Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 695 ggr
MyTwiggs
0

God morgon 6 April!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trött, seg, sjuk!

Hoppas at ni mår bättre!

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Salmissra
0

God morgon!

Nämen Twiggie, har jag smittat dig över internet? Hade en såndär skitdag i fredag då jag mest hade velat gräva ner mig i ett hål… Krya på dig!

Idag blir det jobb för hela slanten.

Får packa imorgon till malmö kom jag på, jobbar på torsdag och åker fredag morgon.

Ha en bra dag!

MonicaLagerquist
0

God Morgon.

Solen skiner och jag har hunnit röja av köket ett varv.Idag ska det sys en kattbädd til min dotters nya katt som flyttade in där i slutet på förra veckan.Hon har beställt en limegrön sovpåse för alla andra  färdigsydda jag hade dög ju inte i färgen.Typiskt ungar eller hur?

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Säger som #0 Trött och seg

Sköt om er

Eine
0

God morgon segt här också.Mitt huvud väger 502 kilo prick!Skulle gjort en del på morgonen men det fick jag skrinlägga.

Sköt om er.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Trollhassel
0

Jag fryser! Jösses vad jag fryser! Har inte frysit på ett år! Nu skulle man ha en varm katt på magen!

Hoppas ni får en bra dag och att ni kryar på er, hela bunten. Peppar peppar så har jag klarat mig.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Lindavictoria
0

Varit på nytt jobb på förmiddagen, skall vara på en annan enhet två förmiddagar i veckan. Spännande!

Babsen kastrerades idag, precis pratat med sambon som ordnar då jag jobbar och han har bättre möjligheter att vara borta. Babsen har alltid varit en liten katt, från det hon kom hem till oss. Hon är född i början på juli och vår andra katt i början av augusti. Stora Grå har i princip varit större än Babsen redan när hon var 13 veckor.

Babsen är kinkig med maten. Hon äter Royal Canins ungkattsmat men inget annat. Ibland smakar hon på min laktosfria yoghurt men inget annat. Har provat med grädde, smör, rått kött av olika slag och annan mat men ingenting annat duger. Hon äter regelbundet förutom när hon löper, då matvägrar hon, men hon äter inte särskilt mycket. Vi har frågat i djuraffärer vad man ska göra men de (som är goda kattkännare) har sagt att en del katter är sådana.

Hon har "halvlöpt" två gånger och då vill hon inte äta. Då blir hon så mager att jag blir orolig. När hon skulle kastreras förra tisdagen började hon höglöpa kvällen innan och då blev hon rejält nedgången men har sedan hämtat upp sig. Hon har fri tillgång till torrfoder men får blötmat varje morgon och kväll när hon är ensam i köket, då stör ingen och hon får äta i lugn och ro.

I morse ville veterinären först inte kastrera henne för att hon är så mager. De tog henne kvar och tog en massa prover, konstaterade att allt var normalt (hon hade tydligen till och med ovanligt bra värden på vad det nu var för prover de tog) och nu är hon i alla fall kastrerad.

Babsen väger två kilo och Stora Grå ett halvt kilo mer. Har kollat på bilder och hon har flera förfäder som ser ut som Belsemfångar, precis som hon, så jag har antagit att det kan vara så med en del katter och att det troligen hadlar om genetik. Avsaknaden av den långa pälsen gör ju inte direkt att hon kan maskera sin magra lekamen, hihi.

Till saken; borde jag ha varit orolig? Blev väldigt förvånad över att de tyckte att hon var så oroväckande mager. Min tanke har snarare varit att kastrera henne så snabbt som möjligt då hon far illa av löpen och för att det kanske ger henne något ökad matlust. Hon är en orolig dam (och har varit det också seda dag ett) men tycks annars må bra. Leker med sin kompis och är nyfiken på allt, precis som en cornish ska vara.

Det är lite känsligt detta med att andra blir orlig övern ens älsklingar. Är det någon annan som varit emd om liknande eller har en liten smalis hemma?

MyTwiggs
0

# 6 En medicinsk utredning bör göras på din katt, men att hon är mycket mager kan bero på att hon löpt och vägrat äta, dock tycker jag att det ska utredas oavsett och det är en god idé att kastrera så snart hon är i kondition för det. Kanske kan du sätta henne på p-piller en tid så att hon inte löper. Då kanske hon lägger på sig så att hon kan kastreras sedan?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lindavictoria
0

De utredde henne under förmiddagen och fann ingenting anmärkningsvärt och veterinären tyckte inte att det fanns skäl att skjuta upp kastreringen då hon hade så bra värden på diverse blodprover. Nu är kastreringen ändå utförd men det var en god idé med p-piller annars, hade absolut funderat över det om veterinären föreslagit det, nu hamnade jag i något konstigt via telefonutanförskap i efterhand som var himla frustrerande och besluten var i princip tagna när jag fick höra om detta.

Eine
0

#5 Du har ju haft en liten kaminKyss i magen så du har nog varit varm därför.Skrattande

MonicaLagerquist
0

Nu är kattbädden till dotterns nya katt fixad och klar.På köpet blev det en likadan sydd eftersom att tyget ligger på dubbelbredd och det går nästan lika fort att sy två likadana som att sy en bädd.Alltid bra att ha på lager.Rätt som det är så ska ett gäng kattungar ha en bädd med sig när de flyttar.

Mina Katter tycker att det är toppen nu när det är så pass varmt att dörren kan stå öppen.De springer in och ut hela tiden.

Eine
0

#10 Ååååå,jag önskar att jag hade råd att köpa 9 st av dig…kanske inte enbart limegröna men ändå-Tungan ute

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju massor av färger att välja på men min dotter är just nu väligt grön och kissen hon har är en padda med vitt så det passade ju bra i färg också.

Eine
0

#12 Fin katta,härlig päls som absolut passar i limegröntSkrattande

Gittan
0

God kväll säger jag. Dödstrött. Har jag just nu så mycket att göra så jag ser i princip barnen hemma bara när de sover. Skönt med sambon som tar hand om dem efter skolan.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld