God Morgen Semeldagen
Idag ska jag försöka att baka lite semlor och sen inväntar jag bilder på femlingarna som föddes i Kumla igår.Två killar ,en svart och en blå och tre flicker ,två maskade och en crem/röd.
Lite trött och grusig i ögonen men det ger väl med sig med lite salva och piller förhoppningsvis.
Stolt ägare till tre La permer
Morrn!
Äh är det fettisdagen idag? Jag som inte har haft en tanke på semlor
Nåväl, jag får väl ta det imorrn 
Här är det full rulle på bus-katterna
(fortfarande med viss halvhjärtad skepsis dem emellan)
Här blir det jobb, först på jobbet-jobbet, sen hemma med leran.
Ha en fin dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Firade fetmåndag hos en kompis igår så min mage har redan fått årets semmeldos (om man inte skulle bjudas på jobbet förstås). Det är ju verkligen skillnad på köpesemlor och Fias hembakta. Nån gång ska jag bli en helylle hemma mamma som bakar egna semlor, men det kommer inte bli i år.
TS: Spännande med nya små toddar i Kumla. Grattis till gänget, kul blandning av både kön och färger.
Idag är det jobbet-jobbet för mig också och sedan ska jag, hör och häpna, införskaffa ett klippkort på Friskis & Svettis…. Lite skräckblandad förtjusning inför det, har inte tränat sen i höstas och har en kondis som helt klart sett bättre dagar. Det kan bara bli bättre!
Det är märkligt att man får lite mer energi så här när det blir mer ljus, fågelkvitter och våren kommer närmre med stormsteg. Lika märkligt som att all fysisk aktivitet brukar avta i november…. varför är det likadant varje år???
Har precis deltagit i ett webbmöte med inkluderad semla
, så det får nog bli sen lunch idag….för nu är det faktiskt fullt.
-- Eternity is a very long time --
Ska smita tidigare från jobbet idag, äldste sonen har bakat semlor på dagis så vi föräldrar är bjudna på fika!
jag har firat kladdkaketisdag istället, men det gick bra det med ;-D