Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 571 ggr
aggeelin
2010-05-04 23:44
0

Kall "utflykt"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi haft hantverkare hemma som bytte fönstret i köket (ja vi har ju ett nytt hus som är så kallt och de där skanska som byggt huset provar alla möjliga olika åtgärder … )

När jag sen satt på jobbet och hade "jobbträff" via nätet med ett helt gäng såg jag hur jag fick meddelande på mobilen. Det var grannen. "Jag har Charlie här hos mig, fönstermannen kom in till mig med honom" Fönstermannen hade glömt något och kommit tillbaka och hittade Charlie ute. Det var sambon som hade låst, men ingen kan riktigt förstå hur C kommit ut, sambon trodde att båda katterna var i sovrummet när han låste.

Vilken tur att fönstermannen kom tillbaka… gissar att C varit ute nästan en timme i den idag kalla temperaturen. Han hade fått sitta ute många timmar innan jag hade kommmit hem.

Han har legat under mitt täcke sen kl 17 och bara varit uppe och ätit en sväng.

Visst borde Charlie ha varit ganskak genomfrusen efter en timme… han som skakar om han får följa med till postlådan i kylan…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnnicaB
2010-05-05 00:50
0

Stackars liten. Han är ju alldeles blå av köld *hihihi*. Tur att han höll sig hemmavid och inte vandrade iväg någonstans. Det är verkligen scary om innekatterna råkar hamna på fel sida dörren.

*** Qui vivrqa verra ***

aggeelin
2010-05-05 01:16
0

Ja så blå är han aldrig annars Flört

Funderar fortfarande på vad som hänt om inte dörrmannnen kommit…

Eine
2010-05-05 01:27
0

Blev du inte förbannad? Det skulle jag blivit om någon släppt ut min kattSkrikandes!(Inte på den som kom med katten men slarvern som orsakat det hela)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

aggeelin
2010-05-05 01:35
0

#3 Vet ju faktiskt inte om det var sambon eller fönstermannen… någon av dem var det och visst var jag arg en stund men det hjälper inte så mycket efteråt att vara det. Hade varit enklare om jag visste hur det gått till och vem det var.

Eine
2010-05-05 12:30
0

#4 Ja det förstår jagGlad.Blev bara alldeles het över att någon slarvat så med en katt.Lika bra att läxa upp båda..Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
2010-05-05 20:05
0

Åh! Tokcharlie! Tänk vilket äventyr!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com