Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1132 ggr
tanja.berggren
0

Elton&Twig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått allergisk astma och är därför tvungen att hitta ett nytt hem för mina två älskade CRX ungkatter:
En hona S*Velourkatten Twig(2005-08-27, CRXd22) och en kastrerad hane, Elton(2004-11-18,CRXn0323).
Jag vill absolut att de hamnar tillsammans. De är vaccinerade, chippade, försäkrade och har båda stamtavlor.
De sover ganska mycket, men älskar också att leka och busa, speciellt Twig. Elton är en riktig kelgris och älskar att ligga i knät och gosa och de vill gärna vara med överallt där det händer något. De är innekatter, men älskar att vara ute på sommaren på balkongen eller i koppel. Twig skulle nog kunna lämpa sig för avel om intresse finns. Vi bor i Malmö, så helst i södra Sverige.
Jag vill absolut att de kommer till ett kärleksfullt hem som längtar efter att skaffa katter, eller som kanske redan har katter sen tidigare och vill skaffa flera (de är väldigt sociala)!! Jag har lagt in lite fler bilder på min sida också: tanja.berggren

Tel:0736792897

mail: tanja.berggren@gmail.com

Lullan1
0

Har du haft dem sen de var kattungar? Det måste vara jättejobbigt att behöva lämna ifrån sig sina älsklingar! Ledsen Hoppas att du hittar ett bra hem till dem, de är verkligen jättesöta på korten! Lycka till!

smurfan-13
0

Åh!! Men det är iaf 6 månader för tidigt!!

Just nu är det inte aktuellt, planen är att skaffa rexis om 6-12 månader… Men gu va fina!! & jag som så gärna skulle ta omplaceringar!

Hoppas du hittar ett toppenhem till dem. Då brukar det iaf inte kännas riktigt lika tugnt att släppa dem.

cornish
0

Vilka otroligt söta katter…och- tycker så synd om dig!!!

Önskar jag bodde närmre samt att det bara var en katt-blev helkär i din röda..och jag har en gammal trött sjuklig Danne nu så Buffy skulle behöva en kompis att leka vilda lekar med så han blir glad igen..
(och även går ned i vikt..)
Han påminner i färgerna om din andra katt..

Jag önskar dig lycka till-jag förstår att du vill att de ska få fortsätta tillsammans, allt annat vore djurplågeri!
Det måste vara lättare att omplacera dom när de har varandra iallafall-eller hur?
Försök tänkt så…det är nog du som kommer må sämsta av detta, om du hittar ett bra hem och så att ni kan ha kontakt och så går det kanske lite lättare ändå?
Cornishar är ju så nyfikna av sig också..mina gillar att byta miljö!
Nu är dom dock så gamla att det skulle vara en pina..
Men dina är ju inte så gamla och rotade hos dig ännu- men väl i ditt hjärta förstår jag!!Gråter

Kan berätta att min älskade Danne var just 2 år när jag övertog honom som fodervärd från en uppfödare!

Tänker på dig över cyberrymden!
(jag är själv allergisk med astma mm men klarar detta med mediciner - så jag förstår hur det känns för dig)

tanja.berggren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket alla! Hoppas verkligen att jag hittar någon snäll som vill bli lyckligt kattägd..för de är världens finaste… Jag har haft båda sen de var små. Twig har jag sett varje vecka sen hon föddes. De är vana vid nya miljöer och trivs oftast väldigt bra när jag haft dem bortlämnade så jag antar att det är värre för mig än för dem, har dock ingen stor brådska, de är hos mina släktingar nu, vill verkligen att de ska få det bra!

Ägde Twigs pappa innan också, Ivo, världens vackraste hane..

Anna77
0

Lycka till! Hoppas verkligen du hittar ett bra hem! Kan om du vill sätta upp en lapp på katthemmet där jag arbetar om det skulle vara så att någon är på jakt efter just cornish? Det är många trevliga människor som tar ompaceringskatter hos oss. MVH Anna

http://katthemmet.info.se/

cornish
0

#4 Du får inte gör så härGråter…jag blir helt kär!!Vad jättefin han är han med!!Men Ivo kanske inte lever längre?

Jag önskar dig lycka till!Bra att du har tid på dig så att du kan hitta ett bra hem-det gör du säkert!
Håller tummarna för att det går bra för dig nu också!

Denna kommentar har tagits bort.
fonzan
0

Mamma Patsy och Farmor Fonzan håller tummarna för att Twig hittar ett fint nytt hem tillsammans med Elton. Hade tagit dem direkt ifall inte utrymmet hade varit så begränsat….

Twig är ju med på vår personliga bild/avatar tillsammans med sina 3 bröder…

tanja.berggren
0

Hej allihop! Elton&Twig har hittat en ny familj, och jag hoppas att allt kommer att funka fint. //Tanja

La_Joz
0

Åh, va skönt att du har hittat ett hem åt dem! Kan tänka mig att det var svårt att skiljas från dem! Det kommer säkert gå bra för dem och den nya familjen!

Leffe
0

Vad skönt, men hur känns det för dig?

Lullan1
0

Vad bra att det har ordnat sig för dina älsklingar!

Inlägget är låst för nya kommentarer