Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 498 ggr
Linda357
0

törs jag bada henne?

Hej jag är ny här på sidan men känner genast att jag trivs, skönt att kunna fråga nån.

så här kommer frågan:Jag har en underbar cornish flicka som ska fylla två, hon har bott hos oss ca en månad, tror inte att hon badat nån gång, jag känner av min allergi ganska mycke så jag har hört att det ska vara bra att bada dom då?, någon som vet om det stämmer.

ska jag prova duscha henne eller tappa upp ett bad                Förvånad      hur går jag bäst till väga?

När vi skulle klippa hennes klor första gången så förvandlades hon till den onde själv och det var inte annat att välja på än att åka till veterinären som tog på munkorg, så det är nog mycke hon inte är van från sitt första hem, men hon är underbar !!

Leffe
0

Istället för att bada henne kan du prova om det räcker med en fuktad handduk eller sämskskinn morgon och kväll. Det kanske räcker med det

Rexann
0

Eftersom jag är allergiker så har jag vant mina med att bada ofta, känner av min allergi lite grann om jag låter det gå länge mellan badningarna. Försöker bada dem en gång i veckan. Jag började bara med att fukta en trasa som jag torkade av dem med och eftersom det gick bättre så spolade jag i lite vatten i en balja som de fick stå i medans jag använde samma trasa, numera så kan jag ha dem med i duschen medans jag själv duschar!! Det gäller att skynda långsamt!!

Det är nog samma med kloklippningen, börja bara med att då katten sitter hos dig att du pillar lite med klorna utan sax och sen kanske du kan klippa en klo varje dag. Det gäller att ta allt väldigt lugnt och inte ha för bråttom.

Lullan1
0

Jag håller med Rexann, skynda långsamt så tror jag att hon snart kommer att gilla det varma vattnet!

La_Joz
0

Då ska jag också testa detta! Jag har också för en månad sedan skaffat en vuxen cornish. Hon tycker inte heller om att bada. Nu tvättar jag hennes svans varje kväll, då hon har så kallad fetsvans, och det går bra. Hon vill ju inte sitta kvar, men hon kämpar inte för att komma därifrån.

Lycka till, Linda357!!