Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettplanerade-kullar
Läst 1214 ggr
Xenomorphs
0

Vätten skall ha barn vecka 8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår blåvita cornishtjej "Vätten" skall ha bäbisar i mitten av vecka 8. Vätten heter i stamtavlan S*Shangri-La Felin Seshat. Pappa till bäbisarna är Atlas. Läs mer om katterna och framtida planer för Vätten på vår hemsida www.xenomorphs.se.

Stamnamnet S* Xenomorphs har inte varit aktivt sedan början av 1990-talet då vi hade perserkatter, men nu är det dax igen och hemsidan växer från dag till dag - liksom Vättens mage.

Så håll koll!
Glad

-- Eternity is a very long time --

MyTwiggs
0

Nejmen så roligt! Skrattande

Spännande! Det ska bli jättekul att följa denna kull! Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Härligt att byta från Perser till Cornish. Det är ju lite skillnad :-)

Blir säkert jättefina bäbbar! Glad

Salmissra
0

Det kommer bli sånna söta små knoddar! Det vet jag Kyss

AnneAlva
0

Vätten är vacker och likaså Atlas, så jag tror nog inte vi behöver bekymra oss för att det inte blir fina bebisar. Flört Lycka till med allt!

PS. Hemsidan är snygg!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Spännande att byta ras.Lycka till med kommande kullen.

Stolt ägare till tre La permer

AlexH
0

lycka till

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Lycka till ,då hoppas vi på en lagom stor kull med friska krulliga ungarGlad.Det är en viss skillnad på perser och cornish,verkligen!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EvaG
0

Lycka till!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Xenomorphs
0

Tack så mycket för alla lyckönskningar - jag skall försöka att ta lite foton vartefter och så får vi väl ha lite inofficiell vadslagning i slutet när vi ser hur rund hon blivit.

Om man får önska lite, lite, så önskar jag att pappa katt bär på dilution så att vi han chans på lite blått…

……………………………

S*Xenomorphs

Xenomorphs
0

Nu är det bara en vecka kvar och spänningen stiger.

….Jag vet, jag har syndat och inte lagt ut några bilder på mamma katt. Det får bli i eftermiddag. Fast jag tycker inte hon är så tjock, kankse två bäbisar som gömmer sig, eller tre. Det är så mysigt nu när man kan känna att de rör på sig därinne.

Maken har tagit semster nästa vecka….han fick inte pappaledigt Skrattande.

AnnicaB
0

Lycka till! Kul att hitta en likasinnad. Jag födde sjäv upp helt andra raser från mitten av 80-talet till 90-talets början. Inte perser, men väl somali och balines. Sista kullen föddes 1993. Har nu sadlat om till de läckra cornisharna. Vågade mig dock inte på något fertilt :) Två kastrerade underbara honkatter blev det. Men visst börjar det lokca med både utställning och uppfödning igen….

Visa nu bilder på blivande moderns mage :)

*** Qui vivrqa verra ***

Lindavictoria
0

Åh, vad spännande! Lycka till, kul att du ska ha bebisar igen efter ett sådant uppehåll!

LykkeLii
0

Lycka till! Glad

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Eine
0

Måste få fråga.På din hemsida står det att båda föräldrarna är ultraljudade för HCM och u.a-Men i Pawpeds står det att pappan är equivocal i november 09? Är det fel resultat inlagt i Pawpeds så ska du påtala det tycker jag.

Xenomorphs
0

Tjenixen Eine - det är bara att fråga på.

Jag skrev så här på hemsidan "…Båda föräldrarna är HCM-skannade och fria från FIV & FeLV….". Det står alltså inte att han är fri från HCM - bara att han har genomgått skanning. Jag har en kopia på resultaten och han hade knappt märkbara blåsljud som enl. vet. förmodligen var framkallade av stress. Katten stressade tydligen upp sig så otroligt att han var tvungen att sövas eftersom han höll på att hamna i chock. Därför står han som equivocal i Pawpeds. Han skall skannas om och nu när både ägare, fodervärd och veterinär vet hur han funkar vid stress så hoppas vi på att blåsljuden inte finns så att han kan friskrivas helt.

Bra att du frågar så att jag kunde förklara Glad

Eine
0

#15 tack Glad,jag menade inget illa,blev bara så konfunderad.Och ja nu såg att det inte står HCM u.a. på hemsidan.Ibland läser jag för fortFörvånadLycka till!