Månadens Cornish April 2010
Tema för April månads cornish: Vårkänslor! Nu rycker det i morrhåren och känslorna svallar! Kärlek i luften, eller kanske bara rent vårfnatt? Ta fram din kamera och plåta din vårmättade krullunge! Skicka in din bild till Månadens cornish April!
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish Obs! Endast en bild per katt!
Juryn består av
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Fler jurymedlemmar kommer
Sista dagen att skicka in bidrag 26 Mars! Må vårigaste bild vinna! Nu längtar vi efter värmen och solen!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Tilltalsnamn: Även om kärt barn har många namn så kallar jag henne för det mesta för Pyret.
Riktiga namn: S*Kvasikattens Éirinn
Färg: Lila
Kön: hona (kastrat)
Ålder: 2 år i juni
Jag valde tema "vårsolen" som så snällt har kikat fram de senaste dagarna, och lyckades fånga Pyret på bild i sin nyfunna favorit-solstol tillika fågelskådningsstol på fönsterbrädan… äntligen är våren här!
Tilltalsnamn: Av någon anledning har denna dam kallats för Buffy sen dag ett.
Riktiga namn: S*Kvasikattens Bernadette
Färg: Svartsköldpadd-bicolour
Kön: hona (kastrat)
Ålder: 3 år i april
Tema "vårsolen". Buffy sitter på fönsterbrädan och njuuuter av värmen som den stora lampan uppe på himlen delar ut. Värme är bland det bästa denna unga dam vet så 'där skulle vi sitta mest hela ti'n om det bara var möjligt!'

Här kommer en vårlig bild på IDP*Goldens JfJf eller LillGrisen som han kallas till vardags.
Min son William tog bilden igår när jag var borta på kattutställning.När matte är borta sover katterna på bordet(Fast det gör de även när matte är hemma)
LillGrisen är en röd kille på drygt 8 månader.
Stolt ägare till tre La permer

Den här bilden föreställer CH*Meklagaards Salmissra eller Juno som hon heter till vardags. Hon är en Svart cornish rex hona på 1,5 år som äääälskar att vara ute och promenera..
Det har vart en lång vinter för hennes del men idag fick hon vara med på uteplatsen och hon var så nöjd där i solen! På bilden är också min barndomskompis Sandra.
(Jag röker inte när katterna är i närheten för tydlighetens skull)

Her kommer et bilde på Max og Terri tatt for akkurat 1 år siden. I år er det fortsatt for mye snø ute. Nå gleder de seg til snart å komme ut i den herlige vårsola igjen.
(PR S*Weminas Masterwork n03, og S*Weminas Free Floating n, nå drøye 2 år)
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/