Godmorgon 21 januari -10
Sköt om er idag och samla krafterna,snart är det helg igen
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Morrn!
Har också helgen i sikte!
Ha en fin dag allihopa!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

God morgon!
#1 Vilen sötis
I dag jobbar jag eftermiddag, hemåkning i mörkret jag hoppas strålkastarna på min bil fungerar då, igår lade de av då jag var halvvägs……
Annars är det upppackning av flyttkaronger som gäller, att man kan ha så många saker och att det skall vara så svårt attgöra sig av med prylarna…. bra ha?
För övrigt en vanlig torsdag, men ser fram emot 5 dagar ledigt innan nästa jobb pass.
Ha en bra dag!
God morgon…eller förmiddag kanske? Dagen har börjat med att åka in till veterinären för vaccination och tandstensborttagning för Tjorven. Han är ganska så groggy nu
. Sedan har jag lovat att jobba kvällen, så det är väl vad jag VET att dagen bjuder på. Hönsmamma som jag är så kommer jag att tiltta till Tjorven titt som tätt under dagen med.
#3 Hönsmamma är jag och skäms inte ett dugg för det
jag bjuder på det.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Vart och handlat frukost precis, det var väldans tomt i kylen här!
Idag ska jag nog städa, har tenta i eftermiddag och sen börjar jag jobba vid 9 ikväll.
Kör mitt sista dygnspass och sen är jag ledig i hela 9 dar!
Ha en bra dag :)

Ska gå ner till byn och klippa håret och sen ska jag bada katter hade jag tänkt.
Stolt ägare till tre La permer

Hämtat hem katterna från mina föräldrar igårkväll. Så underbart att mötas av två gosingar när klockan ringer på morgonen igen. Nu har både vi och grannen fått sova ut några nätter.
Mina föräldrar blev nästan lite för förtjusta i raringarna och de fick gärna hälsa på några dagar igen. Detta trots att de klättrat i mammas spetsgardiner och gått ovanpå gardinstången! Suttit på översta kryddhyllan i köket och följt efter ända in i duschen, fniss.
I natt har de varit tysta även om de varit vakna stundtals. Fullt upp med att nosa igenom hemmet när de varit borta, förmodligen. Har som taktik att inte busa för mycket med dem så att de busar upp sig. När de är med nyfikna och undersöker saker och ting är de rätt så lugna.
#4 Ja…man kan ju inte låta bli.
Han är fortfarande groggy, men han har ätit i af. Jag ska ju jobba ikväll…så jag hoppas han piggnar på sig ytterligare tils dess. Gillar inte tanken på att lämna honom när han är så här.
#7 Skulle vara fränt om grannen klagade när inga katter fanns i närheten..haha…då skulle han nog bli snopen.

#8 Ja det hade ju varit fantastiskt! Då hade det blivit psykosvård direkt!
Håller tummarna för att han är stabil när du går, det borde väl kunna ordna till sig tills dess.

Söta Zoo!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
God eftermiddag! Blev väckt med frukost på sängen av min käre man. Sen har dagen ägnats åt att göra en smörgåstårta, första i mitt liv så hur den smakar återstår o se ;)
Har haft besök av ett jättetrevligt par som varit här och "sniffat" sphynxar!
Nu är det dags att ladda kaffe för får besök av en god vän med familj ikväll som ska få avnjuta mitt mästerverk till smörgåstårta ;) Brukar alltid göra vanlig tårta när jag fyller men i år kände jag att något annat vore gottigt.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Grattis på födelsedagen.
Stolt ägare till tre La permer
God kväll. Har varit och veckohandlat.
I måndags var jag med vår äldsta hund till veterinären. Fick då reda på att vi bara kommer att få ha kvar henne en kort tid till. Hon har juvertumörer och ont i lederna i bakbenen. Hon fick värkmedicin som hon ska ta. Veterinären tyckte att vi skulle ta vara på den tiden då hon mår bra. Så fort det blir någon förändring till det sämre så får vi ta bort henne. Det känns hårt, men vi har fått haft henne i snart 12 år.
#12 Tack Monica!! Har försökt få maken att förstå att jag borde få en LP i present men det tyckte inte han ;)
#13 Beklagar, den dagen när våra älskade djur inte riktigt orkar med längre är så jobbig! Lyd veterinärens råd o ta till vara på den tid ni har kvar tillsammans!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#11 Vill passa på att gratta dig än en gång. Kram.
#1 Vilken fin bild på en liten skönhet.
Träffade en go och rund Irma idag (som flera andra dagar denna vecka) men nu märker man att hon känner sig tung.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.