Hemsidor
Tänkte undersöka lite vad ni har för åsikter om hemsidor.
Stil/språk/navigation och viktiga ni tycker ska finnas på en uppfödares hemsida.
Shoot!
Mina åsikter är följande: enkel navigation, gärna svenska (har man mycket internationella kontakter så är det väl ok med engelska också, dock lite tråkigt med bara engelska sidor emellanåt…) Inte en massa ljud och bling bling…
Tja det är väl mina åsikter i stora drag… men som sagt emellanåt finns det undantag som bekräftar regeln 
Håller med #1
Gärna stilren design också. Men smaken är som baken och jag tycker det är roligt att folk vågar ta ut svängarna emellanåt.

Jag vill ha hemsidor på svenska.Utan ljud.Rena färger som är lättlästa.Inte för skarpa konratser.Mina synproblem gör att jag har svårt att se övre delen på skärmen så hemsidor med menyn högst upp är svåra för mig.
Sen vill jag gärna veta lite om människan bakom hemsidan.Bra om man skriver vilket år det gäller.Har sett allt för många hemsidor där det står att vi har kattungar födda 20 januari.Sen när man luskar vidare var det 20 januari 2008.
Stolt ägare till tre La permer
Hur fungerar det om man är färgblind eller har stört färgseende av andra orsaker - är det några färger som man isåfall bör undvika? Någon som har några erfarenheter av detta?
-- Eternity is a very long time --

#4 det finns en La permuppfödare som har en KNALLRÖD hemsida med svart text;Den klarar jag inte av alls.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker inte att en hemsida nödvändigtvis måste vara så strikt och ren (hihi) bara den har karaktär och är enhetligt designad. Med andra ord kan jag uppskatta mönster, ikoner och skojjsiga bilder som ligger här och var, bara det inte är många olika stilar som skär sig med varandra. Min egen hemsida är nog ett exempel på en hemsida som "ballat ur" lite, men inte förmycket.
Jag gillar inte:
- saker som rör sig och hoppar runt
- krimskrams som följer muspekaren
- musik på hemsidor (med ett undantag som är helt underbart)
- Knappar som låter när man klickar (typ mjaaaaauw, så katter som eventuellt ligger i mitt knä blir förskräckta)
- När undersidor öppnas i nytt fönster så att man till slut har 50 sidor öppna
- När det saknas grundläggande information
- Störande formuleringar
Oj… Jag kanske själv har gjort några av de här felen, men självklart står jag ändå fast vi detta 
Vad jag däremot uppskattar mycket är:
- Hemsidor med många fina bilder
- Enhetlighet
- Läsliga typsnitt
- Udda designidéer
- Hemsidor man inte glömmer att man varit på
….. ja.. det var väl det…
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tycker det är kul med variation och gillar när hemsidan har lite "personlighet". Riktigt vad detta innebär är lite svårt att definiera men att man har något man gillar, bra och lite roliga formuleringar eller kul bilder som speglar hemsideinnehavaren.
Gillar när länkar och annat syns väl, ibland kan det exempelvis vara svårt att hitta bilder för att det är svårt att se vart länkar är och liknande men så länge det annars är lättnavigerat gillar jag det mesta.
Stilrent. Färger som passar med varandra.
Inga hoppande, blinkande eller andra "flashiga" funktioner. Inget bakgrundsljud.
Lättnavigerat, jag ska på mindre än 10 sekunder kunna hitta det jag söker.
Svenska. Har uppfödaren många internationella kontakter kanske det går att ha en engelsk version man kan klicka sig till. Absolut inte blandat svenska och engelska på samma sida.
Jag tycker inte heller om sidor som är byggda med frames.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
# 8 Hihi… Jag har både engelska och svenska på samma 
Jag tycker dock att det är ganska tydligt och inte så värst förvirrat när man sätter flaggor framför…
www.mytwiggs.com
#9. Det där får helt klart godkänt! 
Menade lite mer de som bygger upp en struktur där hälften av menyvalen heter exempelvis "om oss", "hanar", "honor", sedan blir det helt plötsligt "kittens", "contacts".
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
# 10 Det håller jag med dig om! Det känns väldigt rörigt!
www.mytwiggs.com