Provnosning sökes (Sthlm) :)
Hejsan,
jag och min pojkvän är något allergiska mot katter och andra pälsdjur, men min längtan efter katt är så stor att jag nästan spricker :)
Var tvungen att omplacera mina bondkatter i somras pga just allergier, och sen dess har det bara känts tomt här hemma…
Har fått lära mig att Cornish Rex kan vara något mildare för allergiker och söker därför någon i Stockholms-området (själv bor jag i Södertälje) dit jag och killen kan komma och provnosa och se hur vi reagerar.
Det vore super!
Har du Cornish rex och känner dig manad, så skriv gärna här eller till: karinfallen@gmail.com
Vänligen;
Karin
Vi bor i Nacka, 5 minuter med buss från Slussen, och har 3 vuxna Cornish rex.
Vi har Cornish rex, men också en huskatt, så det går inte för sig. Däremot om man är sugen på att provnosa Sphynx så kan du hlsa på min mor och våra sphynxar hemma hos henne!
Tackar så hjärtligt för alla bra tips! Ska höra av mig till Södertälje-kontakten… det var ju nära och bra när man är utan bil :)
Håller tummarna för att det i så fall ska gå bra.
Åååh vad kul! Ska hälsa på några Cornish'ar på måndag! :))
Här i S-tälje! Hos kontakten jag fann i din tråd där :)
Ah, vilken tur :D Ska bli jättekul. Hoppas jag klarar av dom rent allergimässigt. Det skulle betyda hur mkt som helst.
Jo jag försår det, min sambo är själv kattalergiker och värkar tåla dem, men inte kattungar. Ta med ett örngott och gnid mot katterna och ha den sen på en kudde när du sover och tex sitter framför tv. Då utsättd du för det mycket.
Lycka till =)
Tackar, bra tips :) det ska jag!
Var just på provnosning… och inatt ska jag sova på en sjal in-gnodd i Cornish'ar. Å vad jag hoppas att jag vaknar upp imorn utan svullna ögon eller en täppt näsa! För besöket gick superbra och jag är Såååå kär i de små liven :D
Håller tummarna för att natten varit bra och näsan inte rinner nu på morgonkvisten!
Vaknade imorse frisk som en nötkärna! Inte en näsborre täppt och inga kliande ögon. Jag är så himla glad nu!
Den här tråden kan för övrigt låsas :) Tack!