Omplacering..
Jag börjar inse att min älskade Bertil kan ha det bättre än han har det här hos mig, eftersom jag jobbar mycket och inte kan ge honom all den uppmärksamhet och stimulans han vill ha.
Han är ganska pratig, och väldigt responsiv och öppen.
Han söker mycket närhet, och vill gärna vara med.
Eftersom han är ovan vid att träffa andra djur reagerar han starkt på dem, och det skulle krävas en invänjningsperiod innan han kan leva med andra katter eller hundar.
Han är lätt att handskas med, men han har en gräns för vad han accepterar. När den överskrids så säger han ifrån på skarpen, varför jag inte tror att han bör leva med små barn.
Bertil heter egentligen Kazimirez Buff Beauty och är född 20050106. Info om uppfödaren: http://www.kazimirez.com/
Jag och Bertil bor utanför Linköping. Hans färg och täckning kallas visst creme/vit harlequin. För mer info, ring eller maila.
0735-30 72 77
Har du kontaktat uppfödaren och sett om hon kan hjälpa till med omplacering? eller kanske kan förmedla kontakter?
Vet att hon inte föder upp Cornish längre ( jag har köpt en av henne från hennes sista kull) men hon skulle nog bli glad om hon får veta om att Bertil skall omplaceras.. det brukar vara uppskattat av uppfödaren att få veta vad som händer med ens uppfödda katter.
Om du vill ha hennes mailadress kan du Pm mig.. tror inte hennes Katteri hemsida och mail är aktiva längre..
Mvh
Alexandra