Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 710 ggr
Dragonrebell
2010-01-28 15:27
0

Efterlysning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Som de flesta här vet, så har min kille varit aktiv som avelshane. Han har 3 kullar efter sig. Nu till min fråga. Är det någon här på siten, som vet något om hans avkommor? Jag vet ju vad som händer och sker med hans sista kull: Dollemina´s. Tror mig också veta att någon/ra av kullen med Golden´s är aktiva här på forumet, men inte riktigt vilka. Men med hans kull i Norge så hittar jag ingen information. Vet att uppfödaren där har slutat med uppfödning och sålt sina avelsdjur. Han hade Orientaler och Cornishar. Har prövat att skicka mail till honom, men e-posten har upphört. Stamnamnet var: Midnightrebell.

Honan som Tjorven träffade i Norge heter: Ecat´s Fancy Floruska, CRX n01.

Tjorvens söndagsnamn är: GIC S*Racer Donanns Great Armstrong CRX n.

Jag har endast bilder på deras ungar som små. Bilden föreställer från vänster till höger:

Midnightrebell Easy Runner, Midnightrebell Elite Man, Midnightrebell Eternal Flame och Midnightrebell Exon Valdess.

Jag skulle vilja veta lite mer om vad som har hänt med ungarna i resp. kull, samt om det finns några dagsfärska bilder på dem.

Jag har sökt på internet utan resultat. Har även kollat på NRR. Jag har sökt på namnen.

Golden´s Yoboba, CRX n24, hette den andra honan som Tjorven träffade. Det resulterade i: Golden´s EcoEco, Golden´s EmyEmy, Golden´s ExEx och Golden´s EyaEya. Har inga bilder på dem.

Vore skoj att få veta hur de har utvecklats samt hur de har det idag.

MonicaLagerquist
2010-01-28 15:50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Golden´s EyaEya såg ut så här våren 2008.Hon fick en kull 2008-07-22.

Stolt ägare till tre La permer

Dragonrebell
2010-01-28 15:52
0

Åh, vad fin hon är! Tack för bilden och uppdateringen. Kan du berätta lite mer om henne?Skrattande Du får gärna skicka ett PM till mig om du inte vill skriva allt här i tråden.Flört Tacksam för all information. Är så skoj att få reda på mer om hans ungar.

MonicaLagerquist
2010-01-28 15:59
0

#2 Jag vet faktiskt inte så mycket mer .Goldens har ju lagt ner sin uppfödning och jag har deras hemsida på min dator.Ev kan det finnas mer bilder.

Dragonrebell
2010-01-28 16:05
0

Har de slutat? Det visste jag inte. Ha…där ser man hur uppdaterad jag ärObestämd. Har du adressen till sidan…dvs om den finns kvar?

MonicaLagerquist
2010-01-28 16:13
0

Japp de har lagt ner.

Hemsidan finns inte kvar ute på nätet den finns numera bara på min dator.

Dolleminas
2010-01-28 23:25
0

#1 vilken fin tjej Glad, kul att få se en halvsyster till "de mina"Glad

MonicaLagerquist
2010-01-29 00:10
0

Chasmine i tråden Chasmine är ju dotter till EyaEya.

Dragonrebell
2010-01-29 20:44
0

#7Glad.