Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 551 ggr
PetrasLova
0

Jisses, hur har ni gjort?

jisses…Alice kastrerades igår och nu är det full fart här på henne Foten i munnen hon vilade i buren ( som var öppen) i mitt mörka sovrum hela em och kvällen igår och hon har sovit i den hela natten…nu blev jag väckt av att hon sitter och bus boxas med Lova och att hon sen for ut som ett skott och jagade Lova, sen busade hon upp Wigga och alla tre sprnag omkring och jagade varandra och busade… det är som om ingen veterinär har skurit henne i magen?!

Behöver jag lugna ner henne? Men HUR ska det gå till? Skilja henne från de andra under dagen? Jag behöver åka iväg några timmar mellan 12 och 15…törs jag lämna dem tillsammans?

Tacksam för råd.

Eine
0

Hon har förstås fått smartstillande som sitter i ett dygn?Då känner de ingen smärta.Jag skulle sätta henne med sovdyna,pottlåda mat och vatten i ett mindre rum utan hopp och klättermöjlighet, tills såret torkat till lite.Visserligen läker katter fort men buköppning är inte så liten åtgärd.Är hon väldigt busig,ja då skulle i alla fall jag begränsa busmöjligheterna något de 2-3 första dagarna.Förmodligen gör hon inte mer än hon klarar,men ändå.Vore det flanksnitt gjort,skulle jag inte göra något alls.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

PetrasLova
0

Tack snälla Eine, jag fixar i mitt sovrum så hon får vara ifred. Nu ser jag att Wiggo krupit in och lagt sig hos henne i buren…hon trivs att vara där för hon går undan dit självmant så visst känner hon när hon tagit i för mkt…jag lyfter ur honom så får han sova med Lova ist, eftersom jag måste åka nu och stänga in lilla Alice. Lilla kajsa kavat.

Xenomorphs
0

Jag tycker det låter skönt att hon är så pigg men håller med #1 att se till att hon får lite lugn och ro när smärtan ev sätter in.

Själva operationssåret brukar vara ganska litet men narkosen kan ju ställa till det lite. Vår katta var fullkomilgt plakat och varken åt eller drack på 4 dygn. Vi fick hålla henne i knät och spruta in vatten i mungipan för att hon skulle dricka och sedan bära henne till lådan eftersom hon inte gick dit själv och kissade. Men såret bestod bara av två-tre stygn som vi själva kunde plocka bort när det var dax.

-- Eternity is a very long time --