Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1507 ggr
Maidens
0

Kittys bebisar

Jag gör en alldeles egen tråd för de små som föddes.

S*Maidens första kull Skrattande

Det blev en långdragen historia..

Första ungen kom igår 20.30 efter ett långdraget krystskede. En svart-vit hona. Den har jag flaskmatat nu i 16 timmar. Ingen sömn på länge nu.

Jag kände med en gång att det var i alla fall en unge till i magen, men den ville inte komma ut. När kl var 6 i morse och jag var mkt orolig väckte jag stans jourveterinär som tyckte jag skulle avvakta minst till kl 12-13. Kitty mådde helt okej, åt och drack och tog hand om den lilla honan.

När kl var 11.15 började hon krysta igen. Ganska snabbt såg jag en lite nos med en utstickande tunga. Men Kitty var utmattad och det gick långsamt. Ungen såg mer och mer blå ut och tillslut trodde jag den var död. Efter 2 timmar krystande utan resultat ringde jag vet igen och de bad mig komma in snabbt. När jag plockade ihop allt gjorde Kitty en sista ansträngning så jag kunde få tag på ungen och helt enkelt dra ut den. Då var kl 13.50. Ungen var livlös och slapp men jag lyckades faktiskt få igång den. En blå-vit hona.

Veterinären ville ändå att vi skulle komma in. Kitty var totalt slut och såg sjuk ut. De röntgade henne och vätskade upp henne. Inga mer bebisar fanns kvar som tur var. Annars hade de fått göra kejsarsnitt och då ville de plocka bort livmodern med.

Men nu är vi hemma. Kitty mår efter omständigheterna bra och två små honor ligger och sover hos henne.

Eine
0

Mitt varmaste grattis till småtösernaKyss.Men ville veterinären kastrera om det skulle blivit snitt?Hur kan h*n ens säga sådantFörvånad?Det hade du väl inte låtit dem göra?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Strawberrygirl
0

Grattis till de små tjejerna. Skönt att det gick bra till slut trots dramatik. = )

Maidens
0

Hmm.. nu blev jag plötsligt väldigt osäker på könen.. Inte det lättaste att se märker jag.

Trollhassel
0

GRATTIS! Har hållt tummarna för fulla muggar!

Hoppas Kitty piggar på sig och blir pigg och glad snabbt.

*kram*

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Eine
0

#3 Nej det är inte alltid självklart..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Pus-
0

Gratulerer med første kullet! Så flott at alt gikk bra til slutt.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MonicaLagerquist
0

Grattis till kullen.Skönt att ni slapp snitt.

Stolt ägare till tre La permer

Salmissra
0

Grattis!! :)

Bulle
0

Grattis

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

[Wiveka]
0

Grattis till småkrullen!!

MyTwiggs
0

Grattis åter igen, även om jag har följt utvecklingen redan från början! Ni kämpade så bra, du och Kitty! Underbart!

Pussa mamman från mig, och pussa framför allt mina första "barnbarn"

Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

lockar
0

Grattis, skönt att det gick bra.

columbine
0

ja, stort grattis!! Och könen - det kvittar väl bara dom mår bra dom små liven… så småningom blir ju det uppenbart. 

Usch vilken dramatik! Nu måtte väl allt bara rulla på.

[Silkwaves]
0

Åh grattis till de två små. Det ger sig om det är tjejer eller killar. Det finns all tid i världen att fastställa det. Ingen brådska och fler än en erfaren uppfödare har någon gång sett fel på könen.

Det lät väldigt likt Bellas förlossning på dag 67 förutom att jag inte hade någon anledning att åka till veterinären. Allt var klart efter bebis nummer två.

Maidens
0

Tack alla för era fina ord Kyss Här är en länk till min blogg för den nyfikna som vill se bilder.

Kittys bebisar

Xenomorphs
0

GRATTIS - tur att det gick bra till slut iallafall

-- Eternity is a very long time --

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag uppdaterat hemsidan med lite bilder och info också Skrattande

www.maidenscattery.se

//Stolta "farmor"

www.mytwiggs.com

Trollhassel
0

Men gud så snuttig! Kyss

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MyTwiggs
0

# 18 Snuttig var ordet sa bull!

www.mytwiggs.com

miano
0

Grattis till kullenGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

AnneAlva
0

Grattis till de två små underverken!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex