får vi hälsa på?min kille är allergisk
hej!
jag och min sambo skulle så gärna vilja ha en katt, men han är allergisk. Nu har vi hört att många tydligen tål denna kattras trots allergi, så vi skulle vilja höra om nån ville vara snäll och låta oss hälsa på och känna efter?? och om kattungar finns och allt går bra så kanske i får köpa med en liten gosig hem =)
Vi bor i falkenberg, halland
Mvh isabelle
Hoppas ni hittar någon uppfödare i närheten av er så ni får möjlighet att åka dit och kika.

Min sambo är också allergisk, och vi har precis skaffat oss vår första cornish! Hon heter Mistie och var egentligen en lånekatt, men vi kunde inte slita oss från henne, så nu är hon vår!!
Om ni har vägarna förbi Göteborg så är ni välkomna hit för att nosa och gosa lite! Lycka till!
Tack LA_JOZ!! Vi letar som sjutton efter nån kattunge att komma och gosa med som man kan få köpa om allt funkar…men det går dåligt..suck. Kanske blir aktuellt att komma och nosa på eran lilla goding om vi inte hittar nåt. Så vi åtminstonde får veta om vi har en chans att kunna ha en egen kisse utan allergiska besvär. Så tack för erbjudandet! :)

Inga problem! Det är bara att höra av sig! Eftersom vi själva är nybliva cornishägare och i samma situation som er, så är vi bara tacksamma om vi kan hjälpa till! Men som sagt, det är tyvärr inte alla allergiker som tål dem… Min sambo hade tur!! Hoppas din har det också!