..nu idag har han fattat att det är han som ska vara överst i alla fall
Sen tror jag nog att det är hon som bestämmer ändå!!
Trög, jaa är inte alla karlar det?!?!? (förlåt, Leffe) Men de är bra att ha i alla fall !!!
det är väl en bit av det vi gillar hos män..eller?

Jag håller med er båda!! 
Hej … jag har ju ingn egen cornish men vi har en i familjen å hon är inte precis jobbig eller, jo mot dom andra katterna e hon det men anars är hon helt underbar som katt. Den som är terrorist i familjen är min huskatt Bigge ( Baileys ) den katten han är jobbigast mot är ju våran 15 åriga huskatt. Jag är helt fäst vid cornishar för dom vill ha mkt kärlek och ger man dom inte mkt kärlek så söker dom upp än och kräver det av än. Men det är ju så jag har uppleft cornishar. Lycka till 

Skrattade gott åt alla "kommentarer". Stackars Leffe ha ha ha ha ha. Men visst är honorna små härliga "bitchar", lindar dessutom hanmänniskor runt sina tass. Matriarkat=kvinnligt styre. Mer av det eller hur tjejer?!
#29 Jo utvecklingen går framåt…