Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1486 ggr
David
0

Godmorgon 18/1

En ny härlig vecka, eller vad säger ni? Glad

Är lagom ruggigt och kallt, och mörkt ute, men man måste väl upp och göra sin dagliga plikt ändå.

Hoppas det står något roligt på schemat för er alla!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Lindavictoria
0

Måndag och tillbaka till arbetet. Igår fick mina tonårsligister åka på värstingläger och flyttar tillfälligt hem till mina föräldrar några dagar. I helgen har de haft highlife större delen av nätterna (ex. fram till halvtre och åter från tjugo över sex på morgonen) och de får nu bo i hus på landet ett tag så att vi får sova och ta emot alla klagomål från grannen i lugn och ro.

Vet inte riktigt hur vi ska göra men en ny bostad skulle kännas tryggare, som inte är så lyhörd. Min sambo är både med och inte på det tåget, han tycker att jag tenderar att hasta iväg snabbt (vilket förmodligen är helt sant). Har så himla svårt att stå ut med att leva i en bostad som inte känns helt igenom lugn och trygg, det vänder sig i magen så fort katterna låter under de delar av dygnet som det ska vara tyst.

Kändes mycket märkligt att lämna bort sina små bebisar igårkväll. Inte skaffar man kattungar för att sedan lämna bort dem? Det kom några tårar vid blotta tanken men sen när jag vi åkte från stället (där de tillbringat många söndageftermiddagar och även bott med oss då vi varit husvakt där) så var det inte så farligt. De fann sig snabbt till rätta och sov på sina ställen där de brukar sova när de är där. Hoppas att det blir ett spännande äventyr för dem!

Ha en bra dag allihop!

LenaWi
0

Hipp hipp hurra!

Idag fyller våra tjejer S*RexEllen´s Kantarellen och Juvellen 2 år. Oj, vad tiden går. Tycker inte det var så länge sedan de tultade omkring och pappa Malte spelade ping-pong (i all välmening) med dem under lekstunderna.

Nu är Juvellen är högdräktig och väntar kisseungar om ca 2 veckor. Så ,dags för nya små knyten att pussa på! Undra vad vi ska festa med ikväll och bjuda tjejerna på?

Ha en fortsatt fin vecka!

MyTwiggs
0

God morgon!

Jag är trött, Cannibal sitter under en lampa och jamar åt en fluga för att den inte vill flyga in i munnan på honom och resten av barnen busar järnet genom lektunlar och kartonger. De är så ljuvliga!

Ha en bra vecka nu! Jag längtar redan till helgen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

God morgon,

Åter på jobbet efter en härlig helg. Mycket skidåkande och kattprat.

Så sorgligt med PeePee som måste omplaceras. Han har ju bott hos fodervärd och tanken med det är ju just att katten ska bo där hela livet. Det var det jag trott och hoppats på. Nu har ju fodervärden verkligen tagit sitt ansvar och fattat beslutet innan katten blivit deras. En stor eloge till dem för det. Jag hoppas och tror att vi funnit rätt familj till PeePee bara "kattkemin" funkar mellan honom och katten i nya hemmet. Det får vi se nästa helg då han flyttar dit. Nervöst…

Små bäsar växer och växer i bastukuvösen här hemma.  Ljuvliga och söta små korvar.

Just det ska för skojs skull testa Animal lab i Australien för DNA blodgrupp och färgtest på Sten. Mest för skoj och se om det funkar + få  bort alla eventuella spekulationer på att han är tonk och inte siam… fast jag kan ju ha fel och då är det bra att få det svart på vitt. Har svabbat mina kissar och ska bara stoppa brevet på posten. Spännande.

#2Grattis till systrarna!

MonicaLagerquist
0

God Morgon

Ny vecka och nya saker att göra.Vi börjar med en tur in till Enköping.Urban ska klippa håret och jag tänkte passa på att hälsa på två av La Permerna som bor där just nu.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Godmorgon! Det var många inlägg redan.

Ts De roligaste sakerna står sällan på schemat de bara händer vet du väl?GladÖverraskningar t exFörvånad

#1 Nej så trist att ni inte törs ha era älsklingar hemma! Inte klokt någonstansObestämd!OM ni byter lägenhet,välj en på nedre botten då kan ingen mer än höra små tassarTyst

#2 Grattis!!

#3 Varför till helgen? Det är några fina dagar innan dess?

#4 Tråkigt , men PeePee hittar nog sitt Bästa Hem till slut!Lycka till.

#5 Enköping låter lagom, och hälsa på avkommor låter roligt!

Själv har jag full koll på en hona som är dräktig,vi får se vad händer , det är för tidigt..Och så undrar jag över världen och hur den ser ut.Talibangrupp dödar folk i Afganistan,jordbävningsoffer skjuter och dödar varandra,som om det inte är nog att allt rasar runtomkring.Och på alla bilder är det män som slår och dödar.Varför är det så? Hur fostrar vi våra pojkar?När jag säger vi menar jag inte CRXifokus,jag menar alla.Här finns tack och lov några bra killar utan knytnäve i ansiktet på andra.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Gittan
0

Idag ska jag hjälpa min mor att göra i ordning för hennes födelsedagsfest. Hon fyller i morgon. Önskar er alla en trevlig måndag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

God morgon. Fortfarande förkyld, men det går åt rätt håll. Förkylningen blir sämre och jag bättre.

Sköt om er

Natali
0

Goddag.

Jag har hunnit med mycket. Handlat lite, installerat alla drivrutinerna i datorn jag byggde ihop i går, ett möte på vårdcentralen, åkt ett varv på skidorna.

Så nu är det en lätt lunch som gäller och lite slappande. Ska testa datorn och se hur grafikkort och liknande fungerar. Äntligen får jag skjuta lite monster.

Lagom kallt, bara -5 grader.

Har ingen träningsvärk alls, trots 3 dagars skidåkande. Känns lovande.

Ha en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MonicaLagerquist
0

Fick just underbara nyheter från dottern,.Hon har mot alla ods kommit in på Logopedutbildningen i Uppsala.Hon börjar omgående.Vilket gör att deas ev Stockholmsflytt inte blir av.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 6 Jo, jag ska ta mig i kragen och göra något meningsfullt av de dagarna.

Det här blev en sorgens dag. En älskad liten tjej gick hastigt bort idag och hon länade ett stort tomrum i mitt hjärta. En traumatisk förmiddag fick jag Gråter

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Lilla fina getagumman! Konstigt känns det. Gråter

Finaste geten i världen. Nu får hon beta färskt gräs med I och Fra.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Eine
0

#11 Det var tråkigt för dig! Jag gillar getter och den lilla stumpan var ju extra söt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora