Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 1341 ggr
MonicaLagerquist
0

SK i mars

Nu finns domarfördelningen ute.Jag kommer ju med tre La Permer .

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

Vi kommer med lilla Zoo på lördagen. Såg till min förtjusning att vi har Mira Skrattande Länge sen jag ställde för henne.

Vilka är det mer som kommer?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AlexH
0

jag kommer och tittar :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Wiveka]
0

Jag kommer och tittar, jag ocksåGlad

[Silkwaves]
0

Jag och Maja kommer med lilla Lua i varje fall.

AnnaS
0

Jag kommer på lördagen med min kull och så kommer Rory och Martin också Glad

LinusCRX
0

Jag och Spike kommer på söndagen och vi har fått Francoise Millcent. Ingen aning vad hon gillar rexar…

Eine
0

#6 Hon älskar Cornish Rex och *VARNING*Skrattande:alla vitfläckar har en fin läppstiftfläck Kyssnär de lämnar domarbordet.(alla andra också men det syns mindre..)Jag tycker mycket om henne.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AmazingNature
0

Och jag ska försöka kidnappa Monicas LaPerms och  Annas bebisar när de kommer på "mitt" bord på lördagen Tungan ute

Läser just nu på TICAs LaPerms standard…

AmazingNature
0

Fru Milcent och jag är inte alltid överens om allt men jag tycker om henne ändå Glad! Mycket trevlig och bra hand med katterna (oavsett ras) och är tydligt i vad hon vill ha

MyTwiggs
0

Men det kommer väl fler vitfläckar än min lilla? Tungan ute Ser bara en hel drös solidingar Flört

www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Jag har anmält vitfläck, men de blev inget pga av dräktighet - så kan det gå. däremot vet jag åtminstone en vitfläck till som kommer Glad

MonicaLagerquist
0

#8 Det ska bli spännande att se vad du och domaren tycker om mina La Permer.Colina har ju tyvärr inte pälsat på sig lika mycket som jag hade önskat men pälsen är på G och på cornishar går det ju ibland över natten från naket till krull så hoppet är inte ute ännu.

polina
0

Jango-bango kommer! Han är ju maskad vitfläck hihi - gills det?

Eine
0

#13 SkrattandeVackre killen! Kan inte tänka mig annat än att han räknas i allra högsta grad!

MyTwiggs
0

# 13 Jaaaa! Jipiiiie! Vad kul! Klart det gills!

www.mytwiggs.com

AmazingNature
0

Men oj ska jag få se Zoo också Kyss

AmazingNature
0

#12 Jag tycker att det är så roligt att man har fått Laperm Cool även om det är då en ras till att plugga på Tungan ute.

Följer du TICA standard för din uppfödning?

Spotless
0

Jag kommer och tittar på lördagen!

#6 jag gillar Francoise Millcent, men har inte haft henne på CRX. Dock har flera av mammas katter haft henne.

MonicaLagerquist
0

#17 jo det är TICA standarden jag försöker hålla mig till och det är den jag brukar ha med mig när jag ställer ut.Alla som ska döma La Perm är tyvärr inte så ambitiösa att de pluggar på innan.Så jag har skrivit ut och plastat in standarden och har den med fram till domaren.

AmazingNature
0

Jag kommer att tvinga Fabio att läsa på standarden på fredagen om han inte har gjort det innan Skrattande

MonicaLagerquist
0

Det låter bra.Sen får vi hoppas att han gillar mina katter.

AmazingNature
0

Jag kommer med kameran Kyss

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Yes! Det ska du! Skrattande

www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

#7 och #9 låter trevligt. Ser fram emot att ha henne.

#7 funderar på UK i juni ;o)

kissan78
0

Jag kommer att ställa båda dagarna, dock bara två av mina sphynxar. Får även den här utställningen "låna" med mig en av mina uppfödda kissar så har med en svartpadda med vitt så lite cornish får jag iaf ställa ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
0

#24 En god tanke! Kom! Jag ska se om jag har något vackert att ställa från min flock.Blir nog både Cornish och German.

Kmedist
0

Jag kommer, med vet inte med eller utan katt. Tipu har "bikini season" :(

MyTwiggs
0

# 27 Skrattande Rynkar på näsan Kul att du kommer, men synd på Tipus päls!

www.mytwiggs.com

Ylva-Li
0

Vi ska vara på söndagen, lite tråkigt då det verkar som de flesta rexar är på lördagen.. Iofs en drx som ska ställas, men ändå! ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Föresten. Är det någon som åker på söndagen från Uppsala, eller förbi Tierp, som har plats för mig och en Moira? Hem vore också trevligt. :) Delar givetvis bensinpengar!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MonicaLagerquist
0

#30.Tyvärr ställer jag bara på lördagen.

Ylva-Li
0

#31 Attans. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Kmedist
0

Updatering: jag kommer och tar Tipu med mej. MEN vi har kanske ett problem; vi kommer med Viking Line och nu vet vi inte, eftersom för mycket is, dom har haft problemen med tidtabeller och om det kan inte hålla tidtabell och vi kanske inte hinner till vetenäring insökning i tid :( :( :( Det är inte trevlig :( :(

MyTwiggs
0

Wohoo! Kul, Eeva!  Hoppas bara att det ordnar sig med båten!

www.mytwiggs.com

Kmedist
0

Tipu är tjock och hennes päls är inte som tidigare, men vi kommer anyway… Tungan ute

Twiggie; kan du fråga SK om dom kan vänta oss finskor (det ska blir MÅNGA) med veterinärinsökning, OM  båten kommer för sent?

MyTwiggs
0

# 35 Det bästa är kanske om ni mailar eller på annat vis kontaktar utställningsansvarig på SK och meddelar att ni kan bli lite sena. Det måste de ju ha överseende med!

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Mitt förslag är att ni redan nu talar om att ni kan bli sena och sen på utställningsdagen ringer till det nummret som står på bekräftelsen och talar om ungefär hur dags ni kommer.

Kmedist
0

Vi ska kontakta dom, efter v i vet hur många finskor kommer med Viking Line…

AmazingNature
0

Längtar till helgen Cool

Sitter ju nu och läser på Laperm standarden Glad

Detta ska bli så spännande!

AmazingNature
0

#24 Vi ska anmäla mor och son till UK Glad (för första gången faktiskt!). Vi får hoppas på att vi får plats bara!

MonicaLagerquist
0

Här är en till som längtar.Packade utställningsväskan igår och ska fixa lite infopaper om La Permen att ta med.

Salmissra
0

Åhh vad jag längtar rill nästa helg nu när jag läser i eran tråd…

Ingen annan som ska till Norak?

Pus-
0

vi skal til Norak på søndagen, skal du være beggen dager #42? Var det ikke en egen tråd for norak?

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

LinusCRX
0

Hoppas det går bra för er alla som ställer idag!

Imorgon är det dags för Spike. Ska bli kul! Idag njuter han och brorsorna av värmen på balkongen. 16 grader!!!! Okej den är inglasad ;o)

[Wiveka]
0

#44 va bara 16 vi har 28Flört

[Silkwaves]
0

#44 Kul att du kommer i morgon LinusCRX

Många trevliga människor på SK idag. jav var trött och så där social… hoppas jag är piggare i morgon.

Kissarna fick sina cert men inget mer borderna är för stor och tjock för Mira och hans syster för liten för henna… Nåja får satsa på mellanläget med nästa katt som ska ställas för Mira Skrattande

#38 Tack underbara Kmedist för det fina priset som lilla Lua fick Kyss och kram till våra underbara finska vänner.

#45 Kul att träffa dig och lite avundsjuk att du fick gå ut i solen.

#36 Saknade dig och lillkissen Rynkar på näsan

#40 Vi hann åtminstone säga hej!Glad

AnnaS
0

För oss gick det bra Glad

Lilla Misabel blev BIV över morsan Rory och brorsan Whomper, pappa Martin fick CAGCIB och vackra Joxter fick EX1 men gick inte vidare då han har en liten grej längst ut på svansen och Mira sa "skit skit skit skit" när hon bedömde honom och när det var dags för nominering sa hon att han var hennes favorit men att hon inte kunde göra mer. Helt okej för mig, han kommer tillbaka som kastrat Skrattande

Rory och Martin blev bästa avelshona/avelshane och jag hamnade på fjärdeplats av sex uppfödare. I kullklassen kom vi tvåa efter en helt fantastisk bengalkull.

MonicaLagerquist
0

Det var trevligt igår men jag är trött och sliten idag.

AlexH
0

Tack för en trevlig dag igår. Det var kul att träffa lite folk och få vara med som betraktare :) Alla ni som ställer idag - Lycka till!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MyTwiggs
0

Vi kom inte iväg av olika anledningar som snarast är relaterade till min virriga panna Gråter Som tur är har vi snart nästa utställning på programmet! Skrattande

www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Tack för en trevlig dag till alla er som jag träffade idag!

Idag var verkligen crx:arnas dag. Typ nästan alla som var där blev nominerade!!!!! Inte illa. Även många drx i panel.

Min goa lilla grabb charmade Francoise totalt. Han pussade och kråmade sig och fortare än vi hann blinka så var han nominerad! I panelen skötte han sig super!

Tack Wiveka (& Eine) för denna galet vilda men härligt mysiga grabb!

Pus-
0

Gratulerer med alle fine resultat!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MonicaLagerquist
0

Grattis till alla fina resultat.

Spotless
0

Det låter som att det varit en bra dag för cornisharna idag! Grattis till alla fina resultat både igår och idag. Jag kom aldrig iväg, har ont i halsen och är yr i skallen. ;( Men jag har sett fina bilder på fina La Permer. ;)

MonicaLagerquist
0

Trist att du är sjuk.Hoppas att du snart mår bättre.

kissan78
0

Monica det var jättetrevligt att få träffa dig och dina snygga La Permer!!! Tack för att jag fick kika på dem! En dag så kanske det kommer in en sån här med ;)

Ställde ju ingen egen cornish utan hade bara sphynx. Lånade med en cornish dock och hon gick det bra för, hon fick sina två CAC och på söndagen dömdes hon av Mira som tyckte hon var i princip perfekt! Jättekul o få höra då det är min uppfödning iaf! Hon hade gärna velat haft fram henne till nominering men då lilla fröken just fått en riktigt härlig fetsvans så sa hon att hon tyvärr inte kunde det hur gärna hon än ville o jag var helt överens med Mira!
Mina lilla sphynx blev biv på lördagen och på söndagen vart båda mina nakenkissar nom till panel. Stora killen blev PR på söndagen.

Var en härlig helg men jag förundras över mentaliteten hos dem flesta utställarna där nere i "södern"… Man känner sig mkt mer välkommen på utställningarna här "hemma" i norr!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Silkwaves]
0

En underbar helg med trevliga människor - en helt enkelt underbart trevlig utställning (om man bortser från parkeringen…morr…). Lilla Lua fick sina två första CAC och en NOM - jag är så otroligt nöjd med resultat och trevligt sällskap. Så glad att träffa min vän Marie från Klockrikets som jag inte träffat på länge, länge.

#51 Återigen grattis och tusen tack för att du hjälpte mig när det strulade till sig. Lite tråkigt att missa Luas panel, men så glad för att du hjälpte till och stöttade Maja när jag var tvungen att hjälpa våra finska vänner.

#56 Tråkigt att du känner så. Jag tror inte att det är någon skillnad i mentalitet mellan norrlännigar och stockholmare i varje fall inte så tillvida att det ena slaget är trevligare än det andra…  Kan det inte vara så enkelt att om man bor och ställer ut på ett ställe lär man känna andra som också brukar göra det och vips har man ett gäng vänner som man känner och upplever hela utställningen som betydligt trevligare?  Det är i varje fall vad jag tror.

kissan78
0

#57 Uppe i norr pratar man ofta med sina burgrannar vare sig man sett dem tidigare eller inte, samma sak med dem som man står brevid när man tittar på bedömningar/panelen. Spelar ingen roll vad för kategori man har osv. Sen när någons katt slår någons annan vare sig det är om cert, biv, nom el så så brukar dem allra flesta "slagna" gratulera den som vann. Neröver verkar inte alls det vara lika vanligt, man tar sin katt o går. Nog för att det finns dem även här uppe som håller sig på sin kant men känns ändå mer familjärt norröver. Minns ff min första utställning och även dem som var "konkurenter" var trevliga och pratade med mig, söderut verkar många titta snett på sina konkurrenter… Kanske ni som bor och ställer där nere inte uppfattar det på samma vis men som "outsider" så känns det faktiskt av väldigt tydligt.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Silkwaves]
0
#58 Nej jag känner inte alls igen det och jag har ställt norröver rätt många gånger och upplever inte någon skillnad. Däremot fri burplacering gör att det hela blir lite uppsplittrat och det gillar jag inte och så självklart: Det är skillnad att vara på en liten utställning med kanske bara 150 katter jämfört med en 700 kattersutställning.
Att gratta varandra hör till god ton tycker jag men jag kan ju lätt erkänna att jag inte håller reda på alla katter som vinner eller blir nominerade så att jag lyckas gratta alla, men jag försöker. Sen är jag notoriskt dålig på att känna igen ansikten, men det är en helt annan historia.

Ursäkta fetstilen ovan  - får inte bort den.

MyTwiggs
0

Det ska bli spännande att åka upp norröver på utställning i vår Flört Ett riktigt studiebesök Tungan ute själv har jag aldrig känt mig ovälkommen och jag gillar kattfolket som jag brukar råka ihop med på utställningarna härikring Kyss Synd bara att jag inte tog mig till utställingen denna gång… Jag var för vimsig för det uppenbarligen Tyst

www.mytwiggs.com

kissan78
0

#59 I norr är det nästan alltid fri burplacering o måste säga att jag aldrig varit på en utställning med bara 150 katter! ;) Dem här uppe ligger på mellan 300-450 katter, så i storlek som den här i SK. Vet fler än mig som ställer mkt både i norr och i söder som upplever samma sak tyvärr… Men det är ju bra att det inte är så för alla!

#60 Ja letade efter dig där nere men såg dig aldrig, men vi ses här i norr istället då!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Silkwaves]
0

#61 Din upplevelse är din och jag kan inte säga att du känner fel. Bara att jag inte upplever samma sak. Sorry om de små utställningarna, när jag ställt norröver har det varit på små utställningar som varit jättemysiga så det var inget negativt menat.

Fri burplacering avskyr jag och det står jag för. Förvirrande för besökare och för utställare. Jag hittade inte alla cornishar ens i helgen fast det var jättefå.

kissan78
0

Jag hör till dem som gillar fri burplacering iom att jag har två raser… Har aldrig fått haft mina katter brevid varandra i lokalen utan utplacerade på 2-3 olika ställen :( Även när jag skrivit att jag vill ha katter i dubbelbur har dem blivit placerade i enkelburar på varsitt håll. Men visst är det skönt att inte behöva leta sig fram vart alla av sin ras sitter. Det är därför det är bra att det finns olika typer av utställningar så alla får bli nöjda nån gång! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

MonicaLagerquist
0

#63 Jag har också två raser och mina katter sitter alltid brevid varandra  även om det är burplacering.Klubben vet ju att de är mina katter och sätter dem brevid varandra.Man kan ju skriva på anmälan att man vill ha katterna brevid varandra.

Slälv hatar jag fri burplacering.

kissan78
0

#64 Kanske bara är jag som har otur… Har skrivit att dem ska sitta med varandra, i dubbelbur, har mailat o ringt för att dubbelkolla att dem ska få sitta tillsammans men lika fullt när jag kommer till utställningarna har dem splittat på mina katter :(

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se