Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 422 ggr
MyTwiggs
0

God morgon 8 Februari 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måndag!

Här är det lugnt. Bara en kattunge kvar nu och det är ju hon som ska stanna. Lilla Zoo har börjat odla päls ordentligt och det är roligt.

Ha en bra dag allihopa!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lindavictoria
0

TS: ljuvlig duo.

Återigen anmält mig sjuk till jobbet där man nästan blev sur när jag bad dem ge en patient en ny tid imorgon. Det är tydligen många sjuka och jag får väl fixa det själv.

Återigen hemma i vår lilla lägenhet efter en helg på landet. Katterna har varit hyfsat lugna i natt och verkar trivas med att vara hemma. Har blivit tydligt hur skönt det är att ha ett eget hus; garage där bilen kan smälta av, tvättstuga som alltid är ledig, katterna kan låta hur mycket som helst utan att någon störs, sambon kan bara går ut utanför och använda sitt teleskop på natten och på landet finns den öronbedövande tyystnaden som efter ett tag får kroppen att totalt slappna av. (Läser ni in en längtans suck här så är det mycket rikitigt).

Fortsätter att vara permanent inloggad på hemnet för att vänta på att "The house" skall ramla in där…

Ha en trevlig dag alla ni andra!

MonicaLagerquist
0

Dagen började bra.Det handlar om La Permer så det bryr ju inte er.Men jag är glad.

Idag ska vi in till stan och besiktiga bilen för tredje gången.Vi får inte lyset att stå åt rätt håll men nu så hoppas jag att bilskrället ska gå igenom.Sen ska vi upp en sväng på kyrkogården och tända ett ljus.Min mamma skulle ha fyllt år imorgon om hon hade levt.

Stolt ägare till tre La permer

TamlinsMatte
0

Tyvärr är både jag och Wille sjuka idag, och jag väntar snorande på att det ska bli dags att åka till veterinären för vad som antagligen är sista gången. Det är märkligt hur hemska de där oåterkalleliga timmarna är, hur mycket svårare det faktiskt är att vänta ut dem än när sjukdomen kommer plötsligt och oväntat - när man agerar hela tiden utan att behöva vänta. Och ändå bitterljuva timmar. Vi ligger i sängen och myser och lite mer sömn tror jag faktiskt att det blir innan det är dags. Fördelen med feber antar jag…

Denna kommentar har tagits bort.
Eine
0

God dag.

#0 Så roligt att hon håller på att pälsa på sig,det ser jättefint ut!Glad

#1 Egen härd är guld värdFlört

#2 spännandeSkrattande det är väl iaf ingen som försöker påstå igen att rakpälsat utfall bär på en gen för lockigt,fnissSkrattande men det är ju å andra sidan inte alls roligt.Obestämd

#3 Ta vara på timmarna

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Avots
0

God dag!

Soligt ute, segt inne…

#0 fin bild, de är ganska likaSkrattande

#3 Skickar en stärkande tanke till er!

Skall försöka få i väg mig till bygghandeln i byn bredvid för att titta på golvlister…… Varför är det så jobbigt?

Ha en bra dag!

MonicaLagerquist
0

Det var en halv meter snö och oskottat på kyrkogården så vi blev lite snöiga,men nu brinner ett ljus där ialla fall.Jag ringde min pappa och sa åt honom att ta med snöspade när han skulle upp dit.
Matinköpen också avklarade nu blir det lite slöande framför datorn innan dagens jobb ska klaras av.
Jo bilen gick igenom besiktningen.

Stolt ägare till tre La permer

Lindavictoria
0

Fortfarande inget drömhus, hm.

#3 Tänker på er idag. Lite feber späder väl på med lite ytterligare sordi på denna dag. Ta hand om er ordentligt!

#2 Man blir ju vansinnigt nyfiken när du skriver att dagen börjat bra men inte bjuder oss på vilket sätt…. La Perm eller inte….

Uträttat ärenden på stan och impuls shoppat ett par skor. Skulle kolla efter nya vinterkängor och kom ut med ett par högklackade sandalhistorier…..??? Förstår inte riktigt hur jag tänkte men de är snygga och var på rea, kommer bli rejält förfrysta fossingar om jag ska knalla runt i de där i snön… får fortsätta med samma som nu.

En fördel med förkylning är att allt smakar likadant och jag har nu efter en vecka lite svårt att få i mig ett helt mål mat. Tog en fika och lämnade för första gången i världshistorien en halv brownie kvar på tallriken, blir liksom mätt! Ser detta som ett framsteg och hoppas att det också handlar om ett nytt framträdande karaktärsdrag, men kan nog glömma det. Är så vansinnigt förtjust i allt som är gott!