God 2007-02-09
God morgon får jag väl ändå säga till er andra.
Själv sitter jag här under en filt tillsammans med Findus och dricker te och äter halstabletter… Inget jobb idag inte…. Förkylningen har satt sig på bihålorna och jag har så ont så jag inte kan ligga. Jag har vankat av och an hela natten. Jag har nu tagit alvedon och hoppas på att de gör nytta snart! Sen ska jag gå och sova igen.
Hoppas ni får en bra dag!
God morgon. Lullan lägg 10 Fisherman Friend i en kopp varm te. Andas in ångorna en stund och drick sean upp teet. Krya på dig och ni andra sköt er
God morgon. Här är det sovdags. Ledig en vecka nu!. Krya på dig Lullan1. LEffe, gud vad din kur låter starkt. Fisherman är alldeles för starka för mig. Ha en bra dag.
Oj, krya på dig Lullan. Själv har jag precis varit ute med hunden. Kallt!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Krya på dig Lullan!! Jobbigt när det sätter sig på bihålorna.
Hoppas det lättar så du kan få sova en stund idag!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Stackars dig!! Trist med förkylningar. Konstigt att man ibland önskar att man kunde få vara lite sjuk så man kan få njuta i soffan utan att ha dåligt samvete, men sen när man får något skräp i kroppen så vill man bara vara frisk och man tycker SÅÅÅ synd om sig själv…
Krya på dig och kryp ner i sängen med Findus som en sängvärmare, rexarna brukar vara bra på att värmas..
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

God förmiddag!!
Skönt med Fredag……ledig tills på Tisdag. Sitter och väntar på att semmelbullarna i ugnen ska bli färdiga, verkar bli stora!!
Krya på dig Lullan!
God dag!
Stackars Lullan.Jag har precis genomlidit en rejäl bihåleinflammation själv, så jag har lite tips . Nässpray och Treo!Leffes tips är också bra!
Rexann, så duktig du är som bakar semmelbullar, de blir så goda när man gör dem själv.Det gjorde jag när barnen var små, nu har jag inget att skylla på….mums
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
*stööööööööööön* Semlor!!!!! Jag ÄLSKAR semlor!!! Åh - inte frestas sådär! Jag har ju lyckats blunda för dem i affären …. *stönar igen*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Hej, nu är jag vaken igen!
Tack för er omtanke! Jag har sovit hela förmiddagen utan avbrott, det var jätteskönt. Findus har såklart legat vid mig i sängen, det är så mysigt. Jissa och Doris har legat i elementsängen och sovit tillsammans.
Snart är det dags att hämta sonen på dagis, sen har jag egentligen en tid i tvättstugan ikväll, men jag funderar på att boka av den… Vet inte om jag orkar bära tvätt…
#6 Bakar du egna semlor? Gud så duktig du är! Jag är inte särskilt förtjust i semlor, men som traditionen bjuder så äter jag alltid en semla på fettisdagen!

Ja, nu är ni alla välkommen att äta semlor……tycker inte att jag är speciellt duktig. Det går ju så snabbt att baka och dessutom är det så mycket godare!
Avboka tvättstugan…..nog lever tvätten över, sådana där dagar önskar man att få vara ensam utan ansvar för nåt!
Nä, nu ska jag ut och ta en långprommis med Hjalle (hunden). Vi har så tur att alldeles bakom huset ligger hela Arvidsjaursjön, härligt promenadstråk!! Skickar med en bild!

Rexann, vilken storslagen bild. Här nere i Stockholm är det olidligt kallt, på grund av luftfuktigheten, usch o burr…….
Stackars dig Lullan 1, hoppas verkligen att du kryar på dig!
Fantastisk bild, Rexann!

God kväll får väl jag säga då!
Jag hinner ju aldrig med att säga god morgon…
Har haft en lång och slitsam vecka på jobbet. Men väldigt roligt har vi haft! Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av helgen. Är lite nervös för imorgon. Ska klippa mig på en dyr och trendig salong, och har ingen aning om hur det kommer bli. Tänkte se om de är så mycket duktigare som alla säger…
Ni får njuta av semlorna ni som tycker det är gott (tycker tyvärr inte om grädde, så hela semle-idén är inget för mig). Krya på dig Lullan! Njut av snön ni som har det!
Ha en skön kväll allihopa!
Glöm inte att ta en före och en efter bild på frisyren La_Joz! 

Ja, vilken bra ide!!! Då får jag ju en bild som jag kan sätta in i "Medlemspresentation". Jag har inte skrivit något där än, eftersom jag inte hittar nåt bra kort på mig. (Jag har bara kort på mig där jag står ca 50m från kameran, eller där jag klättrar, dyker, gör dumma miner, allt för uppklädda partykort mm.)
Och så är det ju alltid kul att se hur man såg ut innan! Hoppas bara det blir bättre efteråt, så jag inte ser "innan-kortet" och önskar att jag inte hade klippt mig…
Men va sjutton! De tar nästan 500kr för en klippning, och då förväntar man sig ett proffesionellt arbete! Och så är det ju bara hår. Det växer väl ut igen om inte annat…
Hihi, jo det var en bra ide! 500 kr för en vanlig klippning låter dyrt, men är det en exlusiv salong så vet de att ta betalt!
Lycka till med håret imorgon!

Tack! Kan nog behövas!
Jag är inte orolig att det ska bli dåligt. Salongen tillhör en kedja som är känd för sina långa och tuffa utbildningar. Dessutom har de olika nivåer de jobbar på. Jag ska gå på den lägsta (stylist tror jag det heter) och för att få jobba som det krävs tydligen flera års studier samt arbetslivserfarenhet. Och givetvis ett "inträdesprov".
En klippning tar 1h & 40min. Då ingår konsultation, tvätt, massage, klippning, styling och valfritt kaffe. Och man behöver inte känna att man måste prata med frisören, vilket ibland kan va rätt jobbigt…
Nu ska jag sova och kommer säkert drömma både jobb och hår!
God natt allihopa!