Pratglada?
Jag har frågor angående Rex katterna. De beskrivs som livliga och sociala. Trevliga egenskaper om detta inte betyder att de river hemmet
. Har bara haft perser, som nog är motsatsen. Har också haft Maine coon men fick tyvär bara njuta den rasen en månad då min vackra maine coon flicka drabbades av FIP endast 17 veckor gamal och fick då somna in. Nu är jag kattlös, men inte så länge till hoppas jag. Jag ska absolut ha enMaine coon till men är också sugen på en rexkatt (men har inte bestämt mig för vilken än, omdet blir så)
Är detta en väldigt pratglad ras? Vilket kanske inte skulle passa mig då jag både bor i ett lyhört hus och helst vill sova på nätterna.
Min vackra nu bortgångne Diva

Det är högst individuellt.. Min cornish tjej pratade bara när hon var ensamkatt mycket.. Nu pratar hon bara om det är något speciellt hon vill.
Det är en underbar ras verkligen och jag tycker verkligen du ska skaffa dig en cornish :)

Min herre pratar inte alls mycket, han kan "ropa" på oss, och när jag säger här är vi då kommer han, har haft perser också där en snackade mycket på ett jobbigt sätt och en sa inte mycke.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
Visst är cornish pratglada, men det betyder inte att dom skriker. Dom vill vara nära en och hjälpa till med det mesta. Älskar värme och att ligga högt så man har översikt över hela rummet. Ligga under en filt eller täcket. Mycket lek och bus. Jag tycker att det är en helt underbar ras. Det bör helst vara två stycken.
Mina katter pratar, men de skriker inte
De låter med andra ord inte så högt att det skulle störa en granne i ett lyhört hus… (förutom när de löper)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Min katter "pratar" med oss människor, dvs de talar om när de vill något. De springen inte omkring och jamar när de är ensamma och på nätterna sover de. Har inte haft någon som varit högljudd så att det blivit ett problem, tvärt om är det en egenskap som jag verkligen uppskattar. Men vad man tycker om pratande är ju olika, jag tycker det är charmigt jag och vill absolut inte ha tysta katter.
Mina snackar ganska mycket, men den ena har knappt någon röst till att börja med så det är inte så störande. 
Däremot tenderar våra kattor att löpa ver tredje vecka ungefär om de inte får P-piller och då hörs de, men det gör ju alla katter. Pratglada men inte särskillt högljudda.
-- Eternity is a very long time --

En del av mina cornishar pratar mycket men en del pratar med mycket snå bokstäver.
Stolt ägare till tre La permer

Låter som om de är "normalpratande" katter och inte har de röstresurserna som tex Siames. Alltså inte den grova klagande rösten som jag har hört hos Siamesen.
. Finns det någon tempramentsskillnad på de båda rexraserna?
#8 De pratar inte så mycket och mina tjejer är milda i rösten om de jamar till.Förutom vid löp,då låter alla katter.
Jag har German Rex och Cornish Rex och det är vad jag kan jämföra .German är mjuka ,ganska självständiga,lätta att ha att göra med,nyfikna men inte påträngande.Cornish är oftast lite livligare och ska vara med högt och lågt.Likafullt behagliga och lättsamma.Jag älskar båda raserna.Har även siames och de är helt annorlunda
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

German rex? Har jag aldrig hört talas om. Är rasen ny? Är den godkänd hos SVERAK? Finns det bilder?

Men så ljuvligt söt hon är Eine.Jag som inte gillar paddor men din lilltös föll jag pladask för.Hade jag inte fullt här hemma så skulle jag kattnappa henne.Jag vet ju vart din brevlåda bor.
Stolt ägare till tre La permer