Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 938 ggr
MyTwiggs
0

Perserkatten 24-25 April

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon härifrån som ska på Perserkatten 24-25 April?

Vi kommer mes Zoo på lördagen och fick bekräftelsen idag Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Spotless
0

Jag kommer, U-bröderna ska ställas för första ggn sedan Riga i december, ska bli skoj.

MyTwiggs
0

Skrattande

www.mytwiggs.com

Eine
0

Nej tack,inte för mig,jag jobbar den helgen.Konference igenSkrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Silkwaves]
0

Japp jag kommer hoppas jag denna gång om inte allt kör ihop sig för mig igen. Fast på söndagen- Jag gillar att ställa på söndagar så det blir lite kortare dagar… sån är jag.

Just det - det är Lua och fodrevärdens egen katt Teo som är anmälda.

rexmamma
0

Vi kommer och ställer kull på lördagen Skrattande. Ska bli kul!

LinusCRX
0

Jag och Spike kommer på söndagen Skrattande

Eine
0

Lycka till alla,men alldeles särskilt mycket till Spike förstås!Jag är ju stolt *farmor*KyssSkrattande

LinusCRX
0

#7 Det värmer! Skrattande Anmälningar till UK har gått iväg, så Spike får träffa "Farmor"

Eine
0

#8Tungan ute

LinusCRX
0

Lycka till alla ni som ställer imorgon! Självklart till er på söndag också, men då kan jag ju säga det irl ;o)

MyTwiggs
0

Nu är det packat och klart Skrattande

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Lycka till!

Stolt ägare till tre La permer

Pus-
0

Lykke til! Håper noen tar med seg kamera og legger ut litt bilder her Glad

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MonicaLagerquist
0

Är det ingen som har några resultat?

[Silkwaves]
0

Äntligen hemkommen och håller så sakta på att tina upp. som tur var hade jag läst varningarna sen i går och försett mig med långkalsonger och tjocktröjor. Vantar hade varit bra… Katterna hade extra fleece som tur var…

Jag är supernöjd med dagen. Lua aka S*Silkwave's Pretty Lady, min fodervärdskatt och fodervärdens egen katt Teo aka S*Silkwave's Pretty Something  blev champion respektive premier idag, dessutom blev båda missarna NOMinerad till panel. Som grädde på moset knep Lua BIS vuxen hona med alla rösterna i panel + domar elevens.

Kram till en helt underbar fodervärd!! Guld värd är Du!!

Teo förlorade i panel helt rättvist mot en bättre pälsad svart cornish… tror jag låter uppfödaren eller ägaren berätta själv. Kan också skvallra om att det var ännu fler fina cornishar i panel FlörtTyst

Trevlig men kall utställning.

MonicaLagerquist
0

Grattis till fina resultat.

Spotless
0

#15 Grattis igen till BISet! Missade totalt att Lua och Teo tog titel idag, grattis till det också!

Jag ställde ju båda dagarna, hallen var ruskigt kall och mina grabbar hade tröja på sig hela tiden. Båda två tog sina cert, igår blev Ulv BIV och idag blev Utter NOM. BIS gick till en annan snygg kille men Utter var den enda som fick en puss på rumpan av Thea i panel. KyssSkrattande Lite OT - mammas GIC S*Spotless Beda (OLH) tog sitt 3:e CACS idag och i går blev CH S*Spotless David (BAL) BIS!

[Silkwaves]
0

Tack Monica och tack Spotless och grattis till fina resultat själv. Söt killen den där Utter - en riktigt gokille. Kyss

Men jag är så nyfiken på övriga lördagsresultat? Hur gick det för övriga?

MonicaLagerquist
0

Jag är också nyfiken på övriga CRX katter.

MyTwiggs
0

Zoopans resultat blev inte lika hejdundrande, men Ex1 och beröm för en fenomenal kropp och päls samt en underbar look och stora öron (som vi redan vetFlörtSkrattande), däremot är det ju ett och annat som har en viss betydelse. Öronplacering, haka och profil kunde ju ha varit mycket bättre. Vid nomineringen hade vi två konkurrenter, en underbar sphynx och en britt. Domaren tittade på sphynxen, sen på britten och så var sphynxen nominerad. Jag frågade varför hon hade kallat tillbaka zoopan men inte ens tittade på henne eller sa något om henne, då sa domaren "oj, jag såg inte att ni stod där". *suck* Rynkar på näsan Lite bitter över nonchalansen, men det kanske inte är så lätt att vara domare och hålla reda på alla katter, dock stod vi mitt framför ögonen på henne hela tiden och hon borde ha varit lite mer uppmärkssam kanske…Obestämd

Grattis Grattis till alla fina resultat! En Ex1 är inte fel det heller och Zoopan är så underbar på utställning! Lilla clownen! Kyss

www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

En trevlig söndag i en kall hall, men det värmer att träffa vänner! ;o)

Spike skötte sig enormt bra under hela dagen. Utställningar med brandlarm verkar inte beröra honom värst. Däremot så gillade han inte Thea :-( Så fort hon närmade sig ryggade han tillbaka och fräste lite. Stackarn :-( Han fick en superbedömning tots allt av Thea och blev även kallad till nominering, men eftersom han visade igen att att han inte gillade henne, så blev det inget mer.

Han blev även parallellbedömd av domareleven (mellan Theas grundbedömning och nominering) och då visade han upp sig ordentligt och bara gillade henne starkt… då började jag misstänka att det var någon doft eller nå't som inte passade herr Spike hos Thea… onekligen intressant :-)

Inatt har han inte orkat härja runt i lägenheten eller vara kreativ utan har sovit gott med brorsorna i puffen. De var väldigt trötta imorse… en annan fick snällt masa sig upp för att gå sömnig till jobbet :-/

MyTwiggs
0

# 21 Att han inte gillar Thea! Det förstår jag inte! FörvånadFlört

Men gick brandlarmet igår också???? Uch och fy! Skrikandes Det är inte Ok!

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Grattis ännu en gång till alla fina resultat.

Rexjen
0

Stort grattis till allas fina resultat! Kul med titlar och speciellt med BIS!Skrattande

AnneAlva
0

Grattis till alla fina resultat och titlar och ett extra grattis till lilla Lua och ännu icke nämnd svart herre. Tungan ute

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

#21 Det var fler katter som fräste åt den domaren,det måste ha varit något speciellt?

Eine
0

Mile High´s Clarissa blev Grand Int Champion!Varmt grattis Anette!

[Wiveka]
0

Grattis allihop till resultatenSkrattande

A-M.H
0

Cool..skriver ju så sällan här..men jag måste väl ändå berätta då…min underbara lillgris..IC PR S*Jazz-Annas Charleston…"Martin"..tog grand slam i helgen..,NOM o BIS båda dagarna..med full pott av panelrösterna..samt även domarelevens….det var sååååå häftigt..min lillgris..älsklingsunge..och tack till hans snart privata assistent…vars fantastiska "ryss" Martin..slagit flera gånger nu.. de börjar bli "ett känt par"..Flört

..jag är så fånigt glad o stolt..och på söndagens bedömningssedel står det..VACKER IS MY NAME..Skrattande

Tack för allsupport från kända som okända..en kall men otroliigt trevlig och rolig och NERVÖÖÖÖÖÖS utställning..Tungan ute

MonicaLagerquist
0

Grattis till Martins fina resultat,Du satsar väl på två BIS till i Norge nu.

A-M.H
0

Flört..vi gör vårat absolut bästa..Kyss,,o kul ska vi ha..

AlexH
0

Grattis till världens bästapappa! Ann-marie.. barnem följer hans fotspår!!!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se