Badhusdoft = galen cornish!
Jag har börjat simma igen och det är tydligen något som min ena rexis verkar gilla?
När jag kommer hem från badhuset så är hon som "besatt" av mig. Förföljer mig (mer än vanligt) och ska vara uppe i mig hela hela tiden. Hon sniffar på mig, slickar som besatt på mina händer och sedan börjar hon bita mig. Slickandet och bitandet varvas om vartannat. Sedan stryker hon sig mot mig också. Efter ett tag ställer hon sig bakom mig när jag sitter i soffan. Då luktar hon på håret och sätter framtassarna på skallen, ungefär som hon skulle hålla fast mig och sedan biter och sliter hon mig i håret.
Är det någon annan som varit med om detta? Det är ungefär som om jag skulle luktat kattmynta eller något. Hon känns nästan besatt. Men ändå på något konstigt kärleksfullt sätt. Lustigt som tusan i alla fall! Ska försöka att få det på film nästa gång! ;)

Klordoften fungerar väldigt bra om man har honor som inte vill komma igång att löpa.Man kan tex tvätta toalådan med klorin.
Mina katter är också helt galna i doften av badhus.
Stolt ägare till tre La permer
Japps! Samma här!
Katterna gillar klorindoften (eller blir i alla fall lite påverkade av den)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag använder själv inte Klorin då det är giftigt för katter,men jag vet att de är lite tända på doften.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Känner igen fenomenet
, man känner sig otroligt uppskattad, hihi!

Vad underbart att få så många roliga svar på detta mysterium!
Jag tyckte att det liknade något sådant beteende som ni beskriver. Men det kändes ändå konstigt. Men i mitt fall så är min Vinga kastrerad, så hon löper inte och jag hade inte velat det heller. Men hon kan ju flörta för det! :) Rolig information som sagt. Min lilla bebis Amelia som inte är så värst mycket bebis längre, har därremot inte börjat löpa pga av min badhusdoft. Trots att ett syskon i hennes kull tydligen redan löpt. Men det gör absolut ingenting. Hon får gärna vänta. Då får Vinga "njuta" av att sniffa på mig själv.
Haha.

3# Jag tror faktiskt inte att badhus får använda klorin nu för tiden. Även om det luktar som det. Ryktet har sagt så i alla fall. Hur det verkligen är vet jag inte. Klorin i sig är nog inte bra för någon. :(
# 6 Jo, men visst är det väl klorin de har på badhusen? Vissa badhus har saltvatten istället, men på de badhus som luktar klorin är det väl klorin?
www.mytwiggs.com

Klor och klorin är inte riktigt samma sak.
Klorin är varumärke för ett rengöringsmedel som består av en lösning av natriumhypoklorit (NaClO) i vatten. På grund av denna ingrediens är klorin basiskt och frigör klor. Klorin används för rengöring, blekning och desinfektion.
Klor används vid tillverkning av kalciumhypoklorit (Ca(ClO)2) som används till klorering av simbassänger. I simbassänger används även natriumhypoklorit, (NaClO). Det har också använts som kemiskt vapen.
Stolt ägare till tre La permer

8# Oj. Nu får man lära sig. : )
# 8 Men oj! Haha! Jag tror att jag knappt tänkte utan bara skrev. Klart det inte är klorin i badvattnet… men inte långt ifrån 
www.mytwiggs.com