God morgon 26 mars 2010!
FREDAG! Här är det mulet och jag ska in till stan för en bedömning hos ortopeden. Nu är frågen, hur utdömd blir min axel (med luxation)? Kommer jag att bli opererad? Vi får se 
Ha en härlig helg, mina vänner!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Min dag började tyvärr inte bra. min mamma ringde kl 6 och sade att pappa har dött. Han har haft cancer några år och nu orkade han inte mer. 
.
Hur ska man orka när man har så mycket andra tråkigheter att gå igenom.
Jag hade sett fram emot denna helgen då vi skulle hitta på så mycket kul men nu vet jag inte längre..
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#1 Beklagar sorgen.Inte alls någon bra början på dig dag.KRAM!
God Morgon skulle man väl säga också. Idag är det Uppsala som gäller.Katthämtning och matinköp.Vi har inte riktigt bästämt när vi far in till stan.Blev så sugen på thaimat igår så jag funderar på om vi ska lägga in ett besök på en thairersturang i samma veva.Fast jag vet inte riktigt om jag har råd men jag får väl ta mig råd i värsta fall.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Beklagar sorgen djupt för hela er familj, hade faktiskt möjligheten att få träffa honom en gång och han verkade genomtrevlig…
samtidigt så får ni tänka at han inte har ont längre…
Här på orten har det varit ganska stor turbulens några dagar nu sen uppdrag granskning visades för 2 kvällar sen… Dottern var helt förkrossad, dels för att hon känner flickan (trots åldersskillnaden) men även för att igen tagit tag i saken förrän nu, men det som är lika tragiskt är att båda barnen (i mina ögon) är från denna ort ursprungligen…
Nu lite bättre nyheter… var på skolan här igår och såg på en musikal om rymden, många bra sånger, duktiga musikelever och massa skratt… både lärare och elever deltog 

Nej nu ger jag upp!Vårt nät laggar så att jag snart får blodstörtning.Lika bäst att gå ut och sy en kattbädd istället.
#1 Beklagar sorgen.
Idag ska frysen fyllas. Får hjälp med att handla. Sedan i kväll är det ishockey på teven som gäller med två eller tre rexar sittande på mig
Sköt om er

God dag god dag!
Idag blir det inte många knop gjord här hemma.. Jag vill ut men kommer inte orka längre än till uteplatsen så jag får väll sätta mig där och plugga i det varma (!) vädret.
Katterna vill nog komma ut en tur också.
Ha en bra dag!
#1 Jag beklagar djupt att du förlorat din pappa.En svår förlust när ens kära familjemedlemmar går bort.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#1 Oj, jag läste inte igenom hela tråden innan jag svarade själv.. Jag beklagar sorgen! Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas när någon uav mina föräldrar går bort.

#1 Beklagar sorgen. Vilken tung morgon.
#3 Förstår att ni haft det tufft och många diskussioner.
SJälv förbereder jag mig inför inatt då jag drar iväg över till Trondheim med Candy och Heman på utstilling!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
# 1 Beklagar sorgen! 
Själv har jag fått ett tråkigt besked angående min glappande axel 
www.mytwiggs.com
#10 Går du inte att använda i avel
nej förlåt att jag skojar om allvarliga saker.Går det inte att operera?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 11 Nope! Jag är inte något bra avelsmaterial 
Hihi! Nej, det går inte att göra något åt det. Jag är faktiskt förvånad, för det mesta brukar ju gå att rätta till med dagens läkarvetenskap, men just detta verkar vara övernaturligt på alla vis
Jag har "MDI" (multidirectional instability) vilket innebär att min axel lätt hoppar ur led på alla håll, uppåt, neråt och åt sidorna. Själva skålen som ledkulan ska sitta är snarare som ett fat
och ligamenten är för svaga, så leden glappar. Just detta var ett så pass stort glapp att de inte kan göra något. Normalt kan de gå in med titthålskirurgi och djävlas med insidan på "skålen" så att den bildar ärrvävnad och blir mindre, men i detta fall är det ett för stort glapp, och ingen beprövad operation har hjälpt på liknande axlar. Han sa att jag skulle vara glad att det bara var ena axeln och att jag inte spelar handboll eller försöker proffs-simma… för det hade jag inte kunnat nämligen. Jag kommer att få förslitningsskador i axeln tidigt och jag har redan rätt ont i den ibland. 
www.mytwiggs.com

Tufft att det inte finns något man kan göra åt det.Att ha ständiga smärtor är oerhört jobbigt.

#12 usch det måste vara jobbigt att inte kunna göra något. En kompis har så i knät. vet ej om det är samma som dig men det hoppar också ur.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus