Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 442 ggr
Bookia
0

"Jag går och lägger mig"

Min cornish har en rolig egenhet för sig. Alltid när han har varit uppe (solat sig i fönstret, hållit mig sällskap på skrivbordet, varit på toa, osv..) och ska gå och lägga sig i sängen igen brukar han annonsera ut det väldigt ljudligt. Han jamar väldigt högt och genomträngande.

Först trodde jag att det var pga att han finner det svårt at komma in under täcket. Det är inte många hjärnceller i den katten tyvärr. Han försöker knövla sig in under täcket, pressar och trycker med huvudet och det enda som händer är att hela täcket pressas ihop till en hög eller åker ner på golvet. Jag trodde att jamandet var mest klagomål över att det var så jobbigt med täcket. Men varje gång jag gick upp för att lyfta på täcket hoppade han ner från sängen och började syssla med annat.

Om jag inte gör försöker hjälpa honom med täcket, lyckas han på nåt vänster komma in under och lägger sig där och sover några timmar. Är hans jamade bara en annonsering för mig eller kan det finnas någon annan förklaring?

cetla74
0

Skrattande Det låter som om han har tråkigt och vill ha uppmärksamhet!

Xenomorphs
0

Det där annonserandet att man har vart på lådan , eller är på väg att krypa in någonstans är nog inte så ovanligt bland cornish, kanske inte bland andra kattraser heller, jag vet inte. Vår gamling mjauar alltid innan hon hoppa upp någonstans. Precis som om hon säger till att:- hallå där nu hoppar jag upp här, och är det då "upptaget" så finns det chans att tala om det så man undviker en krock. Hon säger ofta till när hon har varit på lådan också. 

Jag tycker att det är ett litet trevligt sätt att informera varandra om vad man håller på med. :-)

Och vad det gäller täcken så har vi en typisk campare här hemma. Ibland är hon under täcket, ibland inne i själva påslakanet och ibland under hela madrassen. Man måste vara superförsiktig när man sätter sig ner på sängen. Det bästa är att alltid känna efter med handen så att det är kattfritt innan man sätter sig ner.

-- Eternity is a very long time --

MyTwiggs
0

Hihihi!

De är för löjliga och för roliga, cornisharna! (och i mitt tycke ska de inte ha för mycket bakom ratten) Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com