Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 648 ggr
ebbasiglite
2010-04-18 01:41
0

Sjukdom?

Min cornish rex kille på snart 8 månadar har sedan ett par dagar mått lite sämre i magen. Detta har visats genom fisar som inte är av denna värld. Igår så såg jag och min sambo att en bajs låg utanför badrumsdörren. Av själva synen på den så såg det inte ut som att maten var smält över huvudtaget.. Det såg ut som en spya fast i korv format. Idag har han även kissat på fel ställe, något som endast skett två gånger innan kastrering. Nu undrar jag självklart vad som kan vara fel på min kille. Ska vi rusa iväg till vetränären eller kanske testa med kokt torsk ett par dagar för att stabilisera magen?

TamlinsMatte
2010-04-18 01:45
0

Det låter som att det kan vara något rätt allvarligt på gång om maten inte metaboliseras och ffa om han också kissar fel. Jag skulle ringa veterinären imorgon även om det är söndag och prata med dem om hur bråttom det kan vara. Och om det är ok att vänta boka en tid i början av veckan

ebbasiglite
2010-04-18 02:13
0

När han bajsat i lådan (även efter detta) har det vart som vanligt… Det är därför jag är orolig och osäker på vad jag ska göra..

Men ett samtal, som du säger, skadar ju aldrig. Så får det bli.

MonicaLagerquist
2010-04-18 08:58
0

Är du säker på att det var bajs och inte en spya?Mat som bara varit ner i magen ooch kommer upp tämligen omgående ser ofta ut som "matkorvar"

Hoppas att han mår bättre idag.

Stolt ägare till tre La permer

Gunki
2010-04-18 09:10
0

Finns det normalt bajs i lådan så är det säkert en "spykorv" du har att göra med på golvet. Spykorvarna luktar kattmat. Äter din katt mycket torrfoder på en gång blir det lätt för mycket när det sväller i magen.

Eine
2010-04-18 13:46
0

Så tråkigt att din kisse är dålig i magen.Har du bytt foder? Nytt foder kan orsaka bekymmer.

Är katten sjuk så är det veterinär som gäller,vi vet ju inte mer än vad våra erfarenheter givit oss,så det kan ju bli fel.Är kisse fortsatt dålig så ring en veterinär som kan katt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

ebbasiglite
2010-04-18 16:15
0

Han har mått helt vanligt och gjort i lådan så fint efter korven utanför toaletten.. Och det luktade helt klart inte bajs om den, så en spykorv låter logiskt, även om jag aldrig hört det förr.

Han får nu kokt torsk idag. Kan aldrig vara fel.

Nej, har inte bytt foder nyligen. Han har alltid vart tillfreds med vad som än läggs upp åt han och aldrig mått dåligt. Och kisseriet är jag ännu osäker på om det var han; men eftersom han mått lite dåligt så lägger man ju ihop ett och ett.

Tack jätte mycket för era svar!

Idag mår han som han förtjänar min lilla kille. Det är kel, mys och gos hela vägen. Han älskar att bli borstad, så det är vad vi spenderar dagen åt; kokt fisk och bosta pälsen. =)