Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 586 ggr
MonicaLagerquist
0

God morgon Söndag

Solen skiner och jag ska så snart jag fått i mig lite mer kaffe sätta mig och sy fem sovpåsar till fem söta kattungar.

Stolt ägare till tre La permer

Salmissra
0

God morgon!

Är nu på jobbet, har käkat lite frukost precis.

Direkt efter jobbet blir det ännu ett kalas.. Pjuh! Har inte behövt laga mat på tre dagar nu! :)

Vi väntar fortfarande på svar på den lägenheten vi var och tittade på…

Hoppas ni har en bra dag!

Avots
0

God morgon!

Sol i dag men kallt -16 då jag gick ut med hunden. I dag blir det nog en lat-söndag. Kasnke en bok eller till och med en film, ifall jag får igång dvd'n.

Ha en bra dag!

MonicaLagerquist
0

En av fem sovpåsar sydda de andra ligger tillklippta och ska sys så snart jag fått lite mat i magen.Det är så mycket snö ute att jag inte ser annat än snö från mitt sybord.Brukar ha fin utsikt över kompostbehållarna och sen skogen i bakgrunden.Nu ser jag bara en stor översnöad kompost.
Vi har alltså fyra kompostbehållare, tre för sommar bruk och en för åretruntbruk där vi komposterar hushållsavfall.

MonicaLagerquist
0

Mat och kaffe i magen.Fick ett anfall av städlust så det är bäst att jag tar mig ut i syrummet och inväntar att det går över.Är det fler än jag som drabbas av städlust när solen skiner på vit snö?

Salmissra
0

Jag har en förmåga att få städlust när jag ska plugga… Inte ovanligt att det blir dammat, damsugit, rutorna tvättade, tvättat, golvet tvättat, ommöblering och hela paketet…..

Helt otroligt vad mycket man kan hitta på istället för att ta upp skolböckerna… ;)

AlexH
0

#4 Tungan ute du får städa när du sytt klart! de söta kattungarna väntar ivrigt på sina sovpåsar :DTungan ute

Här hemma är det ett idogt vandrande mellan olika sovplatser för Kyra och bäsarna.. verkar som om Kyra har bestämt att flytta är det bästa som finns! Något tips på att få henne att sluta flytta kattungarna?

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny är sovpåsarna klara.Så här ser det ut utanför mitt syrum.

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sovpåsarna fotade.Nu får vi se om de kommer iväg till posten idag eller imorgon.

Eine
0

#7 Ljuvt,nästan Blå Kattenblått på himlen också.Vackert.Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

#9 det är mina bäsar som ska få njuta av dessa fina påsar! SkrattandeKyss

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

#10 Ska du skänka dem till dina köpare?Det är en tanke jag själv haft,att mina kattköpare ska få en puff eller påse med katten.

AlexH
0

Kyss#11 jajemensan Skrattande, de ska få med en sådan med kattungen och jag ska ha dem här hemma med dem så de luktar "hemma" när de ska ut på nya äventyr. Tänkte att de skulle få med lite smått och gott samt ett kattungepaket från en fodertillverkare.. samt kattungemedlemsskap i min klubb som jag betalar för ett år.. funderar ev. på ett medlemsskap i Nordiska rexringen…

Även om de redan har medlemsskap i annan klubb, kan det vara trevligt att få hem en till tidning att läsa från uppfödarens klubb

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MonicaLagerquist
0

#12 Jag tog mig inte ner till byn idag för latmasken slog till helt plötsligt men imorgon postar jag dina påsar för jag antar att du inte vill hämta här.

#11 Mina småttingar som flyttar hemifrån får påsar med sig och de är så bra att ha i transportburen.

AlexH
0

#13 Det är helt ok, de flyttar ju inte förrän i slutet av april Skrattande så en dag mer eller mindre gör ju inget ..

när du postat dem och du vet fraktkostnade, kan du väl maila mig total summan och bank konto så sätter jag över pengarna Cool

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

#11 Jag har givit filt och transportbox ,mat och lite annat.Men på sistone har allt blivit så dyrt Gråterså jag har fått knappa in på en stor del.Jag får se vad jag skickar med.

AlexH
0

#15 jo det är sant.. det kostar en hel del…Obestämd

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se