Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 178 ggr
Leffe
0

God 2007-02-11

God morgon. Har inte lyckats somna ännu. Under hela lördagen kände jag knappt av det onda i höften. Så jag måste ha rört mig för mycket för på kvällen värkte ryggen, och gör det fortfarande, istället. Sköt er nu under söndagen

Cattis
0

God morgon! Har inte heller lyckats somna :-/

Skall tillbringa dagen i stallet är planen, men jag vet inte hur mkt man orkar utan att ha fått sova lite.

Ha en bra dag!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lullan1
0

God morgon! Ni är riktigt tidiga må jag säga, men det är inte lätt att sova om man inte kan. Jag vet hur det kan vara!

Idag är det 6-årskalas med glass och maränger. Det lär bli full fart så jag har bestämt att katterna får vara instängda i sovrummet, tror att de har det bäst där. Jissa har ju bara varit hos oss 1 vecka och jag är rädd att hon blir skrämd. Inte för att hon är särskilt rädd eller försiktig av sig, men det är onödigt OM hon skulle bli skrämd av barnens stoj och lek!

Ikväll blir det nog en sväng i tvättstugan, jag bokade ju av tiden i fredags, så nu finns det tvätt kan jag lova!

Ha en bra dag!

La_Joz
0

God morgon!

Idag ska jag försöka sparka min sambo och mig själv i baken så vi kommer iväg på nån sorts träning. Stavgång, jogging, långpromenad… Bara jag får komma ut i det underbara vädret. Och så har jag varit lite lat med träningen det senaste året. Som många andra betalar jag varje månad till en träningsanläggning, men utnyttjar det inte… Nä, nu får det bli skärpning!

Sen så måste jag ju också kolla på alpina vm i Åre! Hoppas det blir fler Medaljer!! 

Ha en skön söndag, och jag hoppas ni har lika fint väder som här i Göteborg!!

Eine
0

God förmiddag! Hörde att ni *snackade* så jag var tvungen att kliva upp.Ska på Uppsala Kattklubbs årsmöte idag, det blr kul att träffa klubbkamrater.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Tänk vilken vackert solig vinterdag - och då sitter man och tittar på sport på teven. I och för sig så är det vintersporter

Lullan1
0

*pust* Äntligen är kalaset slut! Och jag med… Skönt att det är ett helt år till nästa gång! Jag kan inte fatta vilken energi några 6-årsgrabbar kan ha, jag försökte ändå spela lite spel och hitta på lekar, men icke… De skulle minsann dansa disco, hoppa i sängen Förvånad och busa gärnet!

Katterna låg i vårt sovrum i tryggt förvar, inte ett pip hördes där innifrån. De låg där och sov så gott.

Nu är ordningen återställd igen! Räcka ut tungan

La_Joz
0

Lullan, va glad att de vill springa omkring och leka! Jag träffade mina brorsöner igår (11 & 13 år) och de satt framför datorn hela kvällen! Inte bra!!

Men jag förstår att du är helt slut! Barn i den åldern tar musten ur en! På ett positivt sätt, givetvis! Flört

Lullan1
0

Ja, du har rätt La_Joz, de är ju pigga och glada bara! Det är jättekul, men tänk de som jobbar på dagis, fritis eller skola som är i detta stoj hela dagarna! Jag fattar inte hur de orkar! De måste ha ett enormt tålamod!

Nu ska jag gå i tvättstugan!

La_Joz
0

Min mamma var dagmamma hela min uppväxt, och vi var 5 syskon hemma! Och jag kan tillägga att jag hade extremt mycket överskottsenergi. Jag fattar inte hur hon stod ut! Själv vill jag aldrig jobba med barn. Har inte det tålamod som krävs…

Ha det så kul i tvättstugan!

Anna77
0

*ha ha* Lullan1 förstår dig, de tar energi man blir helt trött.. vi har en 8 åring hemma, sambons son, som ibland har kompisar här, då är det skrämleken kurragömma och dator som gäller..full rulle!!

Jag läste Barn & Fritid men kom fram till att jag skulle inte bli en bra barnskötare för jag har inte det tålamodet som behövs…De är så roliga men kan vara påfrestande!

Ikväll blir det hemmabio på vår nya 90 tumsanläggning! *hurra* Ha en trevlig kväll alla!

Gittan
0

God natt. Barnen kom hem från sin pappa i eftermiddags. Han hade knappt märkt att sonen var jätteförkyld och hostig. Jag bäddade ner pojken och tog tempen 39,5 så nu har jag en sjuk pojke som inte kommer att gå i skolan några dagar. Och hans pappa hade knappt märkt något, otroligt!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Inlägget är låst för nya kommentarer