Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 153 ggr
Faxlin
0

Lite tips skulle behövas

Nu gäller detta visserligen inte cornishar men jag hoppas på lite tips ändå.
Jag har två stycken missar här hemma som har fått för sig att plocka ur min smutstvätt ur tvättkorgarna och lägga dem över bajset när de bajsar. Sedan täcker de klädesplagget och bajset med sand.
Liite irriterande faktiskt. Så jag undrar om ni har tips på varför de gör på detta sätt.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
0

Jag tror att de tycker det äe lättare att täcka över med kläder, mina tar gärna papper och lägger över, Sedan märker de att det fortfarande luktar och fyller på med sand. Du får göra så de inte kommer åt kläderna.

Lullan1
0

Vilka små filurer du har Åsa! Du får prova Leffes tips och se hur det går! Lycka till!

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

Tack så mycket för tipset Leffe.
Det här är de första katter jag varit med o som gör så här. Fast de har mycket små kostiga saker för sig mina missar.
Enligt sambon beror det på att de bor här, han säger att alla djur blir som mig. Lite små knäppa :-)

Audiatur et altera pars

Aje-T
0

ha ha ha, vilka små kluriga katter du har ÅsaF!

Beccan
0

lägg ett lock på tvättkorgen ? :P

Faxlin
0

#6: Fast de små huliganerna öppnar ju locket i alla fall :-)

Kan berätta att mina barn ibland glömmer det här med att vi har katt hemma, och att de faktiskt har sin toalåda på toaletten. Detta innebär att de stänger toalett dörren.
När då mina katter blir nödiga kommer de glatt och skäller på matte med högljudda jamningar. Och så går de framför mig till toaletten för att visa att jag ska öppna åt dem. Vet inte hur normalt det är heller ;-)

Audiatur et altera pars

Aje-T
0

Min Karin säger till om jag glömt städa lådorna……

Lullan1
0

Visst är de smarta de små liven! Findus låter oss alltid veta vad han härnäst önskar, sen svansar han så fint framför fötterna tills vi är vid målet.

Däremot måste jag berömma Doris som kom och "skvallrade" på Findus när han var liten och hade ätit upp 1/2 meter tråd Ledsen Han satt inne i sovrummet under sängen och hulkade, och Doris kom ut till oss i köket och jamade som bara den. Sen for hon in i sovrummet och jamade ännu mer. Där hittade vi Findus hulkande, han fick varken upp eller ner tråden! Vågar inte tänka på vad som hänt om hon inte "larmat" eller om vi inte varit hemma.