God morgon första mars

God morgon!
I dag skall jag åka tåg till Stockholm, jag hoppas jag kommer både dit och åter utan allt för stora förseningar…
Ute snöar det och blåser, som vanligt, är inte mars en vårmånad
Ha en bra dag!

#0: Oj, vad snö.
Har kört till jobbet, inte helt behagligt. Ett stoppljus slog om till rött en stund innan jag var där och när jag bromsade hände först ingenting, en otäck känsla. Vet i alla fall att min ABS fungerar.
Annars ha katterna återigen åkt till mina föräldrar några dagar, de blir så glada när de kommer dit och springer runt i hela huset. Sambon har varit alldeles för uppslukad av OS så även katterna har vänt på dygnet. Som tur är har de numer lugnat ned sig, förutom när Babs börjat löpa då var det ös.
Somnade vid sextiden igår, såg femmilen sen innan jag återigen kröp ned. Underbart att få sova en hel natt utan katter som ska komma och prata med en.
Hoppas ni andra kan vara hemma i snöovädret!
God morgon!
Jag är trött… har sovit lite för lite i natt, men nog ska jag lyckas jobba idag ändå.
Ha en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
I stockholm snöar det för fullt, med 0-gradigt så det är härligt kletigt ute i snön! (måste hålla mig positiv!)
STOOORA vattensamlingar på E4 sate mig i vatten planing två gånger, väldigt skrämmande då jag nästa for in i en stor Lastbil som körde om mig samtidigt! Men jag kom helskinnad till jobbet.. Verkar som om stadens vattenbrunns system inte klarar anhopningen av smält snö…
Nu är det jobba som gäller, och sedan hem för att fixa med nya foton på älsklingarna, jag lägger ut dem ikväll.. hoppas jag hinner!
Ha en trevlig dag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Vattenplaning är värre än halka. Hur är dina däck?
Tittade ut när jag klivit upp och säger bara en sak: Usch vad det snöar!
Sköt om er
Vi har haft regn i Göteborg ett par dagar nu så man kan skymta asfalten därunder istäcket. Fast gatorna ser ut som trädgårdsdammar.
Igår öppnade jag fönstret till balkongen och katterna blev uppspelta. Man hörde fåglar i buskarna på gården. Det måste undersökas - pronto! Vi har nätat in hela balkongen så vi kan tryggt släppa ut katterna utan att de faller ner eller att några fåglar skulle råka glida in för en sista landning…
-- Eternity is a very long time --

#5 jag har bra däck… de är nya för säsongen… men det var djupa inlands hav uppe vid kista avfarten.. och med snöblandat regn, så såg man inte om det var vatten eller mark man körde på…
Nu ska jag ta mig hemmåt, får se hur många olyckor jag måste tuffa förbi på första växeln idag då… ska ju ända till huddinge.. så det är väl en härlig resa på en timme eller så.. man kan tro det är längre än 2,5 mil till jobbet med all denna trafik…

Nu har jag gett upp sömnaden för idag.Hoppas att kunna hinna med att se resten av kattbäddarna imorgon.Nu pizza ätning och sen får vi väl se vad orken räcker till.
Stolt ägare till tre La permer