Var är min sol!
Veckan som gått har bjudit på flera soldagar och katten Charlie har haft stenkoll på i vilket fönster solen kommer först (i sovrumsfönstret och då bakom rullgardinen hos morgontrötta matte). Sen finns solen i arbetsrrum, gästrumoch i tvättstugan. Den som jamar högt och kfafsar på rutan kan kanske få gå med matte ut en stund… och det är ju sååå förfärligt tröttande… så då sover Charlie gott. Han har varit så nöjd… men… idag var det en helt annan Charlie…
Jamande högt, springande, mellan arbetsrum och tvättstugan, hämtar matte, tar med henne på springrundan, om och om igen, letar efter något… vad letar han efter? … ja inte vet jag… men vi gissade att det var solen! Det blev bra sen när han fick sitta i mattes knä.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Åh! Sötcharlie! <3
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Nja.. just då lät det väldigt illa… och så brukar han inte låta…
Hihi! Men det är ju sådana ljuvliga knäppryck som gör dem till cornishar! De tänker och tänker och tänker, och ut ur munnen kommer ibland tankarna som oljud. Min lilla Zoo-gris brukar hålla låda med okristligt vansinniga ljud när hon vill att jag ska hjälpa henne att få ner en fluga som sitter i taket 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jo visst är det… jadu skulle ha sett så han jobbade… han trodde nog att jag kunde hämta solen till honom
. Maxen han har fått en ny lekpinne och det är allt som existerar för honom just nu och med en helt annan ljudvolym…

Hihi, ja de är för roliga de små krullisarna!