Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1156 ggr
peter469
0

Nytt hem sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar inse att min älskade Bertil kan ha det bättre än han har det här hos mig, eftersom jag jobbar mycket och inte kan ge honom all den uppmärksamhet och stimulans jag tycker att han förtjänar. Bertil heter egentligen Kazimirez Buff Beauty, och är en Cornish rex-hane född 2005-01-06. Han är ganska pratig, och väldigt responsiv. Han söker mycket närhet, är nyfiken och vill gärna vara med, så räkna med en sängkamrat som även gärna stoppar in huvudet i duschen och tycker att du borde vara klar snart. Han är tolerant och lätt att handskas med, men han har en gräns för vad han accepterar. När den överskrids så säger han ifrån, varför jag inte tror att han bör leva med små barn. Han är ovan vid andra djur. Hans liv som innekatt har gett honom en liten övervikt, vilket mest syns på hans kastratmage. Den skulle han lätt leka bort om han fick bo någonstans där han kan gå ut ibland.

Självklart medföljer stamtalva och andra papper, alla hans leksaker, transportbur, toalåda (bara någon vecka gammal), klösmöbel, mat och annat.

peter469
0

Glömde skriva att vi bor i Ljungsbro utanför Linköping. Om du är intresserad är du självklart välkommen att komma och hälsa på Bertil.

Eine
0

Vilken härlig katt!Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Vad fin han är, Bertil. Hoppas du hittar det perfekta hemmet år honom!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex