Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 322 ggr
Natali
0

Kattungarna kommer

Nu föder betty. En brunspotted, vikt 90 g. En "brunspotted" troligtvis padda, 105 gr.

Och nu 0.11 en creme, eller maskad liten, på 90 gr.

Har både video kamera och kameran med, så kanske orkar komma med bilder imorgon (senare i dag).

Nu ska jag sätta mej med mitt nattfika, och bara vara lycklig över kattungarna. Säng o tv, står lyckligtvis alldels bredvid bolådan, hon valde i sista stund.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
0

Grattis!!!

Det finns inte mycket som slår känslan när ens kissa föder! Skrattande

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

En till, nu nyss. Svart o vit. 95 g

Natali
0

Dom har så svårt o hitta till juverna, hon är så spräng fylld. Ska se om jag kan få ut lite åt dom.

Leffe
0

Bland det finaste man kan vara med om. Grattis Smiley bbnoir1.gif

Gittan
0

Grattis från mig med.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Faxlin
0

GRATTIS!! Vad roligt. Ser fram emot foton sedan när du orkar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Natali
0

Ännu en brunspotted med vitt. 90 g.

får se om det blir någon till..Hon tycks ju klara allt utmärkt i alla fall. Har endå hjälpt till att få bort fosterhinnan från nosen, och torka nosen torr, så att dom säkert kan andas. Jag vet ju att det kan ev, vara så många som 8 st. Så tror inte jag får någon ro än på ett tag. Alla verkar väligt pigga.

Hur länge kan man låta dom söka efter tutte själv? Bara två, ev, nån fler har ätit än.

Trött *Men lycklig* Natta

Leffe
0

Ta det bara lungt. När det börjar lugna sig för honan kommer det att bli lättare för ungarna att hitta tuttar

Lullan1
0

Grattis! Åh så härligt med kattungar! Vill gärna se bilder på underverken så snart du orkar med! Glad

Grattiskramar!!!

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kom fem stycken. Första bilden är när den enda maskade kommer…

Natali
0

På den här bilden saknas den sista svart/vita kattungen. Jag funderar om om inte en av dom brunspotted är padda egentligen. Har beiga fläckar, men bara på huvudet. Har dock inte synat dom så noga, vet inte kön säkert än.

Rexann
0

Ååh så underbart söta!! Grattis, grattisSkrattande Måste vara en otrolig upplevelse…..längtar tills man själv får vara med om det!

Lullan1
0

Så söta! Kyss

majsan
0

Grattis..Detta är något så otroligt underbart att få vara med om..Jag måste själv vänta i 1och en halv månad till vi här hemma får uppleva den glädjen

Faxlin
0

Ohh, vad roligt för dig. Verkar mamma och bebisar må bra nu?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Natali
0

Alla går upp i vikt! Alla klarar sej, än så länge, själv! Jag kommer alltså inte behöva gå upp i natt o mata! Ur lyklig.

Om en månad får jag en till kull, , eller en månad och ,typ 7 dagar.

Nu en fråga. Vad har denna kattunge för färg? Den har beiga färgfäckar på huvudet, men bara två eller tre. Är det något som kommer från mönstret, eller är det en padda? Vitfläckig är den troligtvis också.

Natali
0

En till bild…

Börjar tro att den maskade/creme är en creme. Jag får se.

Lullan1
0

Åh vilken söt liten gossing!

AnneAlva
0

Jag är ingen expert, men jag tycker det ser ut som en padda. En del paddor har ju väldigt få färgade fläckar och är de för övrigt melerade så kan det ju vara extra svårt att se. Vi har ju haft tur och bara haft storfläckiga paddor hittills. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Natali
0

Jo, det är en padda! Tack för svaren o nu är jag säker! har ju inte hunnit se så mycket av kattungarna än.

AgnetaK
0

Stort grattis, dom är superfina! Kul med färgvariation i kullen.

La_Joz
0

Åh! Så söta! Verkligen många kattungar på gång just nu! Det gillar vi verkligen!

Grattis och lycka till med de små sötnosarna!

[Wiveka]
0

Grattis till kattungarna!!

KatternasMatte
0

Ett stort grattis till kattungarna! Glad

Eine
0

En liten padda, med spottar eller ränder?Den killen du tror är creme, tycker jag ser maskad ut.Bifogar en creme på bild.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

Tack eine. Har ju aldrig fått en creme, och kunde väl inte tro att jag kunde ha så tur att få en maskad! Men det var det ju så klart! Skrattande

Och alla var ju honor, så inte konstigt att jag inte kunde se skillnad på könen! *pust*

Leffe
0
La_Joz
0

Håller med dig Leffe! Jag vill ju skaffa en katt till under våren, och det blir nog en maskad eller en röd. Har lite svårt att bestämma mig bara! Helst skulle jag nog vilja ha en av varje färg som finns, men tror inte sambon skulle bli så glad då. Inte hyresvärden heller för den delen…Flört