Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 961 ggr
PetrasLova
2010-01-29 11:27
0

nattsömn

Status igårkväll när jag går från soffan:

Alla 3 katter i en goshög sovandes som stenar.

Status ngt senare….

Wiggo 4.7 kg SKA bara ligga över halsen på mig…och så håller det på HELA natten…så fort jag vände mig om så buffade han och ålade sig in under hakan för att jag skulle vända mig på rygg.

Status 04.40…

Lova leker arga leken och sitter vid mitt huvud och stirrar i blindo på en sovande matte samtidigt som hon petar med tassen på kinden *läs mamma jag vill ha frukost*

random under natten…

Alice skriker från soffan - JAG VILL HA KÄRLEK OCH JAG ÄR  ALLDELES ENSAM Gråter…så kommer hon springandes medan hon skriker…upp i sängen, knastrar som en moped och stryker sig mot min arm, sen lägger hon sig ngnstans i täcket, men uppenbarligen hamnar hon ensam ute i soffan av ngn anledning för sen sker samma sak igen och igen och igen…Obestämd

Klockan ringde och jag måste gå upp till förpliktelser men se ni det behövde INTE katterna som sover som STENAR nu Skrikandes…ska fundera ut en hämnd till natten Oskyldig

Lägga mig PÅ Wiggo, peta Lova i ansiktet och tala om att jag vill ha kokt ägg, lite yoghurt med skivad apelsin i…typ 04.40…

rusa ut ifrån sovrummet till Alice i soffan, varje hel timme och ropa att jag vill ha kärlek och gos!

Gissar att det imorgon finns ett inlägg som är skrivet av mina 3 marodörer:

AKUT omplacering! Vi har en okastrerad matte som behöver få komma till ett kärleksfullt hem och gärna ett hem utan andra människor eller djur så hon får vara ensam människa…Hon går på toa och prickar rätt varenda gång, äter LCHF mat, är lugn och tillgiven men hon har ett behov av motion regelbundet, hon är rökfri och dricker inte alkohol. Hon går inte omkring och låter när löper men hon kan behöva en sked turkisk yoghurt extra under den perioden. 

Vi kan tänka oss att ni får ta henne på prov…ifa vi kommer att  längta ihjäl oss… och om hon kommer att bli besvärlig och gå omkring och gråta hela tiden och inte vilja äta eller gå till jobbet för att hon inte riktigt kan leva utan oss.  

Skicka oss ett pm om intresse finns så får ni komma och provnosa på henne.

Kurr och prrrrrr från

Wiggo, Lova och Alice

Gittan
2010-01-29 11:53
0

Låter helt underbart - om man inte behöver sömn.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

PetrasLova
2010-01-29 12:12
0

Ja visst är det väl det Kyss

Xenomorphs
2010-01-29 13:14
0

Hahahaha - klockrent skrivet. Störd nattsömn verkar ingå i själva begreppet kattägare. Och det verkar också som att det är just "mammorna" i familjen som skall terroriseras. Hos oss finns tre personer till men de lämnas i fred för det mesta. Sovmorgon är inte att tänka på för på något sätt så har katterna en inbyggd väckarklocka så om jag inte går upp 06:05, vilket är det vanligaste, så ser de liksom till att jag är klarvaken då.

- Väck mamma genom att peta henne på näsan med tassen
- Väck mamma genom att göra nosprickar med kall våt nos på hennes läppar
- Väck mamma genom att hoppa ner i sängen från högsta hyllplanet i bokhyllan
- Väck mamma genom att raca i hennes säng
- Väck mamma genom att jama konstigt (som om du är sjuk)

Funkar inte det så
-Väck mamma genom att kräkas på henne och i sängen

Ändå ääälskar vi våra katter - de är vårt allt.

-- Eternity is a very long time --

Pus-
2010-01-29 22:12
0

#0og#3 Ler meg ihjel Skrattande …og kjenner meg igjen…

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

AnneAlva
2010-01-30 12:15
0

Haha, jag skrattade högt när jag läste katternas "omplaceringsannons", den var toppen, tack för trevlig frukostläsning! Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

PetrasLova
2010-01-30 13:41
0

#3 - ja eller hur?!det händer ju aldrig att de är inne och härjar med Emil ( min tonårs son)…jo Wiggo brukar attack gosa / buffa på honom när han tycker det är dags att gå upp när klockan passerat 13.00 Tungan ute…men det skulle jag också stå ut med Flört

men jisses…kräkts Skrikandes det har ngn av dem gudskelov INTE lagt till i terror menyn ännu…

#4 det kostar att ligga på topp genom att vara Cornish ägare Skäms

#5 he he så roligt! vasego Skrattande

pallemaxwell
2010-01-31 20:20
0

Tack för ett gott skatt och hög igenkänningsfaktor.

LinusCRX
2010-01-31 20:29
0

Hahhhaa.. dagens skratt om inte veckans. Skratta så jag kiknade är. Visst känner man igen sig ;o)

Bulle
2010-01-31 20:41
0

Hahaha så gulligt om man slipper vara med om det. Se till så de röjjer under dagen, påminner om mina tonåringar som sitter uppe på nätterna. Sen ska det göras varm oboy i mikron mackor spring i trappen toa m.m.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

MonicaLagerquist
2010-02-01 01:21
0

Vi har ju kattfritt i vårt sovrum men yngste sonen önskar sig en större säng då alla katter (just nu fyra La permer och fyra cornishar)sover i hans 90 säng.

Stolt ägare till tre La permer