Hemsida!
Ni som har hemsidor, har ni gjort dem själva eller hur har ni gått tillväga?
Har själv anmält mig till en studiecirkel för att lära mig göra en men den verkar aldrig komma igång, så nu har jag satt mig och börjat lite själv. Använder Frontpage……men sliter snart mitt hår, detta var inte lätt!! Blir lite smått avunds på er som redan har en sida, undrar om jag kommer dit nån gång?!?!
Nån som har några tips att delge?
Har inga tips, men hänger på din fråga! Hur gör man för att göra sig en hemsida? 
Jag har gjort min i det program som finns på mitt webhotell. Det är väldigt lätt att administrera sidan. Jag har b-one som webhotell.
Min har jag gjort i Dreamweaver, kanonprogram! Hade ingen kunskap innan men det är så lätt att förstå sig på (tycker iaf jag).
Är verkligen inte duktig men hjälper gärna till om jag kan o någon vill ha tips! 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Min är gjord i Front Page. Satt och lekte och lärde mig själv
Undrar om jag har något program att göra en hemsida i… det måste jag undersöka!
Tack för era tips!
Kolla den här sidan:
Jag gör min hemsida i Dreamweaver, superenkelt, finns testversioner på Macromedias hemsida
Tack Uffe! Ska genast gå och kolla!

Ska också ta mig en titt på det där med hemsida! Är visserligen sambo med en datanörd, så det ska nog inte va helt omöjligt!

Nu har jag kämpat och nästan ibland kastat iväg datorn….och endast fått fram 2 sidor. Framsidan och en undersida, frågan är bara hur man går till väga sen!! Gruvar mig för då man ska länka ihop dessa sidor, oj, oj….kommer aldrig att gå!
Beundrar de som tycker det är så lätt, om inte alla dessa gratissidor vore på engelska! Har till och med varit in på betalsidor och funderat men är lite tjurig till naturen så jag ger mig inte så lätt, vi får väl se?!? Lär nog sluta med att man får anlita någon att göra en, tex www.dinstudio.se
Lycka till med din sida Rexann, skam den som ger sig! Vi hoppas få se resultatet av ditt slit när sidan är klar!

#9 Om du är tjurig till naturen, så ska du nog se att det kommer gå bra! Bara man inte ger sig! Kämpa på, och lycka till!
Uffe, jag tyckte den där sidan du tipsade om var lite knepig… Jag får kanske sätta mig ner och läsa lite mer ordentligt, men det är mycket termer och sånt jag inte förstår riktigt.
Har iallafall kollat i datorn och jag har inget hemsideprogram som det verkar, det får bli ett gratis/slitahåretistycken/program för min del 

Synd Lullan1 att vi inte bor så nära att vi kan slå våra "kloka" ihop!! Håller med dig om sidan som Uffe tipsade om inte var det lättaste! Tror rent av att jag är för dum för sånt här!
Tack för uppmuntran i alla fall!
Jag ska undersöka lite till om det inte finns något enklare. Har precis för mig att jag har hört att det ska finnas färdiga "mallar" att bara fylla i och publicera. Det ska inte alls vara så svårt, men det kostar nog dyra pengar…. Jag vet inte, men jag ska kolla upp det!
Ber att få återkomma!
Rexann! Du är både Kvinna och Norrlänning så inte ska det vara något bekymmer för dig att sätta ihop en hemsida.Lycka till!
Jag använder själv Allaire Homesite 4,5 och tycker det är lättarbetat och enkelt
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag säger bara tack för freewebs.com, för oss som inte kan bygga själva och inte riktigt har intresset att lära sig… färdiga mallar, bara att välja och fylla i.
Jag byter utseende då och då bara för att det är så enkelt och kul. Just nu vintertema förstås, känns lite extra kul eftersom min sida heter Vintervitt: www.freewebs.com/vintervitt
Men det är klart att det vore kul att kunna göra en riktigt personlig sida. Och slippa reklam, även om den inte är så farlig på freewebs, tycker jag.

Jag (och sambon) använder Web Page Maker 2. Det är ett väldigt enkelt program när man väl grejat lite, själv körde jag på "trial and error"-metoden.
Det som är skönast med det programmet är att att man kan göra hur man vill, det är nämligen bara att klicka och dra. Hur bra som helst! Inga besvärliga koordinater och siffror hit och dit, bara markera och släppa där man vill ha det. Mycket praktiskt. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Tack för komplimangen Eine! Jag tar åt mig fastän jag är inflyttad 08:a, känner mig faktiskt ganska norrländsk efter att ha bott här i Arvidsjaur sen jag var 6 år.
Jag har också samma problem som du Eine med bilder och bakgrund……försöker också hitta tassavtryck att lägga på min hemsida, men hittar inget!

AgnetaK, nu har jag varit inne och lekt lite med freewebs (finns ju riktigt fina mallar) men hur sjutton laddar man upp bilder från sina egna filer? Har provat men jag får inte fram dem!
PS: Din sida är jättefin:DS
Tack AgnetaK, nu kanske till och med jag kan klara av att pyssla ihop en hemsida! Din är jättefin!
#20 Alltså jag brukar få sitta ett tag när jag ska ladda in bilder till hemsidan. Under More Site Options finns en rubrik som heter Upload Files, och den använder jag numera till att hämta foton, Single File Uploader. Sen brukar mina alltid vara för stora, så jag ändrar storleken direkt genom att klicka Edit och sen väljer jag den storlek de föreslår.
Sen finns de ju där, och när man då är på en sida där man vill lägga in en bild så klickar man ju på den där lilla trädsymbolen och så hämtar man den bild man vill ha ur Freewebsfilerna.
Öh, hoppas det blev begripligt och att det var det du liksom frågade efter, hehe. Kan flika in att ibland är Freewebs fruktansvärt tungjobbat (går långsamt alltså), men det har varit bättre på senaste tiden.
Tack Rexann och Lullan1!

Då jag gör som du säger AgnetaK så kommer det upp en ruta där det står så här:
FreeWebs accounts newer than 7 days are provisional and can only upload files up to 750K. Provisional users also can not upload .exe files. You can remove this provision immediately by signing up for a premium service.
Fattar noll!!
Nu har jag varit inne och skaffat mig en hemsida! Nu ska jag bara fatta hur jag ska fylla den med text och bilder!
Tusan att man är så dålig på engelska…
#23 Jaha, hm. Alltså, "konton som är nyare än 7 dagar är provisoriska och har ett begränsat nedladdningsutrymme", säger den (ungefär). Har du kunnat ladda ner nånting alls? I så fall är det nog fullt. Jag minns faktiskt nu att jag också fick ett meddelande rätt fort där det stod "nu är det fullt, men om du betalar en penning så kan du få ha en hemsida med större utrymme". Vilket är ungefär vad som står i din text också. Men senare har jag kunnat ladda upp fler bilder, fortfarande gratis. Du får vänta en vecka så kan du få in fler foton.
Har du inte laddat upp nånting ännu blir jag också frågande. Såtillvida inte bilden du försöker ladda dit är större än 750 K, men det tror jag väl ändå inte…?
Och heja Lullan också! Ta det lugnt bara och prova dig fram.
Lycka till och slå inte sönder datan om det intefungerar. Det är bara att börja om och bita ihop om det inte lyckas på en gång

Tack för informationen AgnetaK!!
Alltså för ivrig, som vanligt!!
Tack, jag ska göra ett nytt försök ikväll! 
Jag har oxå knåpat ihop hemsidor via frontpage. One.com är ett bra webbhotell som jag kan rekommendera. Hyfsat pris och bra driftssäkerhet.
När man väl har lärt sig frontpage tycker jag att det är bra, för många funktioner är lika i resten av officeprogrammen. Så har man pysslat med lite powerpoint och publisher å sånt så känner man nog igen sig ganska bra.

Eine, självklart kommer jag över en sväng. Frågan är till hur mycket hjälp jag kan vara, men det lämnar vi osagt. :) Du vet, det är inte jag som står för den tekniska expertisen här hemma… men jag kanske kan ta med mig den också. :D
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.