God morgon 28 Januari 2010!
Morrn morrn!
Idag ska jag åka till Katrineholm i några ärenden, bland annat för att hälsa på Myra. Vi närmar oss Februari med stormsteg och jag tycker att tiden trots allt går ganska snabbt… Snart är det VÅR! 
Ha en fin dag i snökaoset och dagdröm om fågelkvitter och tussilago!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God morgon. Snö ute. Tänk den morgon när man vaknar och det är grönt ute och som #0 skriver man hör fågelkvitter
köt om er

Morron.
Fågelkvitter känns rätt tycker jag också. Eller hör fåglar kvittra. Den kanske är någon slang? Alltså Fågelkvitter…
Själv har jag varit o skottat fram bilen, fått igång kupefläkten. Sitter o ska dricka kaffe innan jag ska på jobbet. Och ja, snart är det kanske jobb!!!! Har gått upp i tid och till sommaren kanske jag kan få anställning. Om allt funkar för mej och på jobbet så klart. Glad som en lärka! (på tal om fåglar).
I morgon är en stor dag. då ska jag ta hand om tropikhuset alldeles själv. 
Hoppas ni får en bra dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

En hel del snö ute.Ska skotta fram bilen och mot kvällningen ska vi in till Enköping hämta upp två katter en sväng till veterinärn med den ena och sen blir det Robinsson på TV ikväll.
Stolt ägare till tre La permer
hm började morgonen med att bli INPLOGAG i uppförbacke på väg att lämna barnen på dagis! - Jättekul!! NOT!
Plogen körde på i rasande fart han såg mig när vi möttes i backen och körde vidare, så mitt i uppförsbacken när jag körde så blev jag fastklämd i den vall han plogade upp mot min bil, schysst!!
Jag fick backa och krångla ett bra tag innan jag fick loss bilen och kunde köra vidare upp för backen - på fel sida för att kunna lämna barnen.. kan säga att barnen blev skrämda! Nog för att det behövs plogas men så får man bara inte bete sig, han kunde gott ha stannat till och släppt fram mig som det inte fanns någonstans för mig att ta vägen usch!!
Hoppas resten av dagen blir bättre…

God morgon!
Har precis ätit en sen frukost efter att ha ägnat en timme åt att skotta mig ut puh… Det ärju skönt med en vit vinter, men nu behöver vi inte mer snö.
#0 Din fina vårbild ger mersmak

Tog bussen idag. Blir hämtad av sambon på eftermiddagen och vi ska kolla in en stuga, kanske åka runt och kika lite allmänt sedan. Drömde i natt att jag hittade drömtorpet! Sjuttonhundratalstorp med tre!! våningar, hihi. Breda brädor i golven, vedspis och kakelugnar. Lite fär litet kök men en mobil köksdel på hjul som kunde stå i ett anslutande rum när man behövde plats, bara att dra fram när det behövde användas. Två toalettstolar installerade i badrummet. Kan det bli bättre? Herregud vad kul det kan bli när man drömmer.
Är annars allmänt frustrerad efter ett samtal angående nytt uppdrag och lön igår. Min chef har en fantastisk förmåga att få ens hjärna att slå volter, man går därifrån och känner att man är världens lyckligaste för att man får så himla bra lön överhuvudtaget, trots att man har minimilön och förväntas hyras ut som konsult på halvtid….
Har lugnat mig lite nu och konstaterat att det finns viktigare saker i livet och att det inte är värt att ödla kraft och energi på denna frustration.
Till tidigare skribenter: Visst skulle det vara mysigt med fågelkvitter. Fick tips från en bekant som hatar vintern om att skaffa undulater, då har man fågelkvitter året om!
Ha en fortsatt trevlig dag!

Halva garage uppfarten skottat, LIRAK anmälningarna betalda och fixade.Nu ska jag äta lite och sen skotta resten.Ca 3 dm snö på uppfarten så det tar på krafterna att skotta.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har fått skottat från ytterdörren till garaget. När jag skulle lämna barnen till skolskjutsen fanns bara fotspåren efter sambon i snön. Pappa kom sedan med traktorn och plogade från garaget ut till vägen. Nu blir det härlig skidåkning i helgen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Go morron är väll en överdrift men gokväll säger jag!
Dagen har spenderats på ikea, i affärer och hos mamma!
Det blev lite smått och gått på ikea, kattmat för några månader framåt och en klänning åt matte! Har även färgat håret..
Nu ska jag hoppa i säng snart och imorgon hjälpa en vännina som har en cateringfirma, hon hade lyckats pricka in 9 begravningar på samma dag och hade lite panik med personal.. Så jag får ta på mig serveringskläderna och återupta mina resturangtalanger.. Pjua.
Sov gott :)
#9 Blir en trevlig dag i morgon med andra ord