frontline
Min lilla "söta" hund drar in loppor
när hon är ute. Råttloppor tror jag det är, det är fullt av mus och sorkhål i fjolårsgräset och det är gräs överallt så hon tar med en 4-5 stycken in varje dag in… Nackdelen med att bo på landet
Nu har jag hittat att frontline skall funka som avskräckningsmedel. Jag har spray som jag funderar på att använda, men är det någon här som vet hur katterna reagerar på det. Enligt FASS skall det inte vara något problem, om de inte slickar sig- hur skall man få en katt attsluta slicka??
Jag har inte hittat några loppor på katterna och tänker nog bara behandla hunden, men ändå….
Skall jag oroa mig för katterna??

Eftersom att man kan använda det på katter från 8 veckosr ålder så skulle jag våga ha det på hunden.Fast jag skulle nog klpa spoton och sätta på hunden och inte låta katterna vara tillsammans med hunden direkt efter att man applicerat det.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har använt spoton på mina husisar som går ute och jag skulle våga använda det på cornishar också om jag hade behövt. Frontline spray har jag inte använt. Det ska inte vara farligt för katter,
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Sprayen är bättre än dropparna,helt ok på katterna!!!
Men dock ENDA medel till katt!!!

Tack för svaren. nu är Saga (hunden) sprayad. Jag hoppas det avskräcker de otrevliga djuren att hoppa upp på min hund och följa med in (för att sedan stiga av min säng
)
Än så ser jag inga loppor på katterna. Det är ju inte så lätta att se, men på mina tre ljusa katter borde det ju inte vara några problem. Helst inte på den kritvita Tindra. Katterna börjar nu säkert undra vad jag håller på med när jag hela tiden envisas med att klappa dem mothårs
.