Låt planeten andas ut
...från Peter Northon i Alternativbyn
Den 1 februari 2007 mellan 19:55 - 20:00 är det tänkt att vi människor ska låta planeten andas ut ett ögonblick.
Idén är att stänga av alla energikonsumerande verksamhet mellan 19:55 - 20:00 den 1 februari 2007.
Därmed genomförs det första kollektiva försöket, av jordens befolkning, i att spara energi.
Förslaget kommer av Planet Alliance - där en mängd miljöorganisationer ingår - och sammanträffar med IPCCs utkommande rapport om klimatförändringar.
Mängder av människor i massor av länder har redan fått detta email och kommer att delta.
Och det enda Du behöver göra är att stänga av all energikonsumerande verksamhet i ditt hus/lägenhet under 5 minuter
(19:55 - 20:00 den 1 Feb).
Självklart kan du låta energin vara avstängd längre…
Besparingen förväntas bli enorm om detta sker i en stor utsträckning och vår jord kommer att tacka oss…
M.V.Hälsningar
Din Planet
PS: Skicka vidare till dina vänner….så blir vi Flera…!
Av: LeffeD
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2007-02-01
Oj, blir det helt mörkt då? 

Jaha… Typiskt att jag missade detta! Har inte haft tillgång till datorn under dagen, och satt givetvis och kollade på TV 19:55-20:00. Jag får stänga av datorn en timme tidigare ikväll som kompensation!
Hihi, ja inget slocknade här iallafall. Hade precis glömt bort… 
såg detta nu efteråt tyvärr…

Såg det för sent :(
Detta missade jag helt! Vi får ordna egna Corish Rex i Focus-minuter och släcka ner!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja här släckte vi ner hela huset i alla fall. Så duktig vara vi ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa, en stor eloge till dig. Och till alla andra som stängde av elen under de 5 minuterna!
Håller med Eine om att vi får ordna egna minuter att släcka ner!

Vi gjoder det! Tog väl fem minuter att bara stänga av allt. Men sonen tyckte det var mysigt o duscha utan lampor, bara ficklampor o ljus….
undrar om det gav någon effekt? Jag kanske vr ensam i jämtalnd om det….
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
datta har jag helt missat och det är konstigt jag surfar och umgår med folk men får läsa i efterskott….
kan det ha att göra med att man hafft det körigt?!