Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1516 ggr
MyTwiggs
0

Månadens cornish Februari 2010

Tema för Februari månads cornish: Söt men dum. Har ni lyckats fånga den looken på bild då era cornishar visar att de är mer charmiga än kloka? Skicka in ditt bidrag!

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish Obs! Endast en bild per katt!

Juryn består av Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus

SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus

AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus

Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus

Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus

Dagny Dickens - kattdomare

Sista dagen att skicka in bidrag 28 Janurai

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bebops Tiyata ,CRXfs33 med sin mamma.Här på bilden är hon bara några veckor och det är uppfödaren som tagit bilden.Tiyata kan få vara med för att hon alltid varit så speciell för mig.De enda gångerna hon spann var vid förlossning och när hon ammat sina små.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

lockar
0

Det här är en kattunge ur min senast kull

S*Vågade Lockars Fabian, crx n 09 Jag tycker att han blick och min är oslagbar. Han drygt en månad på bilden

MyTwiggs
0

Här kommer en bild på lilla Melitta, 13 veckor gammal. Då jag tog bilden tänkte hon just "vad är det för någon tokig sak du håller för ansiktet, Matte? Kommer det ut mat ut den eller ska man bara leka med den? Någon nytta måste den ju göra! Hon är så söt och så rolig, men hon har inte alla chips i påsen!

Melitta är en svart liten tjej med vit medaljong. Hon är född 19 oktober 2009 och är 13 veckor nu. Melitta förtjänar att vinna Månadens cornish Februari för att hon är så förtjusande dumsöt!

I stamtavlan heter Melitta My Twigg´s Stuck On You! Hennes ägare heter Rickard Fransson och bilden är tagen av mig.

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Denna bild föreställer Sanny, 12 veckor. Hon sitter ute på balkongen och tittar in i köket "Jag undrar vad som finns där inne". Faktum är att hom måste ha passerat just det köket för att komma ut på balkongen Flört Väldigt söt, men inte så smart kanske?

Sanny heter My Twigg´s Dark side of the sun och hon är född 2 februari 2009. Hon fyller med andra ord ett år i februari och därför tycker jag att hon förtjänar att bli månadens cornish i Februari.

Sannys ägare heter Caritha och de bor i Gävle. Bilden är tagen av mig samma vecka som Sanny flyttade.

www.mytwiggs.com

Salmissra
0

Den här bilden förseställer min tjej, Juno, som väntar på att gästerna ska anlända till mattes kalas. Dagen till ära fick hon en vacker grön rosett som hon hellre ville ha som en fluga.

Just denna kväll var Juno inne i höglöpet och pratade högt med kameran såfort matte ville ta ett fint kort på den lilla sötnosen… Kort, ihoptryckt och gnällig men ändå så hjärtskärande söt!

På söndagar eller fin kalas som det här heter hon CH S*Meklagaards Salmissra och är en hona på 1,5 år. Hon är Svart till färgen och förtjänar att vinna för hon alltid förgyller våra dagar och speciellt det här kalaset med sin ljuva stämma. Mormors knä var högt uppskattat under kvällen där det gick att stryka sig mot sträva manchesterbyxor…

Mona22
0

Våran lilla kattunge som bor hos svärmor nu. ca 8 veckor på bilden.Han är 16 veckor nu. Heter S*Taildragger Fairchild men kallas rickard. Rödtigrè-vit
hittar på allt möjligt bus och älskar allt och alla.

MyTwiggs
0

Kisi är söt men dum och detta i ett nötskal. Hon har fått syn på något konstigt och undrar om hon förstår bättre om hon lägger sitt huvud lite på sned… Lilla söta Kisi! Kisi heter Kiss me quick Scardinius och är 2 år gammal. Hon är svartvit bicolour och född i Polen.

www.mytwiggs.com

Inlägget är låst för nya kommentarer