En ljusdemonstration på Sergels Torg
Visst hade det varit fantastiskt med en ljusdemonstration på Sergels Torg för alla hemlösa katter. Men det kräver organisation och det kräver en samlad glöd som koncentrerar och enar vår energi. Det krävs en hängiven tro på att detta är sk-tabra och möjligt!
Vi behöver polistillstånd och de vill gärna få en uppfattning om vad det kommer att handla om ur säkerhetsaspekt. Det krävs att vi kan uppbåda katthem/organisationer och deltagare.
Men visst sjutton är det möjligt! Och gärna nu i vinter. Det ska vara kallt och ruggigt där våra ljus fladdrar precis som alla 100 000 hemlösa katter har det just nu. De som sjuka, undernärda och skygga söker värma sig varhelst något skydd finns! Det gör så förb-nnat ont i mig och det ger mig energi.
Frågan är nu. Räcker vår samlade energi för att ena oss och genomföra detta för Våra Vänner Katterna?
Av Soulway
Se även på Hittekatter iFokus
Av: LeffeD
Datum för publicering
- 2006-11-06
Soulway- jag tycker ide´n är suverän!
Det skulle slå igenom i media, och ljuständning har ju blivit lite "inne"..
Skulle gärna gå dit och tända ljus-men frågan är just vilka som kan organisera detta???Stor grej att få ihop.Orkar/kan inte själv jobba med det just nu, men skulle komma dit om några bara fixade allt…
På hittekatter-sidorna måste det väl finnas ännu mer intresse-el.rättare sagt fler som redan är engagerade i frågan!Alla katthem osv..dom har ju mycket kunskap om dessa katter också,hur många dom är osv.Kanske djurfrämjandet,djurens rätt(ej bara galna veganer..)mfl är intresserade?
Hoppas det är fler här som också kan gå med och hjälpa till,som kanske redan känner varandra?
Skriv sedan info och tidpunkt här, så kommer iallafall jag!
(och drar med några till)
VI MÅSTE HJÄLPA ALLA DESSA KATTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag går sönder i hjärtat när jag tänker på hur dom lider…
HUR ska man få ett registreringssystem till stånd även på katter-som vi har på hundar??Något att skriva till politikerna om??
Det är väl enda sättet att på sikt få bort alla hemlösa katter..
Men..såg nu att soulways inlägg var läst 22 ggr…men inga svar innan mitt.
Bryr ni er inte om alla dessa stackars katter som djurplågare till människor torterar genom att inte ta hand om dom?????Bara släpper ut vind för våg..
Jag menar absolut inte att alla ska, och vet att alla inte kan, arbeta för detta aktivt-praktiskt(kan tex inte det själv nu)…men alla kan väl stödja saken???Annars är man väl ingen kattvän???Eller??
Rex är ju trots allt en katt-även om mina är mer som människor..
Blir både ledsen och förbannad över oengagemanget….
Det kanske inte är så konstigt att det ser ut som det gör då med dessa stackars katter…
Jag bor tyvärr för långt borta, men tänk om det blev så stort så att media kom och det skulle komma i TV. Det vad mycket respons det skulle kunna bli och att folk får upp ögonen för de lidande katterna
Jag har under kvällen lagt ut artikeln ovan på några forum samt lagt ut den på några hemsidor. Har även vidarebefodrat den till andra hemsidor.
Nä delir det demonstration kommer jag
Toppen Leffe och Cornish! Eva G Visst ska vi ha med media i detta!
Soulway
Vad glad jag blev nu
Hoppas verkligen att det går vägen!!!
Jag menar - alla normala människor lider ju med dessa katter,alltså MÅSTE det ju gå att få ett slut på det..och en ljusdemonstration i kylan vore suveränt!Med medierna på plats.
Vad bra Leffe att du lagt ut artikeln på fler ställen-ska försöka komma på något jag med!

Jättebra idé, jag kommer med en packe marschaller när det blir av!
Låter fint här inne! Jättebra!
Kommer in och kikar ibland så jag ser hur detta tas emot!
Nospussa era Cornish Rexar!
Hälsningar Soulway
det är så synd om alla hemlösa katter, när jag sitter inne i värmen med Elvira så brukar jag ägna en tanke åt alla fyrbenta ute i kylan.