Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 2653 ggr
MyTwiggs
0

Månadens cornish Mars 2010

Tema för Mars månads cornish, Favorit i repris: Sköna sovstilar! Har du fotat din cornish i en riktigt skön sovställning eller kanske sovande på ett otippat ställe? Skicka in din bild till Månadens cornish Mars!

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish Obs! Endast en bild per katt!

Juryn består av Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus

SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus

AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus

Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus

Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus

Dagny Dickens - kattdomare

Sista dagen att skicka in bidrag 26 Februari

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lindavictoria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Babs som är döpt till Zoots Laser Lynx. Babs är röd och född i Juli-2009.

Hemma har vi fått ta bort alla blommor ur ett av våra två fönster och bädda med ett skinn som Babs och henner buskompis kan vara på. Babs är en riktig Lady som vet vad hon gillar och inte gillar.

Pus-
0

Her kommer et bilde fra i dag. Max sover og koser på fanget til Fredrik, slik de ofte gjør når han kommer hjem fra barnehagen. Max er veldig god på å sove, og kan sove på de underligste steder. Dessuten er han en veldig god kompis til Fredrik.

Max er straks 2 år, svart hvit kastrat og heter S*Weminas Masterwork.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Dolleminas
0

Älskar denna bild

Den föreställer S*Dollemina's Djingis Khan rödspotted när han var ca 8 veckor… Han kunde verkligen bjussa på sig själv som kattunge.

Han är nu ca 9½ månad…

Avots
0

Här är det S*Fylgia Vile frá Avots, Vilde, som sover i brödkorgen, mitt på bordet i renoveringskaos.

vilde är nästan 8 månader på bilden.

Vilde är precis som namnet angerFlört ganska vild av sig, men då han sover så sover han oavsett vad som händer runt omkring.

Lindavictoria
0

#4 Vilken skön och lagom stor brödkorg ni ser ut att ha! Jätterolig bild!

Rexjen
0

Moi och Skrutt gillar verkligen att ligga och gosa tillsammans. Moi heter egentligen GIC FIN*Metsäkansan Corleona och Skrutt, DK*Loveid Skies of Arcadia.

Rexjen
0

Här ligger fyra bollisar ur två kullar. De två mindre är 8 veckor och de två större röda är 12 veckor. Den vita är Ninni (IC S*Rex Dandy Ninni, vit med blå ögon) den lilla paddan är Myra (S*Rex Dandy Lilla My, svartpaddstabby och vit) De två större är Norton och Jonas båda röda killar (CH S*Rex Dandy Atomic Fire och S*Rex Dandy Fire Storm Jonas)

Dragonrebell
0

Min mysgumma CH S*Racer Donnans Adina, CRX a.

Kastrat hona

Född 1997-05-13

Kallas för Dina.

Bilden talar sitt tydliga språk tycker jag. Myskisse!Skrattande

Dragonrebell
0

Vill även bidra med en bild på min svarta kisse.

Han blev trött av att hjälpa matte och husse, så då får inte matte eller husse fortsätta hellerSkrattande.

GIC S*Racer Donnans Great Armstrong, CRX n

Kastrat hane

Född: 2004-11-13

Kallas för Tjorven

Dragonrebell
0

Mitt sista bidrag kommer här.

Det är S*Dolleminas Dolce Vita, CRX n24

Fertil hona

Född: 2009-05-10

Kallas för Pixie

Tja..vad ska man säga? Hon blev trött efter sin första utställningsdag och somnade i mattes knä på hotellrummetSkrattande.

CarlRex
0

"Mirremax"

EC S*Rexmyntas Miraculix, a 09, lite drygt fem år gammal pojke.

Bilden visar klart och tydligt att han missförstått det där med öronställningen för Cornish Rex. Man skulle kunna förledas tro att han börjat ägna sig åt andliga ting.Skrattande

CarlRex
0

"Tina"

EC S*Jazz-Annas Devetina, n, lite drygt sju år gammal dam.

Bilden visar hennes intresse för kabel TV, i alla fall då det gäller att ta tillvara värmen från digitalboxen.Flört

CarlRex
0

"Juvelen"

IC Jewel, d 21 33, snart sju år gammal tant.

Bilden visar hennes förmåga att utomhus njuta av solen. Denna gång på ett ganska konventionellt sätt men ändå totalt avslappnat.Glad

MartinaH
0

Här ligger Tjalve och sover tryggt i mina händer. Han somnade som liten ofta i ens händer, totalt avslappnad. Han kunde förövrigt lägga sig lite varstans på märkliga ställen, bl.a. i matkoppen.

Han heter i stamtavlan S*Fylgias Tjalve och är på bilden runt 5 veckor gammal. Han är född 2009-06-26 och hans färg är blå.

lockar
0

Här ligger Chasmine (Golden´s Hex Hex) i sin sovsäck efter att jag har hämtat henne. Född 2008-07-22 brunagoutimaskad. Hon är en liten försynt dam idag. Busar och leker med sina kompisar. En tjej som har valt husse att gosa med. Tycker om att sova under täcket med husse.

Maidens
0

Här ligger min underbara Gösta och sover i de första solstrålarna förra våren. Man kan nästan ana ett leende i mungipan på honom.

Lillkatten heter Yoshi och är med på ett hörn.

Gösta heter S*Lexingtons Pommery och är Crème-van, född den 10/3-2007.

Inlägget är låst för nya kommentarer