Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 7230 ggr
jonnyroland
0

katt och kläder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hallåååå

nu är Gabriels tröja klar som är tänkt att användas när vi skall åka bil eller när han fryser….

han provar utan problem ***men sen**han kan inte gå med den, han ramlar omkull och ligger och funderar vad har jag på mig***

är det bara för att det är en by grej ? dom vänjer sig va? om han får ha den en liten stund varje dag kanske det går bra…

….

Lullan1
0

Han ser ju inte jätteglad ut precis! Cool Men tröjan var jättefin och passade bra i hans färger!

Rexann
0

Den var fin……har gjort till mina också och de vänjer sig väldigt fort. Prova göra utan ben, den första tröjan jag stickade hade ben och de blev problem att gå. Nu har jag gjort nya utan ben och det funkar betydligt bättre, aldrig några protester då de ska på!!

cornish
0

Hi,hi- lille gubben då…verkar tänka "e´ru inte riktigt klok matte??Menar du att jag ska se ut så här?"
Men-jättefin tröja!

Jag har aldrig haft några tröjor på mina katter-det har ej behövts,dom grottar in sig i filtar i transportburen istället om jag ska ha med dom ut till bilen på vintern.
Jag älskar dock att sticka…men tror nog ej på detta för mina två,men kanske man skulle testa??Dom älskar ju VÄRME!!

Vet hur han,Danne, gjorde när han fick på sig flytvästen…(iofs stelare och obekvämare än en gosig tröja..)..la sig platt-verkade tro att något/någon "satt" på honom(typ en brottare..) och att han skulle vara still..Försökte "fly" några gånger men märkte att fanskapet hängde kvar..så han låg still…
Han vande sig aldrig utan fick vara i kabyssen utan flytväst under segling.Buffy däremot var det inga problem med alls-han sprang obekymrad runt i den på däck(när vi låg förtöjda)

cornish
0

Såg nu kortet på Tyson också..han ser ju ut att trivas i sin fina tröja…så jag ska nog testa och se hur dom reagerar-kanske skönt med lite extra päls..Men det är just Danne som skulle behöva det i så fall-han har just nu fällt och är nästan nakenkattFundersampå vissa delar-han blir så emellanåt, och nu är han så liten och tunn och har gått ner i vikt.Han är ju 11 år nu.
Buffy har så tjock päls..

EvaG
0

Jättesött

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Rexann
0

Då man bor i Norrland så gäller det att klä sig och det gäller också kissarna….de älskar ju värme och tycker verkligen om tröjorna, kan även ligga inne med dem ibland!!Glad

Rexann
0

Hej igen….

Måste bara få visa Daytonas nya tröja, den blev lite snävare än förra så hon verkar lite stel på kortet. Kan tala om att det gick över väldigt fort!

cornish
0

ha,ha..hon ser ut att vara på språng, hon har något i blicken-hon är på gång!!
Fiiin!!Cool

Tette81
0

Kul att se fler katter med kläder!

Köpte för ett tag sedan en stickad hundtröja på rusta.(förstår inte varför dom inte kan kalla dom katt och hundtröja..men,men)

Den var inte så popular till att börja med.Det var inte förrän det blev kallare ute och elementen inte hade hunnit bli varma än, och det inte var ner än 16-17grader inne. Då blev tröjan omtyckt!FlörtDå började hon spinna och somnade i mitt knä!

Beccan
0

Drake fick ärva hundkompisens sticketröja  som hade blivit för liten för henne :P
Men han har inte behövt ha på sig den alls änsålänge :)

Anna77
0

så gulliga de är!!! Jag syr kläder och här är en bild på en av hundarna som jag sytt till (till ett bröllop). Är han inte cool, prästen tyckte han var så fin så han fick vara med i kyrkan när de vigdes!!

cherish
0

Vilka jättefina tröjor! Jag har en typ huv-t-shirt från Rusta till Phoebe, hon gillar den inte! ;) Hon får ha den på väg till och från utställningen, står Diva på ryggen (om jag inte minns fel).

Skulle gärna vilja göra en stickad åt henne, vart har ni hittat mönster …?!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

Han är inte bara cool! Han är alldeles underbar! Kyss

Här är en bild på Doris i sin Lusekofta som är inköpt hos Rusta.

Lullan1
0

Här poserar Doris i sin nyårsklänning, den är i röd sammet med tyll och ett "diamant"spänne. Hon är så söt i den! Skrattande

ingor55
0

Vilken ide jag fick.

Jag syr hundkläder och säljer i en djuraffär.

Varför inte sy kläder till katt också!!!!!!

Katterna är ju underbara i sins små kreationer.

Beccan
0

Ingen här som är emot kläder på katter?
Brukar alltid vara någon som blir jättesur när man berättar hur söta dom är i sina tröjor :P

Eine
0

Jag gillar egentligen inte kläder på djur, men lika förbaskat tycker jag att de är jättesöta i dem. Var på en kattutställning i vintras och såg små svarta tröjor med döskallar på,i silver .Gud så tufft på en kattkille….Och när jag rannsakar mig själv, skickade jag en gång  faktiskt med en tunnpälsad katt min egen fuskpolo som han fick ha på sig i boxen. Det var -20 ute…Och säkert 12-15 år sedan.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

*burr* Idag ska vi till vetten för årlig vaccinering och IDAG hade det verkligen suttit bra med en stickad tröja till Phoebe! :) Har stoppat in en stor fleece istället och får lägga den på henne, dessutom har hon kompisen Baileys med sig som oxå ska vaccineras så hon håller sig nog varm. Glad

www.shaneequas.com

Eine
0

Du får börja sticka, det blir många fler kalla dagar i vinter.Glad

cherish
0

Eine: *ler* Ja men jag måste ju ha ett MÖNSTER först!!!! Flört Och så länge jag inte får tag i ett kan jag ju inte det … *skyller på det iaf*

www.shaneequas.com

Lullan1
0

#20 Har du inget Rusta i närheten av dig där du bor? Där har jag köpt Doris lusekofta, det är en röd och vit stickad polotröja. Jag tror att den kostade typ 69 kr eller nåt.

jonnyroland
0

jag har köpt en jacka som gick söndr efter 1 v. så man får nog göra en själv…..

Eine
0

Alla ni som sticka små skapelser, har inte ni något mönster att dela med er av?

Anna77
0

tror det finns en bok som heter sy och sticka till hunden eller något i den stilen, såg den i bokhandeln, kolla bibblan kanske? Kollade på blocket men där var bara sy-mönster just nu. Lycka till!

Eine
0

ingor:Du kan göra kattkläder och annonsera här på sajten! Kan vi få se ett litet smakprov kanske?

Rexann
0

Då jag gör mina kattröjor så gör jag dem efter ett mönster på en hundtröja, har bara minskat ner på maskantalet. Om du vill Eine kan jag kopiera och skicka till dig!

Bigge
0

hej … ja det är ju kallt i vinter men det e ju inte bara cornishar som behöver tröja ( tycker jag ). Bigge har faktist en tröja som det står Bodyguard på eftersom han e Phoebes vakt Skrattande å det står inte diva på Phoebes tröja utan Happy.

Eine
0

Tack, skicka gärna beskrivning till mig. Du kan skicka på email om du vill?tack på förhand.

cherish
0

Rexann: Vill du vara snäll och skicka beskrivningen till mig oxå ….?! Glad

www.shaneequas.com

A-M.H
0

Oj vad många fina tröjor. Jag har gjort det jätteenkelt för mig. På Lindex eller vilken affär som helst som har damkläder ha ha ha vad roligt det låter damkläder, finns benvärmare att köpa, stickade, samt i t-shirt-tyg ( när det inte är fullt så kallt). Det fdinns alla världens kulörer. Sen mäter jag ut, har gärna lång hals så jag kan vika till polokrage, klipper sedan ut hål för benen. För att det inte ska repa upp sig kan man sticka en kant el sy, vissa repar ine upp sig heller, det märker man ju ganska snart. Skickar en bild på min svarta Cigge" när han har ett av mina enkelt fixade alster på sig.

La_Joz
0

Jättefint! Vilken idé!! Nu ska jag också fixa å knåpa!!