Ska bli med katt!
I slutet av februari blir jag sambo med två Cornish-damer vid namn S*Kvasikattens Bernadette och S*Kvasikattens Èirinn - 3 resp. 2 år gamla.
Allting blev klart igår kväll när jag än en gång varit på besök hos dem och gosnosat lite. Jag sa att jag skulle sova på saken för att verkligen vara säker på min sak, men det var liksom inget snack om saken egentligen………när jag vaknade imorse var jag mer peppad än någonsin! Dom är supermysiga och söta båda två och det här kommer nog bli bra!
Ska åka till 'SEA Hund & Katt' i Kungens Kurva snarast och shoppa inför deras ankomst. Åh vad kul allt ska bli! Äntligen! Sen jag kom på att jag tål dessa underbara kissar så har allt bara känts så himla bra.
Ville bara dela med mig av min glädje :)
Hoppas alla katter, mattar och hussar mår bra där ute.

Grattis! De ser ju jättefina ut!

Gratulerer med nye familiemedlemmer! 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Vad bra att du hittat dina katter.Lycka till.
Stolt ägare till tre La permer

Så härligt, jag önskar dig all lycka med två underbara katter.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Tackar, det ska bli så himla härligt. 
Grattis! Det är verkligen två fina cornishflickor som flyttar hem till dig!!
Lycka till!!!
Grattis till toppenfina tjejer! Lycka till! Förstårdin lycka att kunnaha katt trots allergi.
En vaning för SEA Hund & Katt bör utfärdas…. De har så mycket fina grejjer och man shoppar lätt för mycket 
Grattis! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Grattis till två nya familjemedlemmar
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Grattis till dina nya fina små älsklingar!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Lycka till,må din dröm bli uppfylld
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Skoj! Grattis
Tack ska ni ha!
#7 Ja det räcker ju med att man går in på SEA's hemsida så har man "fönstershoppat" bort hela lönen i ett nafs ;)

Grattis. Den gråa var superfin. Jag kan rekomendera kattsand Ever Clean och täckt kattlåda där man kan öppla upp fronten kanoon. Och en bädd från J Kopp är ett måste :)
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
Å, de bäddarna såg verkligen inte dåliga ut! :D tack för tipset!
Grattis och lycka till
Jag å andra sidan rekomenterar Extreem classic kattsand. Hade Ever clean tidigare och älskade den, men nu dammar den något fruktansvärt…har prövat flera sorter av det märket. Simplicity plus är också mer "dammfri".

Grattis till de fina tjejerna!
#17 Ja, vad har hänt med Ever clean egentligen? Tyckte den var toppen förut men nu dammar den något hemskt.
#17!! Skulle precis skriva detsamma! Jag har haft Everclean i alla år och varit supernöjd.. tills för ett par månader sedan då jag märkte hur mycket det började damma.. Butiken sa att de hade haft fel på en sändning för ca ett år sedan men att det var löst.. fast jag sa att de dammade fortfarande..
Jag provade då Extreem classic kattsand "black label" och den är näst intill dammfri, och funkar perfect ! Så nu är det den som gäller här hemma
Ah! Där ser man. Tål att tänkas på. Damm får jag stå ut med tillräckligt på jobbet, så ska kanske försöka undvika det hemma så mkt det går :)
#17 & #19
Ja…den som det visste. Jag är grymt besviken på den sorten
. Hade en favvo med…Low track…men sedan bytte de tillbaka till Less track och det var hemskt! Men de andra fungerar inte heller, har som sagt prövat flera av Everclean. Om det nu var fel på EN sänding för ett år sedan så borde det ju ha rättat till sig tycker jag. Men inte. Har tom skrivit till Everclean och ifrågasatt saken…men de har inte orkat svara, så jag anser att de har förbrukat mitt förtroende.
Jag kör numer med Extreem Classic "Gold Label"…fungerar super!
Lite OT…förlåt Kraig
.

#17-19 då kanske jag ska prova Extreem classic kattsand "black label också.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
#21 hehe, ingen fara! all info är nyttig info i mitt fall.
#23 Bra inställning…tack
#22 Ja, det tycker i alla fall jag att du ska göra. Eller Extreem Classic "Gold Label" som jag använder
.
Grattis till katterna!!

Grattis! Har också blivit sambo med cornish under hösten. Inte haft katt på några år på grund av allergi. Rasen är underbar!!!
Grattis!! Du gör precis som jag - adopterar två läckra cornishar på en gång! Rasen är fantastiskt rolig och underhållande, inte en tråkig minut med de nya vågade kissarna hemma. Jag har inte ångrat adoptionen en endaste gång, tvärt om 
Stort lycka till!
*** Qui vivrqa verra ***
Tack! :))
#27 Jag tog mer än gärna två vuxna kissar faktiskt. Dels vet man ju lite vad man får så att säga…personlighetsmässigt och så, dels är jag allergiker och utsätter mig inte gärna för kattungar i onödan (även om de får en att smälta som en glass i solen), och dels så finns det ju vuxna missar som söker nya hem där ute, så för mig är det en win-win situation på alla sätt :)
Det ska bli så himla kul! Liv och rörelse här hemma åter igen, efter ett kattlöst halvår. Nu kommer dagarna gå saaaakta fram tills ankomsten!
Grattis till flickorna och lycka till

Vad roligt att du får hem krullisar. livet blir lite skojigare när man ser vad de hittar på 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#30 det kan jag allt tänka mig!
#32 Jaså, se där! :) ja, de är bra mysiga. Ska bli supertrevligt