Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 3284 ggr
Leffe
0

Låt planeten andas ut

...från Peter Northon i Alternativbyn

Den 1 februari 2007 mellan 19:55 - 20:00 är det tänkt att vi människor ska låta planeten andas ut ett ögonblick.
Idén är att stänga av alla energikonsumerande verksamhet mellan 19:55 - 20:00 den 1 februari 2007.
Därmed genomförs det första kollektiva försöket, av jordens befolkning, i att spara energi.
Förslaget kommer av Planet Alliance - där en mängd miljöorganisationer ingår - och sammanträffar med IPCCs utkommande rapport om klimatförändringar.
Mängder av människor i massor av länder har redan fått detta email och kommer att delta.
Och det enda Du behöver göra är att stänga av all energikonsumerande verksamhet i ditt hus/lägenhet under 5 minuter
(19:55 - 20:00 den 1 Feb).

Självklart kan du låta energin vara avstängd längre…
Besparingen förväntas bli enorm om detta sker i en stor utsträckning och vår jord kommer att tacka oss…

M.V.Hälsningar
Din Planet
PS: Skicka vidare till dina vänner….så blir vi Flera…!

Av: LeffeD

• [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD'))
  • [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD', 'Contact.aspx'))

Datum för publicering

• 2007-02-01
Lullan1
0

Oj, blir det helt mörkt då? Förvånad

La_Joz
0

Jaha… Typiskt att jag missade detta! Har inte haft tillgång till datorn under dagen, och satt givetvis och kollade på TV 19:55-20:00. Jag får stänga av datorn en timme tidigare ikväll som kompensation!

Lullan1
0

Hihi, ja inget slocknade här iallafall. Hade precis glömt bort… Generad

Anna77
0

såg detta nu efteråt tyvärr…

smurfan-13
0

Såg det för sent :(

Eine
0

Detta missade jag helt! Vi får ordna egna Corish Rex i Focus-minuter och släcka ner!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Faxlin
0

Ja här släckte vi ner hela huset i alla fall. Så duktig vara vi ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

La_Joz
0

Åsa, en stor eloge till dig. Och till alla andra som stängde av elen under de 5 minuterna!

Håller med Eine om att vi får ordna egna minuter att släcka ner!

Natali
0

Vi gjoder det! Tog väl fem minuter att bara stänga av allt. Men sonen tyckte det var mysigt o duscha utan lampor, bara ficklampor o ljus….

undrar om det gav någon effekt? Jag kanske vr ensam i jämtalnd om det….Fot i munnnen

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

jonnyroland
0

datta har jag helt missat och det är konstigt jag surfar och umgår med folk men får läsa i efterskott….

kan det ha att göra med att man hafft det körigt?!