Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 674 ggr
MyTwiggs
0

God morgon 24 Februari!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lill-lördag idag och jag är bjuden på födelsedagsfirande! Det var bara 6 minus här klockan åtta och jag som hade hört att morgonen skulle vara snorkall. 26 minus hade SMHI sagt att det skulle vara på morgonkvisten, men nog är det fortfarande kaos. Jag är glad att jag har jobbet 150 meter från min bostad. Jag slipper kollektivtrafiken!

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Kallt här,brr,men jag ids inte kolla temperaturen ute.Katterna ligger och boar i sängvärmen och vägrar komma därifrån.Nu är det bara 2 honor som löper och jag har 2 fertila hannar och en nykastrerad.Killarna är i olika rum förstås,men det händer att alla,både honor och hannar sjunger i kör(eller ska man säga i ett körSkrattandeObestämd)Vilken härlig hobby jag har..Bilden är på Moonlightcats Al Capone,pappan till min Cullen-kull.Kolla pälsen på en fertil hanne!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lindavictoria
0

#1 Hihi, örongodis!

I natt har Lillbabs och Talibanen varit igång igen, mellan ett och halvfyra sov inte mamma och pappa (vi) för då var det full fart. Att försöka få hejd på odjuren får dem bara mer uppspelta. Den äldsta av dem har börjat småjama som om det är nära första löpet, hon verkar lite mer uppjagad än annars och jag misstänker att hennes rastlöshet drar igång dem. Börjar på allvar inse att vi måste bygga ihop en stor bur eller på annat sätt ett begränsat utrymme för dem att sova i, så att det blir tydlig skillnad på natt och dag. Dygnsrytmen har annars stabiliserats rätt bra men så fort något avviker, som exempelvis igår när husse var borta flera timmar på dagen och jag tränade på kvällen (jobbar annars hårt som kattunderhållare på kvällarna) så blir de små liven piggare på nätterna. Inte bara ett problem för grannen utan även för oss, sömnlösheten är ett faktum ibland!

Lilla Grå heter numera Tallibanen, hon är en riktig terrorist som just nu är inne i en period när hon river ned allt som kommer i hennes väg. I lördags morse vaknade de kvart i sju, efter 45 minuter hade de rivit ned en tavla, en blomma med kruka som gick i 1000bitar samt att någon av dem (oklart vem men Talibanen är högst misstänkt) ramlat ned från en garderob. I går låg alla mina smycken utspridda i hela badrummet efter obevakat ögonblick. Talibanen räds ingenting utan kastar sig in i vad som helst på första impuls. Brukar annars hoppa ned från 2,30m garderoberna och har stått på trappräcket på andra våningen och utan förvarning hoppat rakt upp, nästan till taket, för att sedan stupa ned i trappen, allt för en liten prick eller fluga som ingen annan uppfattat. Ännu har hon dock klarat sig, pepppar peppar, men man blir klart orolig ibland och bara håller andan…. Samtidigt är hennes omedelbarhet så oerhört charmig på många sätt. Hennes lekkompis är betydligt mer planerande och ligger på lur och lägger upp smarta taktiker när hon ska fälla sitt byte. Oftast så förstörs detta av Tallibanen som bara kliver rakt in och sabbar allt, precis som man själv som Lillasyster gjorde när man var liten.

Oj, blev en hel liten uppsats detta. God morgon och ha en trevlig dag allesammans!

MonicaLagerquist
0

God Morgon.

Sol och vackert väder.Ont i ögonen så det blir nog till att försöka få i sig lite piller och sen ska jag ta mig i kast med att läsa igenom SVERAK luntan inför årsmötet.

Cissi går runt och smålöper så hon har just fått ett extra piller.Tack och lov så fattar LillGrisen inte alls vad det är hon vill att han ska göra.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

#3 Så tråkigt att du har ont Monica!

Cissi ska ju träffa en balineskille ju.Inga cornishgrabbar göre sig besvär.

Lyckost som har tillgång till motionerna! Jag är så intresserad men har inte tillgång till dem,det är så trist.För kontentan blir ju att klubbens delegat/er röstar för  alla utan att veta vad de vanliga medlemmarna egentligen vill. Det blir så kallat ministerstyre,inte alls demokratiska beslut.Inte konstigt då att medlemmar känner sig överkörda.Vet att en del klubbar tycker det är viktigt att diskutera igenom motionerna på ett möte,och det är det ju.

MonicaLagerquist
0

Men har inte er klubb en genom gång hur de ska rösta?

Min plan är ju att Cissi ska få träffa en vacker balinespojk,men just nu låter hon så illa att jag inte vet om hon någonsin har gjort sig förtjänt att  någonsin få träffa någon pojk.

Stolt ägare till tre La permer

AlexH
0

Godkväll alla.. vad fort det går! imorse så låg bäsarna i sin igloo som små korvar och nu på kväller tar sig alla ur och i av sig själva och vinglar runt på ostadiga ben! lite kul och jättesött att se dem försöka leka med varandra men de faller omkull när de försöker slå på varandra med tassarna.. tre ben i marken är alldeles för ostadigt!SkrattandeTungan ute

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

EvaG
0

#4 Borde inte klubbarna ha genomgång först av motionerna. Hur ska annars delegaterna veta hur de ska göra på mötet.

Har rast nu och tittar lite på Sveriges curlingmatch från OS.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Eine
0

#5 #7 har inte hört ett ljud om det,dessvärre..och tiden går.Så det blir nog  vad delar av styrelsen tycker är bra.

AnneAlva
0

#8 Det kommer att bli ett medlemsmöte där alla medlemmar är inbjudna för genomgång av motionerna i mars innan SVERAKs årsmöte och det har varit planerat länge. Alla som var på årsmötet fick motionsluntan, fråga M, hon kan kanske låna dig sin?

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

#9 Vilket datum? Luntan har jag läst nu,det är diskussionen jag är ute efterFlört.

AnneAlva
0

#10 Exakt datum bestäms på söndag på styrelsemötet, men det är preliminärt satt någon av vardagkvällarna v.11, alltså veckan innan SVERAKs årsmöte, så att det är så aktuellt som möjligt. Datumet skrivs in i tidningen så det når ut till alla medlemmarna, men jag kan maila dig på söndag kväll så du kan planera in det i kalendern utan att behöva vänta. Glad

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

#11 Tack.Jag kommer, om jag inte är ledsagare den kvällenSkrattandeAnnars får jag väl maila bara mina ja och nej..

AnneAlva
0

#12 Det blir fint det, maila dem till mig så tar jag med dem! Glad

S*Godreign's Cornish Rex