En diva till chokladpralin fyllde 9 år igår...
…och matte missade detta.
GIC IDP*C-Rex Ariel, min pralin och PR-katt. Hon hamnade hos mig som omplaceringskatt och vilken tur man kan ha ibland! Hon har varit en fantastisk avelshona som fick 9 kattungar i sin första kull, 7 i sin andra och en liten vit pärla i sin sista kulll. Hon har tagit hand om alla kullar som har fötts här hemma och hjälpt till att uppfostra dem. En riktig supermorsa!!
Visserligen har hon aldrig riktigt förstått varför alla ska titta på kattungar när hon finns! Hon har krupit upp i knäet på folk för att stjäla lite uppmärksamhet och hon riktigt trycker sig emot en och så vänder hon upp huvudet och tittar en lyckligt i ögonen. Men om någon vill klappa Ariel utan att hon har inbjudit till kel så försvinner hon! Man ska inte tro att man kan klappa henne hur som helst!
Att åka tåg är det bästa som finns, då sitter hon på ett eget säte och tittar lyckligt på alla människor och hoppas på att folk ska komma in i djurkupén och hälsa på henne. Om konduktören kommer in och inte frågar henne om hennes biljett så ser hon till att konduktören lägger märke till henne genom att sträcka ut en tass och petar på denne.
Hon har charmat hela vår veterinärklinik så t o m receptionisten frågar hur Ariel mår när vi kommer dit.
Hon är en riktig pärla och jag hoppas jag får ha henne kvar i många år till 

Hipp Hipp Hurra!
Stolt ägare till tre La permer

Gratulerer med dagen! Hun høres ut som en skikkelig flott katt 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Anna, det hörs hur mycket du älskar henne.
Hon låter jättemysig. Grattis i efterskott Ariel!
hurra för tjejjen! hoppas hon får lika många fina år till!

Ja tänk vad tiden går. Jag minns så väl när jag träffade henne första gången. Då hade hon nyss kommit till dig.
Grattis till underbara Ariel!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Grattis i efterskott till fina Ariel!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis till fina Ariel. Gamla polarna Sissi och Juppi hälsar också :)
*** Qui vivrqa verra ***
Grattis härliga Ariel. Säger som Spotless att det märks hur mycket du älskar henne i din text om henne. Linus grattar speciellt till sin farfarsmor!

Vad glad man blir att läsa sånt. Det är ju så man vill att katterna ska vara. 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Tack alla! Ariel är en drottning med hög integritet men hon är också superdiplomaten här hemma. Hon har varit polare med alla katter som har bott hemma hos mig (vilket låter som om det är en hel mängd med katter, men så är det inte)
Hon har alltid varit en sådan okomplicerad misse, aldrig varit sjuk eller haft några olater. Hon har utmärkt sig hos veterinären endast genom sina stora kullar och att hon fick för sig att resorbera en kattunge två veckor innan planerad födsel. Hon imponerade på veterinären genom att hoppa upp på veterinärbordet på kommando - två gånger samma besök! Jag tyckte inte det var en stor grej för det var Ariels enorma törst efter uppmärksamhet som gjorde att hon hoppade upp och inte att hon var dresserad 
Utställning har hon fnyst åt, inte hennes grej riktigt. Hon har stått ut men sagt ifrån när hon har tröttnat och det gör hon fort när hon blir fasthållen. Det är väl det enda besvärliga med henne, hon står inte ut med att bli hållen eller buren. Men GIC har hon blivit ändå med några nomineringar och BIV på vägen.
Vi ska snart iväg till veterinären igen, superkul tycker Ariel då hon får lite extra uppmärksamhet
Seniorkoll heter det visst när de blir 9 år gamla.
Grattis! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Åh, grattis Ariel!
grattis till snyggtjejen i efterskott!

Stort Grattis till Ariel, goskatten :)