Minstingen (bilder)
Nu har Séamus (Caturday David King of Judah) bott här i flera veckor och jag har inte tagit mig för att göra en välkommen-hem-tråd till honom ännu. Så här kommer den!
Han är jordens mest underbara lilla katt, som sover med mig under täcket och spinner och spinner och spinner. Inatt kom han på hur roligt det kan vara att leka med skrammelmusen i sängen, helst springa rakt över min bröstkorg med den, och det kan jag säga var inte så jättepopulärt. Jag tackade min lyckliga stjärna för att det framöver kommer att bli fodervärdens, tillika min svägerskas, problem framöver ;)
I måndags när jag kom hem från jobbet haltade Séamus och var väldigt svullen om tassen. Efter några timmar hos veterinären hade han hunnit sövas, tvättas och få ett stygn i ett sår under tassen. Antagligen är det någon av tjejerna här hemma som rivit honom, de kan inte riktigt ta honom till hjärtat. Tetris är väldigt förtjust i honom och gosar, tvättar och leker, men övriga är milt sagt gnälliga över den nya katten.
Séamus var ungefär hur ynklig som helst i sin tratt, så jag har designat små strumpor åt honom av stortån till minna tåstrumpor. Det fungerar jättebra och han hälsar att man kan leka hur bra som helst även med strumpa på!
Det var allt från oss för idag. Jag bjuder på några bilder av fantastiskt dålig kvalitet, mobilkamera och dåligt ljus ger inte de bästa bilderna. Men objektet är fint! 
Gulle!!! Saknar den lille gnagaren!
Kan förresten smyga in nyheten också att hans kullbror Solomon blev Ex 1, BIV och NOM igår på NERK och var väldigt go enligt assistenten, gammelmatte är såå stolt! 

Så söt han är med sin strumpa.
Stolt ägare till tre La permer

Söt liten strumpa han fått den lilla underbaringen! Grattis till Solomon! Fint resultat på första utställningen! = )
Helt fantastiskt fin kille
. Sååå söt i sin lilla strumpa :-)

Han er virkelig skikkelig fin
Skjønner godt at han ikke likte sin tratt, flinke matte som kan lage fine strømper.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
#6 Ja, jättekul - och det var ju första utställningen både för Solomon och för en katt från min uppfödning.
Hoppas på att Séamus också ska visa framtassarna så småningom!

Med ett så fint objekt behövs ingen flashig kamera.
Stackars liten med tassen, var det på en trampdyna eller ett mer behårat ställe han fick sin "krigsskada"?
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Tack för alla fina kommentarer!
#10 Det är mellan två tår, på undersidan. En del hår, men inte jättemycket och mjuk hud. Jag är glad åt strumpan jag också faktiskt. Utan den fastnade det en hel del kattsand som torkade fast i blodet första dagen, så jag fick tvätta och vara besvärlig. Nu byter jag bara strumpa och håller koll så att det ser fint ut. Alla är gladare! :)
#4 Grattis till så fina resultat på brorsan! Såklart denna kille kommer att visa framtassarna i utställning. Han är världens mysigaste och så fin, så fin!

Oh så fin han är
och söt med det lilla bandaget.

Han är jättesöt!! 
Åhh vad söt han är och lik sin mamma i samma ålder. Blir alldeles varm i hela kroppen 

Jättesöt. sköt om tassen från brorsan
Fiffigt det där med strumpan. Jättesöt näsa-näsa bild i post#3!

-- Eternity is a very long time --
Åh stackar'n. Ont i tassen! Krya på dig. Men han är väldigt söt i sin socka 
Gullunge!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com