Enklaste leksaken...
Jag vet…detta är fusk.Inget pyssel…
Men eftersom jag tycker det är så kul om många skriver om pyssel här och hoppas att fler kommer till- så vill jag ändå tipsa om en sak tills jag färdigställt eget pysssel att visa upp här!
Vanliga piprensare - världens bästa leksak enligt mina katter..och bra att apportera!(och billig..)Dom har tröttnat på möss tex.
Upptäckte det när jag köpte(dyr) kattleksak i form av en bläckfisk..
Det visade sig att det var bara benen som var kul-de dissikerade den stackars bläckfisken-bet av resåren den hängde i direkt(den skulle hänga och gunga-ni vet nog vilken jag menar..) och sedan lajade dom med de lösa benen.
Kom då på att köpa vanliga piprensare i tobaksaffären.Dom vill helst ha dom ihopsnurrade..
Bra med ett helt gäng-då de försvinner lätt.Danne föredrar konstigt nog de gamla vältuggade rensarna..Nya är inte lika kul-men duger.
Köpt stora röda i hobbyaffären ibland också-dom är också kul.
OBS!Kom på att jag inte vet om vissa katter får för sig att ÄTA dessa!!!??
Hjälp-vågar verkligen inte garantera att det ej sker!!Samt om man har hund också..När min hund var valp fick katterna vara utan piprensare-nu bryr hon sig inte om dom…men det gäller ju ej alla hundar!
**Den stora från hobbyaffären borde väl vara säkrare!
**
Vet dock att mina ej försöker svälja piprensarna..och tycker det är en så rolig leksak att jag ändå vill nämna den här.Lova dock vara försiktiga-jag vill verkligen inte ha orsakat genom detta tips,att något djur blir dålig!!Det är ju jättefarligt om de äter dom!
Findus älskar piprensare, gummisnoddar och papperskassar! Enkelt och hur kul som helst!
Vanliga tops får Anthea att bli helt galen. Hon knycker de hon kommer åt så numera är dem i en låda i badrummet. Absolut inte framme eller i någon öppen papperskorg, hon känner lukten direkt………Jag är rädd att hon ska sätta dem i halsen då hon tuggar på dem.
En av mina katter älskar att aportera ett ihopknölat kaffefilter som jag kastar. Vi kan hålla på i timmar. Gissa vem som tar slut först!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Gittan; hi,hi jag känner igen det från förr med mina katter.
Vi brukade tänka att vi skulle räkna antalet apporter och låta den katt det just gällde hålla på tills han tröttnade…men vi tappade alltid räkningen!!
Dom har tyvär blivit lite mindre apport-benägna.Ev. pga uppehållet som blev när jag hade valp…Kunde då bara apportera när hon ej var hemma..Men det är ju 3 år sedan..Och visst- ibland sätter dom igång även nu….
Kul att höra här om alla lustiga saker katterna kan gilla att leka med!!
Kaffefiltersknyckel,gummisnodddar,papperskassar….
Tops är Danne också tokig i - som Wiveka skriver om Anthea..men även jag är rädd att han ska tugga i sig mer än bomullspluppen..

Som sagt så verkar de roligaste leksakerna vara hemmagjorda…
Den mest uppskattade verkar vara plastpåsar knutna som en fluga ungefär, helst ska det vara plastpåsar av prassligaste matrial, typ grönskaspåsar från affären billigare och enklare leksaker går det nog inte få. 
Våran Diesel älskar att apportera dessa prasslande leksaker.