God Morgon lördag 17/4
Burr så kallt och ruggigt det är ute.Sprang en snabbis ut i syrummet för att hämta lite saker som ska med till storstaden idag.
Nu får det bli lite mer varmt kaffe innan jag gör mig klar för att fara på årsmöte i kattklubben.
Stolt ägare till tre La permer
God förmiddag.Fortvarande inga klartecken om askmolnet,fy så tråkigt det är att inte veta om jag kommer iväg på onsdag eller inte.Det är ju mycket som ska klaffa när man ska leverera katt till utlandet.
Idag blir det lugnt pyssel här hemma.
Sköt om er.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God förmiddag. Idag hade jag tänkt ge mig ut för att införskaffa en sele till nytillskottet (som helt klart är i behov av en kattungesele snarare än den jättesele som Tamlin hade) men jag vet inte om jag kommer någonstans. Lutar åt att det inte blir så mycket vettigare gjort än att sitta med varm katt i famnen vid datorn varvat med att kasta leksaker åt samma katt… Vilket oerhörd skillnad med en ung och frisk katt.

Här är det lite städning och en promenad kvar att göra idag. Har inhandlat kattsand och kattmat. Det blev lite leksaker också, pinnar med grejer på i snöre är jättekul, tycker mina busisar. Hittade en råtta som piper när man slår eller tassar till den, köpte en variant som man hänger i ett snöre från ovansidan av dörren och den blev mycket populär. Nu sover mina älsklingar efter att ha busat i timmar.
Babsens operationsärr som fick tömmas på vätska en gång efter kastreringen är inte alls svullet längre utan ser ut som det ska. Det är en enorm lättnad. Inga hormoner och ingen inflammation att oroa sig för längre. Hon äter och har ökat någon/några cm över sin smala rygg vilket verkligen behövdes. När man andas ut märker man hur mycket energi som går åt då man oroar sig för sina små.

God kväll..
Har vart på utställning idag och vi fick ytterligare ett cert med oss hem…(bara fyra kvar till Grand nu…) :)
Skulle egentligen ställt imorgon också men nu är mina krafter totalt slut efter denna helvetesveckan.
Imorgon blir det eventuellt till att åka och kolla på en ny katt även om jag långt ifrån är emotionellt redo för det men om jag inte gör det kommer jag säkert att ångra mig….
Ha en fortsatt trevlig dag!

#4 Lycka till med titten på ny katt. Och försök tänka att du bara ska kolla, även om jag vet alltför väl hur otroligt hjärtskärande det är att försöka titta igen.
Jag förlorade ju min Wille för tre veckor sedan, hittade Alonsos annons av en slump dagen efter och träffade honom första gången för två veckor sedan. Hela jag kände att jag bytte ut min älskade skitkatt mot något intressantare, mer väluppfostrat och stabilare… Det var jättehemskt. Ändå är han här nu, och får mig att le igen. Inte alls som Wille eller Tamlin, vilket är en lättnad. Bara alldeles sig själv. Och ljuvlig.